סטארט-אפ חדש מציג: ראיית לילה לרוכב

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברת סטארט-אפ מארה"ב מצטרפת למירוץ הטכנולוגי לשיפור בטיחות הרכיבה ומפתחת מערכת ראיית לילה ייחודית לרוכב

חברת הזנק (סטארט-אפ) חדשה מאוהיו שבארצות הברית מנסה לפתח פתרון לבעיה המטרידה לא מעט רוכבים – רכיבה לילית. ״יותר מחצי מהרוכבים האמריקאים מרגישים לא בטוחים ברכיבה בחושך״, אמר מייסד הסטארט-אפ רוברט שינדלר בראיון לאתר מקומי. ״אנחנו מנסים לפתור את זה, ולפתח מוצר שיגרום לרוכבים להרגיש בטוחים״.

הסטארט-אפ, שזכה לשם ״רוביקון״, נמצא עוד בשלבי פיתוח מוקדמים. הוא מעסיק שישה עובדים ומקבל סיוע מחממה טכנולוגית ששמה ״לייקסטארט״. לא הרבה ידוע על המוצר שמפתחת החברה, אך כל הנראה הוא כולל מעין מסך קטן שיותקן על כידון האופנוע. למסך זה תחובר מצלמה מיוחדת לראיית לילה, וכך הרוכב יוכל להציץ במסך כדי לזהות מכשולים. אגב, פיתוחים שכאלו קיימים גם בעולם הרכב בדמי העילית של מרצדס וב.מ.וו, אך כאן זו אמורה להיות מערכת פושטה וזולה משמעותית.

לפני כשלוש שנים הגישה למשרד הפטנטים של ניו יורק חברה בשם ניקסון פטנט למצלמה בעלת ראיית לילה. עברו שלוש שנים והקסדה טרם יצאה לשוק, אך לא מן הנמנע שהיכולת המדוברת תגיע לצרכנים דרך השוק המתפתח של קסדות המציאות הרבודה.

כך, לדוגמא, חברה היפנית בורדרלס  השיקה בתחילת ספטמבר קמפיין גיוס המונים לקסדה החדשנית קרוסהלמט איקס1, ותוך שש שעות עמדה ביעד 100 אלף הדולרים שהציבה. בין היתר, עם יציאתה לשוק השנה היא תאפשר לרוכבים לראות מה מתרחש בשטחים המתים. היא תעשה זאת באמצעות מצלמה קטנה שתתוקן בחלק האחורי שלה, ותשדר למסך קטן את שמתרחש.

גם החברה האמריקנית סקולי, שקרסה לאחר שגייסה מיליוני דולרים, הכריזה לאחרונה כי תשיק בקיץ קסדת מציאות רובדה. זאת תכלול הקרנת שטחים מתים למסך בחזית הקסדה, כמו גם הקרנת הוראות הרכיבה של תוכנת הג׳יפיאס. 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד