סוזוקי ויושימורה חוגגות 40 שנות פעילות משותפת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סוזוקי תציין 40 שנות שותפות על המסלול עם סדנת השיפורים יושימורה בפתיחת עונת 2018 של סדרת הסופרבייק של ה-AMA. הזדמנות טובה לתת הצצה על ההיסטוריה המשותפת

עולם המרוצים מתבסס על לא מעט שיתופי פעולה בין יצרניות אופנועים לבין ספונסריות וסדנאות שיפורים בדרך אל ראש הפודיום. מעט מאד שיתופי פעולה שכאלו נמשכים ומתפרסים על פני עשרות שנים, עד השילוב בין שתי החברות נשמע טבעי ונהגה בנשימה אחת. רפסול הונדה היא דוגמה מצוינת לשותפות כזו, המתקיימת כבר למעלה משני עשורים בין יצרנית האופנועים היפנית לענקית האנרגיה מספרד שהניבה ומניבה אין ספור הצלחות במרוצי הגרנד פרי. אבל נדמה שהשותפות המיתית מכולן היא זו של סוזוקי וסדנת השיפורים יושימורה, שותפות שמציינת בימים אלו 40 שנה לקיומה.

השותפות בין סוזוקי ליושימורה החלה באופן רשמי בשנת 1978 אז החלו השתיים להריץ ביחד קבוצה בקטגוריית ה-Pro Road Racing של ה-AMA שהייתה מקבילה לקטגוריית הסופרבייק של ימנו. שנה קודם לכן זכה רוכב בשם סטיב מקלאולין במרוץ במסלול לגונה סקה על גבי אופנוע סוזוקי GS750 ששופר על ידי יושימורה, ובכך העניק לסוזוקי ניצחון ראשון במרוץ AMA מה שהוביל להקמת הקבוצה הרשמית שהתחרתה בעונה שלאחר מכן.

מקלאולין המשיך את דרכו בקבוצת סוזוקי-יושימורה הרשמית בעונת 1978 וזכה במרוץ שנערך בדיטונה, כשבאותה שנה חבר למיק בולדווין ו-וס קולי שהביאו לקבוצה ניצחון במרוץ 8 השעות של סוזוקה. וס קולי גם העניק לסוזוקי-יושימורה את אליפות ה-AMA הראשונה שלה בשנת 1979 והגן על תוארו בשנה שלאחר מכן. בסך הכל קטפה עד היום קבוצת סוזוקי-יושימורה 14 אליפויות סופרבייק של ה-AMA וניצחה ב-189 מרוצים בקטגוריה הבכירה, בנוסף לעוד ניצחונות בקטגוריות המשנה.



בין הרוכבים הבולטים שרכבו במדי קבוצת סוזוקי-יושימורה, שבמהלך השנים הייתה מקפצה לקריירה מפוארת של רוכבים רבים על המסלול, ניתן למנות את אלוף העולם בגרנד פרי קווין שוואנץ, אלופי הסופרבייק לשעבר סקוט ראסל ובן ספיס ורוכבי MotoGP כמו טוני אליאס. כיום טוני אליאס הוא הרוכב הבכיר של הקבוצה ויחד עם רוג'ר היידן, אחיו הצעיר של אלוף ה-MotoGP ניקי היידן ז"ל, יזנקו לעונת 2018 של הסופרבייק האמריקאי בעוד שבועיים במסלול באטלנטה.

במשך שנים רבות מי שהיה אחראי להצלחת הקבוצה מההיבט הטכני הוא הידאו יושימורה (Hideo Yoshimura) שנודע בכינוי פופס. יושימורה נולד ביפן בשנת 1922 ובמהלך מלחמת העולם השנייה שימש כמכונאי מטוסים. לאחר המלחמה השתמש בידע המכאני שצבר כשהוא טיפל ושיפר אופנועים של חיילי ארה"ב שהיו מוצבים ביפן  ובשנת 1954 הוא פתח לראשונה סדנא משלו.



בשנת 1971 החליט יושימורה להגר לארה"ב ולהקים מוסך בלוס אנג'לס. באותה התקופה האופנועים היפניים הלכו ותפסו תאוצה בארה"ב ויושימורה היה האיש הנכון בזמן, הנכון ועם הידע להציע שיפורים לאופנועים אלו. חמש שנים לאחר מכן נכנס יושימורה רשמית לתחום המרוצים, ועשה זאת דווקא עם אופנוע קאוואסאקי Z1 ששודרג על ידו. את הקאוואסאקי החליף יושימורה בסוזוקי ומאז השאר הוא היסטוריה.

הסדנא הנושאת את שמו הפכה להיות מעורבת באופן פעיל בפיתוח סדרת אופנועי הספורט של סוזוקי, כשדי במקביל להופעת בדגמים החדשים מופיעים גם מבחר שיפורים תואמים של החברה, אבל מציעה מגוון שיפורים גם לאופנועים של חברות אחרות. במהלך השנים הוציא סוזוקי לא מעט מהדורות מיוחדות לדגמי ה-GSXR השונים בשיתוף יושימורה, כשמערכות הפליטה של הסדנא הפכו לפריט חובה בקרב בעלי ג'יקסרים במהלך השנים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד