סיבוב זריז: דוקאטי מולטיסטראדה 950

דוקאטי מולטיסטראדה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סדרת מולטיסטראדה מקבל גרסה מוקטנת וזולה יותר, ומכניסה את דוקאטי אל לב זירת האדוונצ'רים

נפח מנוע

937 סמ"ק

הספק

113 כ"ס

מחיר

105,000 ש"ח

שורה תחתונה ראשונה:

מולטיסטראדה 950 הוא אופנוע האדוונצ'ר החדש והזול ביותר בסדרת דגמי מולטיסטראדה של דוקאטי.

950 בולט בביצועים טובים על האספלט, נוחות רכיבה גבוהה גם עבור שני רוכבים ומטען, והוא מעניק אופציה לרכיבת שבילים שמרחיבה את גבולות ההנאה אל מעבר לאספלט.

המתחרים הם מצד אחד אופנועי האדוונצ'ר השונים, ומצד שני אופנועי ספורט טורינג.

ההבדלים העיקריים בין דגם ה-950 לדגמי ה-1200 הם מחיר זול יותר משמעותית, גלגל קדמי בקוטר 19 אינטש לעומת 17 אינטש בדגמים הרגילים ו-21 אינטש בדגם האנדורו, מנוע פחות חזק ופחות מערכות בקרה אלקטרוניות.

שימושיות:

תנוחת הרכיבה של מולטיסטרדה 950 זהה לזו של דגם ה-1200 ומתאפיינת בכך שהרוכב יושב בתוך האופנוע, בתנוחה זקופה ונוחה. המושב נוח מאד, וגם לאחר שעות רבות של רכיבה הישבנים של הרוכב וגם של המורכב לא צועקים "הצילו".

גובה המושב 84 ס"מ אבל המבנה שלו מספק תחושה כאילו שהוא נמוך יותר. למעוניינים קיימים גם מושבים אחרים לרכישה, בגבהים שונים.

האופנוע מצויד כסטנדרט בתושבות לארגזי צד וניתן גם להתקין ארגז אחורי גדול. מיגון הרוח טוב מאד והמשקף ניתן לכיוון כדי לאפשר שדה ראיה טוב יותר על הסביבה הקרובה ברכיבה בעיר ובשטח.

המנוע ידידותי, וגם במצב רכיבה 'טורינג' שבו מתקבלים כל 113 כוחות הסוס, אפשר לרכוב באיטיות בין מכוניות בתנועה עירונית צפופה.

המצמד נוח מאוד לתפעול, למרות שהוא נשלט בעזרת כבל, ומאפשר שליטה מדויקת בהעברת הכח לגלגל האחורי.

הגלגל הקדמי בקוטר 19 אינטש, מגן הגחון מפלסטיק, ומהלך המתלים הארוך יחסית – מאפשרים גם רכיבה בשטח. זה כמובן מרחיב משמעותית את טווח השימוש במולטיסטראדה 950, ומעניק לו יתרון משמעותי מול אופנועי הספורט טורינג והנייקד השונים.

טכני:

המנוע בתצורת V טווין מקורר נוזל עם מערכת תזמון שסתומים דזמודרומית שמאפיינת את מנועי דוקאטי. מערכת זו שולטת על סגירת השסתומים ולא נסמכת על קפיצים, כנהוג במרבית המנועים. כך מתאפשרת פעולה יעילה מאוד בסל"ד הגבוה.

בשונה מדגמי ה-1200 אין כאן מערכת תזמון שסתומים משתנה DVT, אך למרות זאת פעולת המנוע חלקה ועוצמתית לאורך כל טווח הסל"ד, גם אם כי פחות ממה שאנו מכירים מדגם ה-1200.

תפעול הגיר חלק מאוד בהעברות הילוכים בסל"ד הבינוני והגבוה, אך בסל"ד הנמוך, בעיקר ברכיבה עירונית, מורגשת נוקשות של רגלית ההילוכים. לאחר קילומטרים רבים ברכיבה עירונית הבנתי את התזמון המדויק שבו צריך להפעיל כוח על הרגלית ומאז הבעיה כמעט ולא הורגשה.

התגובה לשינויים בידית המצערת מדויקת ונשלטת במיוחד, וגם כאשר בורר מצבי הנסיעה נמצא במצב 'ספורט' אפשר 'לפתוח גז' בלי לחשוש יתר על המידה. המנוע לא מעביר רעידות לרגליות ולידיים, וזה תורם לנוחות הרכיבה, הגבוהה.

התנהגות:

ברכיבה עירונית 'מולטי' 950 מפתיע לטובה בזכות יכולת תמרון מעולה יחסית לגודל האופנוע.

ברגע שעולים על הכביש המהיר, והמנוע מטפס מעבר ל-3,500 סל"ד, משהו בצלילי הפליטה משתנה לטובה ודחיפת המנוע הופכת לעוצמתית, כך שהיא מאפשרת לחוש בביצועי המנוע. האצות ביניים בכל ההילוכים, כולל בהילוך השישי מסל"ד נמוך, מתבצעות ללא כל היסוס. לאחר הורדת הילוך אחד או שניים, ופתיחה של הגז, מתקבל הכיף הגדול: ה-950 מזנק קדימה ומשמיע צליל פליטה שהולך ועולה בעוצמה ובתדירות וגרם לי להתרגש כל פעם מחדש.

בכבישים מפותלים ה-950 מספק לרוכב ריגושים וביצועים ברמה גבוהה מאוד. בכניסה לפניות עם הורדת הילוכים אגרסיבית ושחרור המצמד מרגישים את הגלגל האחורי נע מעט הצידה בהחלקה, אך בזכות פעולת ההחלקה המבוקרת של המצמד הגלגל לא ננעל לחלוטין והתוצאה היא הנראה לרוכב לצד בטיחות.

גלגל קדמי בקוטר 19 אינטש מעניק יציבות כיוונית מעולה וגם על גבי אספלט פגום האופנוע מרגיש יציב ושומר על הקו בנאמנות.

בבלימות חזקות המזלג נוטה קצת לצלול יתר על המידה, תופעה זו פחתה משמעותית לאחר הגברת שיכוך הכיווץ. תהיתי כיצד איך דגם ה-S1200 עם מערכת מתלים סמי אקטיבית, Sky hook, היה מרגיש באותם התנאים והאם זה היה שווה תוספת של 65,000 ש"ח?

אבזור:

האלקטרוניקה של מולטיסטרדה מתוכנתת לארבעה מצבי נסיעה: ספורט, טורינג, אורבן/עירוני ואנדורו. את מלוא ההספק מקבלים במצבי ספורט וטורינג, ובשני המצבים הנוספים ההספק מוגבל ל-75 כ"ס.

המעבר בין מצבי הרכיבה השונים משפיע גם על פעולת מערכת בקרת האחיזה (DTC) וגם על מערכת ה-ABS. כך יכול הרוכב להתאים לפי דרישה, ובלחיצת כפתור, את התנהגות המנוע, הבלמים ואת מידת ההחלקה של הגלגל האחורי.

מסך תצוגה גדול מציג לרוכב את כל המידע הדרוש, ותפעולו מתבצע בעזרת כפתורים על מתגי הכידון.

בתוספת תשלום אפשר לקבל קיט שטח שכולל גלגלי שפיצים עם צמיגי קוביות ועוד אביזרים שמשפרים את יכולתו בשטח.

מתחרים:

המתחרים של מולטיסטרדה 950 נמצאים במגוון רחב של קטגוריות, החל מאופנועי האדוונצ'ר ועד אופנועי הספורט טורינג.

המתחרים הישירים הם KTM 1090 אדוונצ'ר החדש, קוואסקי וורסיס 1000, הונדה אפריקה טווין, וסוזוקי DL1000 V-Strom.


תמורה למחיר:

דוקאטי מולטיסטראדה ב-105,000 ש"ח הוא בהחלט חידוש מרענן לנוכח רמת המחירים הגבוהה בהרבה אליה התרגלנו עם דגמי מולטיסטראדה האחרים לאורך השנים.

לעומת דגמי ה-1200 השונים ב-950 מהווה עסקה טובה: הצטמקות של 30% בהספק עלולה להתפש כמשמעותית מאוד בטבלת הנתונים, אך בפועל גם רוכבים על ה-1200 ישתמשו ביתרון ההספק שלו רק במספר מצומצם מאוד של מצבים.

מולטיסטראדה 950 מספק מנות גדושות של הנאה ברכיבה במגוון תנאים, ואת זה הוא מצליח להעניק לרוכב מבלי לדרוש תמורה מיוחדת בתחום המחיר ועלויות האחזקה.

'טיפול קטן' נדרש כל 15,000 קילומטרים וכולל החלפת שמנים ובדיקות מחשב, ו"טיפול גדול" נדרש כל 30,000 קילומטרים וכולל את כיוון השסתומים ובדיקות נוספות.

שורה תחתונה:

אנשי דוקאטי מציעים גרסה חדשה ומוזלת למולטיסטראדה, וזו מרחיבה את קהל הלקוחות בזכות יחס מפתה של תמורה-למחיר וביצועים והתנהגות שמתאימים לרוכבים שלא מחפשים ביצועים ברמה של אופנוע מרוץ. גלגל קדמי בקוטר 19 אינטש מאפשר רכיבה גם בשבילים.

נוחות הרכיבה, ההתנהגות בכבישים מפותלים והגימור הם ברמה גבוהה ביותר ומהווים את נקודות החוזק של הדגם החדש.

מולטיסטרדה 950 החדש מצליח להרחיב עוד יותר את הרבגוניות של סדרת המולטיסטראדה ופונה לרוכבים שמחפשים הכול באופנוע אחד – ללא פשרות מיוחדות בתחום הביצועים ועם מחיר אטרקטיבי באופן יחסי.

 

יצרן

דוקאטי

דגם

מולטיסטראדה 950

נפח מנוע

937 סמ"ק

תצורת מנוע

V טווין

הספק

113 כ"ס

קטגוריית רישיון נהיגה

A

משקל

229 ק"ג

גובה מושב

84 ס"מ

מחיר

105,000 ש"ח

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד