סיבוב זריז: פיאג'ו בברלי 350

פיאג'ו בברלי 350
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
המנוע חזק, איכות החומרים גבוהה ויש גם מערכות בטיחות. המחיר: גבוה

נפח מנוע

330 סמ"ק

הספק

30 כ"ס

מחיר

35,000 ש"ח

בברלי 350 מתמודד בקטגוריית הקטנועים גדולי הגלגלים בנפח בינוני, אולם לפי שעה יש לו בארץ רק מתחרה ישיר אחד: SH300 של הונדה. במקביל שני אלה מתמודדים עם כל קטנועי ה-300 סמ"ק, ובעיקר עם היפנים.

הגלגלים הגדולים מקנים לבברלי יכולות דינמיות גבוהות מאוד, ובמקביל יש לו גם מנוע חזק ומרשים ומערכות בטיחות כמו ABS ומערכת בקרת אחיזה. בזכות גלגל אחורי קטן יותר מתקבל נפח אחסון סביר בהחלט מתחת למושב.

עיצוב:

קטנועים שמצוידים בגלגלים גדולים פחות מושכים ויזואלית כנקודת מוצא, ודאי אם מתייחסים למה שמקובל כ"טעם של הלקוח הישראלי". צריך לאהוב את הקונספט כדי להתחבר לעיצוב שמוכתב מגודל הגלגלים הלא שגרתי ומן הכידון הגבוה. בכל זאת, פיאג'ו בברלי מעוצב בסגנון מאופק ואלגנטי אשר מזכיר את דגמי הבברלי לדורותיהם. בצבע אחר מזה של קטנוע המבחן הוא אף נראה טוב יותר לטעמי.

איכות החומרים גבוהה ברובה, ומורגשת הקפדה על פרטים עיצוביים. כך,למשל, חיפוי הפלסטיק צבוע בשני צבעים בצידי הקטנוע בעוד שהמושב וחיפוי הפלסטיק שמול הרוכב צבוע בצבע אחר, שלישי במספר. על הכידון וסביבתו נמצאים כל שלושת הצבעים. כל זה מייצר תחושה יוקרתית ואיכותית.

שימושיות:

בברלי הוא קטנוע שימושי מאוד ונח מאד בעיר, כמו גם על כביש בין עירוני.

יתכן שרוכבים קטני מידות יירתעו מעט מגובה המושב ומן הגודל הפיזי הגדול, בעיקר ברכיבה עירונית, אבל אפשר לשער שבתום תקופת הסתגלות קצרה יגבר הביטחון. יכולתו של בברלי לצלוח עומסי תנועה מרשימה מאד, ואין כל בעיה לנוע במהירות אפסית ולהשתחל בין מכוניות. לכך מסייעת תנוחת רכיבה זקופה, אשר גם מספקת שדה ראייה רחוק קדימה. הגלגלים הגדולים והמתלים מייצרים כושר ספיגה מרשים לפגעי הדרך.

על כביש בין עירוני יש מספיק כח לנוע במהירות גבוהה מזאת של התנועה, שיוט במהירות שבין 120 ל-130 קמ"ש הינו נוח ורגוע, ויש גם מספיק כח להאצות ביניים.

מושב נוח ומגן רוח אפקטיבי מסייעים לבברלי לאפשר לרוכב נסיעה בינעירונית נינוחה למרחקים של כמה עשרות קילומטרים.

טכני:

בברלי 350 מונע באמצעות מנוע חד צילינדרי בנפח 330 סמ"ק שמספק כ-30 כ"ס. בסל"ד סרק, בעמידה במקום, המנוע רועד ומייצר רעידות אופייניות לתצורת מנוע זאת. תחושת הכח של המנוע טובה והוא מאיץ את הקטנוע בתאוצות חזקות בעת יציאה ממצב עמידה. פעולת המנוע בתנועה חלקה בהרבה.

הוריאטור עובד בצורה חלקה ומשתלב בקלות ובאופן מדויק, אם כי אני לא ממש אוהב את התפעול האגרסיבי של המצערת. במהירות ביניים, בזחילה בפקק במהירות של כ-20 קמ"ש, תגובות המצערת אגרסיביות מידי לטעמי.

התנהגות:

בברלי מספק לרוכב תחושת ביטחון טובה. תנוחת הרכיבה הזקופה דומה מאד לרכיבה על אופנוע, עם שדה ראייה פתוח הרחק לפנים ועם כידון גבוה.

התאוצות מן המקום החלטיות וכדאי לשים לכך לב בעיר. הכלי מפתח מהירות גבוהה בקצב מהיר, עם תאוצה לינארית עד למהירות של כ-120 קמ"ש שהיא מהירות שיוט נוחה ונעימה.

במצב זה נותר למנוע מספיק "בשר" לתאוצות ביניים שיריצו את בברלי בקלות למהירויות של 140 קמ"ש, ולמהירות מרבית של כ-150 קמ"ש. הקטנוע פחות יציב במהירויות של יותר מ-130 קמ"ש וחלקו הקדמי נוטה להתנדנד במהירויות כאלה על אספלט משובש.

שילוב של גלגלים גדולים עם מתלים טובים מאפשרים לבברלי להתמודד בקלות גם עם מפגעי דרך גדולים יחסית. מערכת בקרת האחיזה תעזור בתנאי אחיזה ירודים, כמו על אספלט חלק בעיר, והיא פועלת באופן נעים.

הבלמים טובים מאוד ומספקים הרבה עצמה ורגש. בזכות הגלגלים הגדולים מתקבלת תחושת יציבות אשר אמנם מאיטה את ההיגוי אבל משרה ביטחון.

אבזור וציוד בטיחות:

בברלי מצויד במערכת ABS ובמערכת בקרת אחיזה (ASR), שניתנת לניתוק בלחיצה על כפתור שממוקם על הכידון.

בתא החפצים שבקדמת הקטנוע ישנם מספר חללים קטנים שבאחד מהם יש שקע טעינה, והוא יכול להכיל טלפון נייד. התא נפתח בלחיצה על מפתח ההתנעה עצמו ורק כאשר זה נמצא בתוך הסוויטש.

וו תלייה מתחת לכידון מתאים לתליית שקיות או תיק קטן עד בינוני. תיק גדול יותר קשה לחבר ולעגן לוו זה.

חלל אחסון מתחת למושב נפתח מכפתור שממוקם על הכידון. הנפח שלו מספיק לקסדה מלאה ולציוד נוסף.

לוח המחוונים כולל שלושה שעונים: מהירות, דלק וחום מנוע. בנוסף יש לוח דיגטלי עם כפתור למעבר בין מצבי מד מרחק מתאפס, טמפ' חיצונית ומתח.

מתחרים:

הונדה SH300 הוא המתחרה הישיר היחיד.

שאר המתחרים הם הונדה פורצה 300, ימאהה X-Max300, קימקו דאון טאון 350, סאן יאנג CruiSym300

תמורה למחיר:

35 אלף ש"ח עבור קטנוע אינם סכום מבוטל, בעיקר כאשר מכוניות מיני מוצעות תמורת כ-50 אלף ש"ח. מחירו של בברלי הוא בין הגבוהים ביחס לקטנועי ה-300 סמ"ק הטאיוונים אבל שקול לאלה של ההונדה ושל קטנוני ה-300 סמ"ק היפנים.

בתמורה מקבלים כלי חזק, איכותי ובעל יכולת רב שימושית.

שורה תחתונה:

בברלי 350 הוא קטנוע עם איכות חומרים גבוהה וביצועים מרשימים גם מהמנוע וגם משאר המכלולים. עבור מי שהעיצוב קולע לטעמו, וההתנהגות הדינמית חשובה לו, זהו קטנוע מוצלח מאד. 

יצרן

פיאג'ו

דגם

בברלי 350

נפח מנוע

330 סמ"ק

תצורת מנוע

צילנדר בודד, קירור נוזל, 4 שסתומים

הספק

30 כ"ס

קטגוריית רישיון נהיגה

A1

משקל

179

גובה מושב

79.5 ס"מ

מחיר

35,000 ש"ח

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד