סיבוב זריז: ב.מ.וו R1200RT

ב.מ.וו R1200RT
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
גרסת התיור של סדרת R של ב.מ.וו מציעה מנוע עם הרבה אופי, יכולות תיור מרשימות, והרבה טכנולוגיה. פינוק לרוכב ולמורכב

נפח מנוע

1170

הספק

125 כ"ס

מחיר

164,500 ש"ח

שורה תחתונה ראשונה:

ב.מ.וו R1200RT בגרסתו האחרונה הוא הוא אופנוע תיור משוכלל ומאובזר.

מנוע בוקסר מקורר נוזל שמניע גם את שאר דגמי ה-R של החברה מאפשר ל-RT להציג יכולות תיור מרשימות לצד יכולות דינמיות מכובדות, והאופנוע עצמו מוצע עם רשימת אבזור ארוכה. זאת חלופה קטנה ופחות יקרה לדגמי K של ב.מ.וו.

ככלל, קטגורית התיור הצטמצמה, וכך צריך R1200RT להתמודד רק עם דגמים מבית כמו K1600GT ועם הונדה 'גולדווינג' או דגמי התיור של הארלי דווידסון. בעולם מוצעים גם דגמים מתחרים אחרים, למשל ימאהה FJR1300 וקוואסאקי GTR1400, אך בשלב זה הם לא נמכרים בישראל.

R1200RT מתאים למי שטיולים ארוכים בכביש הם סיבה מבחינתו לחיות עם אופנוע.

עיצוב:

ב.מ.וו R1200RT מדבר בשפה עיצובית דומה לזו של דגמי K1600 של החברה, עם מסיכת חזית דומה מאוד. העיצוב מרשים ומודרני, עם תעלות אירודינמיות ומעטה שעוטף את מנוע הבוקסר כך שלא יבלוט יתר על המידה.

גודלה הרב של מסיכת החזית מאוזן מאחור על ידי שלוש מזוודות בצבע תואם לצבע האופנוע, והגודל הפיזי הגדול יותיר רושם רב, בוודאי כאשר רוכבים עם מוזיקה שבוקעת מן הרמקולים.

איכות החומרים גבוהה, וכפתורי שליטה רבים למערכות השונות מפוזרים על הכידון, בצד האופנוע ובמקומות נוספים.

שימושיות:

ב.מ.וו RT הוא לא אופנוע קטן בשום אופן, אבל למרות משקל של יותר מ-270 ק"ג הוא נוח מאוד לתפעול גם במהירות הליכה. מרכז הכובד נמוך, המנוע מספק מומנט כבר מסל"ד נמוך והמצמד ההידראולי הרך תורמים כל אחד בתחומו להתמודדות עם המשקל העצמי.

רכיבה עם מזוודות צד מקשה על תנועה בין מכוניות, לכן אם רוצים לרכוב גם ביום יום מומלץ לפרק את המזוודות האלה.

RT הוא אופנוע תיור שבנוי לרכיבה למרחקים ארוכים, וקשה לאתגר אותו עם מימדיה הצנועים של מדינת ישראל. נוחות הרכיבה טובה מאוד, וכך גם הגנת הרוח. 

כבישים מפותלים אינם המגרש הביתי שלו, אבל אפשר לשמור על קצב רכיבה יפה מאוד בזכות יכולות דינמיות מרשימות. גם בתנאים כאלה המשקל לא מהווה בעיה משמעותית.

טכני: מנוע ותמסורת

מנוע הבוקסר של ב.מ.וו בגרסתו האחרונה מוכר משאר דגמי ה-R של החברה. הוא מספק 125 כ"ס מכובדים ופועל טוב יותר בסל"ד נמוך עד בינוני מאשר בסל"ד חמש ספרתי. אם מתעקשים אפשר להגיע גם אל מנתק ההצתה.

תיבת ההילוכים מדויקת, אבל באופנוע המבחן נדרשה פעולה חזקה יחסית כדי להעביר הילוכים. זאת תופעה שלא מוכרת מדגמים אחרים לכן ייתכן שמדובר בתקלה של כלי המבחן בלבד. המצמד רך ונעים לתפעול.

האופנוע מצויד ב'קוויקשיפטר' שמאפשר העברת הילוכים ללא מצמד גם בהעלאה וגם בהורדת הילוכים. זאת מערכת מיותרת באופנוע כזה אבל היא עובדת בצורה טובה, בעיקר בעת הורדת הילוכים, והיא מספקת פינוק אלקטרוני נוסף למערכות הרבות שהאופנוע משופע בהן.

התנהגות:

ב.מ.וו RT מתוכנן לגמוא מרחקים גדולים ובכך הוא מצטיין. תנוחת הרכיבה מרווחת, ובשילוב עם מושב נח ומשקף מתכוונן חשמלית שמספק הגנה מרשימה הוא מאפשר לרוכב ולמורכב להעביר באוכף שעות רכיבה ארוכות ללא כל בעיה. עזרים חשמליים כמו מתלים מתכווננים, בקרת שיוט ומערכת שמע, מסייעים להעביר את הזמן בנועם.

האופנוע יכול להגיע למהירויות גבוהות מאוד אבל ירגיש נח עד למהירות של כ-150 קמ"ש. בקרת השיוט נוחה ושימושית.

האופנוע מציג יכולות דינמיות מפתיעות ביחס למשקל והגודל וניתן ליהנות איתו גם בכבישים מפותלים אם כי לא לשם כך הוא נועד. הוא משרה בטחון רב לרוכב גם בכל מהירות, והוא נייטרלי בהטיה ויציב מאוד. הבלמים טובים עם מספיק עוצמה אבל מרחק הבלימה לא קצר בגלל משקלו הרב.

תחושת ההיגוי עמומה, תופעה מוכרת במתלה הטללבר הלא קונוונציואנלי. המשוב לרוכב לא מספק, וזאת נקודת תורפה.

אבזור וציוד בטיחות:

האופנוע משופע במערכות אלקטרוניות רבות: מערכת ABS, מערכת בקרת אחיזה, בקרת שיוט, שלוש מפות ניהול מנוע, וכן שליטה חשמלית במתלים (לעומס קפיץ ולשיכוך).

בימי החורף, אפשר להתפנק עם חימום לידיות הרוכב וכן למושב הרוכב והמורכב. יש גם מערכת שמע עם חיבור USB ורדיו, התנעה ללא מפתח ונעילה מרכזית למזוודות ולתאי האחסון שבקדמת האופנוע.

המערכות האלקטרוניות ולוח המחוונים נשלטים באמצעות גלגל "עכבר" בצידו השמאלי של הכידון, וזאת בנוסף לכפתורים לתפעול מערכת השמע בצידו השמאלי של הפיירינג. לוח המחוונים מצויד במסך TFT שמציג מידע רב ומגוון.

מתחרים:

הארלי דוידסון אלקטרה גלייד, הארלי רואד גלייד, דוקאטי מולטיסטרדה S, הונדה גולדווינג

תמורה למחיר:

RT עולה 164,000 ש"ח, כלומר שבוודאות זה לא אופנוע זול. עם זאת, תמורת כ-12,000 ש"ח יותר מאשר GS הוא מציע הרבה אביזרים ותוספות שעושים את חייו של מי שמטייל טיולים ארוכים לנוחים ונעימים יותר.

גם כאשר משווים אותו למתחרים שמחיריהם מגיעים עד 200 אלף ש"ח, נראה שמדובר בעסקה לא רעה, והכל כמובן יחסי.

שורה תחתונה:

ב.מ.וו R1200RT הוא אופנוע תיור טוב מאד שמציע יכולות דינמיות מרשימות וגם יכולת תיור טובה, וגם מערכות עזר ופינוק שתורמות לתחושת האיכות. זאת בחירה טובה עבור מי שמטיילים טיולי כביש ארוכים ופינוק ויוקרה חשובים להם. 

יצרן

ב.מ.וו

דגם

R1200RT

נפח מנוע

1170

תצורת מנוע

טווין בוקסר

הספק

125 כ"ס

קטגוריית רישיון נהיגה

A

משקל

274 ק"ג

גובה מושב

80.5

מחיר

164,500 ש"ח

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד