סיבוב זריז: ק.ט.מ דיוק 250

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
דיוק 250 זוכה לעדכון עם שאר דגמי הדיוק, מחליף את דיוק 200 ומקבל גם מערכת ABS במחיר משתלם וביטוח מוזל

נפח מנוע

248.8 סמ"ק

הספק

30 כ"ס

מחיר

27,000 ש"ח

שורה תחתונה ראשונה

דיוק 250 ממוצב בין דגמי דיוק 125 ודיוק 390 ומותאם בעיקרו לשוק האסיאתי, אך מתאים לישראל עקב עיוות דרגות ביטוח החובה.

מחיר רכישה אטרקטיבי יכול לקסום לרוכבים רבים. החסרון הוא בעיקר על מעט אבזור מיושן יותר שמגיע מהדגם הקודם, או פנס חזית שונה מעט. בתמורה מרוויחים גם חסכון קל בתשלום ביטוח החובה.

המנוע חזק דיו על מנת לספק יכולת רכיבה בין עירונית והכלי שומר על היכולות הדינמיות המאפיינות את סדרת הדיוק, אך חסרון הכח בא לידי ביטוי בכח לא זמין בדרכים בין עירוניות או כבישים מפותלים ומצריך עבודה עם תיבת ההילוכים.

עיצוב:

סדרת האופנועים הקטנים של KTM, בכלל זה סדרת דגמי RC ודגמי דיוק קיבלו השנה עדכון מקיף. 

העיצוב, כמו בשאר הדגמים, נושא כעת דמיון קרוב יותר למשפחת הדיוק בכלל ולסופר דיוק 1290 בייחוד. שלדת הצינורות המרכזית ושלדת הזנב החשופות משוות מראה קרבי. מיכל הדלק חדש וגדול יותר ופנס החזית חדש גם כן. האופנוע נראה מודרני ואיכות החומרים מרגישה ברובה טובה.

דיוק 250 בעל נפח מנוע קטן יותר ומחיר אטרקטיבי אך מאובזר מעט פחות מדגמי 125 ו-390. חדי העין יבחינו כי חלק מהשינויים לא עברו לדיוק 250: הכנף הקדמית שונה, פנס החזית שונה ולוח המחוונים וכפתורי התפעול על הכידון נשארו זהים לאלו של הדור הקודם.

שימושיות:

דיוק 250 מציע שימושיות טובה ככלי עירוני ובין עירוני לרכיבות קצרות יחסית.

המנוע אמנם קטן יותר מדיוק 390 ומספק הספק נמוך יותר, איך אין הדבר אומר שלא ניתן לנוע במהירות בין עירונית. המהירות הסופית מספיקה לרכיבה ברוב כבישי הארץ. הספק נמוך משמעו כי לצורך ביצוע עקיפות יש להוריד הילוכים כדי להיות קרובים לשיא ההספק.

המידות הפיזיות הקטנות דומות מאוד לאלו של דגם ה-125 סמ"ק מספקות חווית רכיבה נעימה בעיר. יש רק לשים לב לכידון שנמצא בגובה מראות הרכבים. המתלים מפתיעים גם כן ורק בבורות ממש גדולים נכנע הבולם האחורי.

בכבישים מפותלים מדובר בכלי מהנה מאוד, עם יכולת דינמית טובה ופוטנציאל הנאה גדול. גם כאן המחסור בכח מנוע מורגש.

טכני:

כאמור, מדובר במנוע קטן נפח ביחס לדגם 390, אך גדול יותר מדגם 200 שנמכר כאן בעבר עם 248.8 סמ"ק. המנוע עצמו חלק ונעים וכך גם הגיר והמצמד.

עד 4,000 סל"ד המנוע חסר כח יחסית ולכן כדי לנוע בזריזות נדרש לבלות בסל"ד גבוה ברצועת הכוח של המנוע. משיכה מורגשת יותר מתחילה ב-6,000 סל"ד ועד 10,000 סל"ד, כך כשרוצים להתקדם בזריזות מומלץ לבלות באיזור 6,000- 7,000 סל"ד.

התנהגות:

עם שלדה זהה לזאת של דגם 125 ומנוע בנפח 250 סמ"ק, דיוק 250 מציע התנהגות דינמית טובה כמו דגמי העבר.

בעיר הגודל הפיזי מהווה יתרון, האופנוע מרגיש קליל ומאפשר תנועה במעברים צרים בין מכוניות וכדומה. המנוע מרגיש חזק דיו גם כדי לצאת לכבישים בין עירוניים אך דורש דירבון תמידי ושמירה על סל"ד גבוה כדי לשמור על קצב התקדמות טוב.

המושב מרגיש צפוף: יש לנוע קדימה על מנת לא להרגיש שהישבן בולט מהמושב ועל מנת לא להרגיש את מושב המורכב בגב התחתון. למרות תלונות אלו, המושב התברר כנוח גם לאורך זמן.

למרות פשטותם, המתלים מציגים יכולת ספיגה טובה הן בעיקר והן מחוצה לה.

ברכיבה בכביש מפותל, דיוק 250 מציג יכולת דינמית טובה, ההיגוי זריז ובעת הטייה הכידון נייטרלי. כשרוכבים בכביש הררי יש לתפעל את תיבת ההילוכים בצורה עקבית, על מנת לשמור את המנוע ברצועת הכח. הבלם הקדמי (דיסק בקוטר 300 מ"מ, כמו של דגם 125) מעט חלש ודורש הפעלה של כח על מנת לספק כוח בלימה טוב.

אבזור וציוד בטיחות:

לוח שעונים של הדגם הישן (בניגוד למסך TFT בדגמים האחרים) עמוס מידע כולל שעון זמן, מצב הילוך, מד סל"ד, מד מהירות, נורה להחלפת הילוך, מד דלק ומד חום. קיימת התרעה מפני רגלית צד פתוחה ואפשר לבחור ולקרוא מידע רב בתחום צריכת הדלק, כולל צריכת דלק בזמן רכיבה, מהירות ממוצעת ועוד.

האופנוע מצויד במערכת abs, שלא הוצעה בדגם דיוק 200.

מתחרים:

בנלי TNT250, קוואסאקי Z250, יוסאנג GD250 הם מתחריו הישירים.

ימאהה MT-03 גדול ויקר יותר.

תמורה למחיר:

השיקול ברכישת דיוק 250 הוא לא רק מחיר הרכישה, אלא גם מחיר הביטוח הזול יותר.

כשמשווים אותו למתחרים הישירים בנפח 250 סמ"ק הוא עדיין במחיר אטרקטיבי עם מחיר קרוב מאוד לזה של קוואסאקי, אך יקר יותר מבנלי.

שורה תחתונה:

אופנוע עירום שימושי המאפשר רכישה בתקציב אטרקטיבי על חשבון מספר פריטים מיושנים מהדגם הקודם וחסכון בעלויות עם מחיר ביטוח חובה זול יותר.

יצרן

KTM

דגם

דיוק 250

נפח מנוע

248.8 סמ"ק

תצורת מנוע

צילנדר בודד, קירור נוזל, 4 שסתומים

הספק

30 כ"ס

קטגוריית רישיון נהיגה

A1

משקל

147 ק"ג יבש

גובה מושב

83 ס"מ

מחיר

27,000 ש"ח

תגובה אחת

  1. KKatkov

    כמה סוגרת?
    איך הוא בדלק?
    מהי מהירות השיוט?
    יותר שאלות מתשובות…

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד