סיאט מפתיעה עם קטנוע חשמלי בברצלונה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית הרכב הספרדית שבבעלות פולקסווגן פוזלת לכיוון השוק הדו-גלגלי ומשחררת בברצלונה קדימון לקונספט של קטנוע חשמלי שיגיע לייצור בשנה הבאה


עידן החשמל ברכב הדו-דגלגלי פותח עולם של הזדמנויות חדשות לא רק בפני יצרניות האופנועים הוותיקות וחברות/סטארטאפים חדשים. גם יצרניות הרכב לוטשות עיניים אל האפשרות לייצר רכב דו-גלגלי. האופציה הזו נגישה ומתאפשרת עבורן כיוון שבלאו הכי כמעט כולן מפתחת טכנולוגיית הנעה חשמלית, כך שהיישום שלה ברכב דו-גלגלי פשוט יחסית.



אלא שהכוונה של יצרניות הרכב היא לא להרחיב את עסקיהן ולהתחרות ביצרניות האופנועים הגדולות, אלא בעיקר להשתמש באופציה החשמלית כדי לייצר כלים קטנים לתנועה עירונית המשלימים מעטפת השימוש של המכוניות ילכו וידחקו החוצה ממרכזי הערים עקב הגבלות זיהום ואגרות גודש.

התפישה הזו היא בדיוק מה שעומד מאחורי הקטנוע החשמלי שהציגה סיאט בתערוכת Smart City Expo אתמול בברצלונה. הקטנוע החשמלי המכונה בפשטות e Scoter קונספט מבשר על הקמת חטיבה חדשה בתוך סיאט הנקראת Urban Mobility ותייצר כלים לתנועה עירונית. על פי ההצהרה שנתנה סיאט, במהלך שנת 2020 יגיע הקטנוע לייצור ויוצע למכירה באולמות התצוגה של המותג באירופה.



העיצוב נראה מודרני והיטקי, אבל לא עתידני במיוחד כנהוג בדגמי תצוגה. האלמנטים העיצוביים הבולטים הם משקף קדמי גדול המהווה חלק משמעותי מהחזית, עם שתי יחידות תאורת LED קטנות ועגולות מתחתיו., יחד עם חיפויי הצד המרובעים מתחת למושב המסתירים את מכלול הסוללה הניתנת לשליפה ולהטענה ביתיית.

מנוע הקטנוע מספק 7 קילוואט באופן רגיל, עם אפשרות פיק הספק זמי בזמן תאוצה של 11 קילוואט שהם 14.8 כ"ס המקבילים למקובל ולמותר בקטנועי 125 סמ"'ק. עם זאת, למנוע החשמלי מומנט מרשים במיוחד של 24 קג"מ!, כך שהוא יכול להאיץ מהר מאד מעמידה. בסיאט מצהירים כי הוא מסוגל להגיע למהירת של 50 קמ"ש ב-3.8 שניות בלבד,כאשר המהירות המרבית מוגבלת ל-100 קמ"ש. נתון הקיבולת של הסוללה לא פורסם, אך הטווח המרבי עומד על 115 ק"מ מכובדים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד