סגווי מציגה: קונספטים לאופנוע ספורט וקטנוע עירוני מונעי חשמל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החברה שהביאה לעולם את הרכינוע מנסה להמציא את עצמה מחדש ולהיכנס לעולם הדו-גלגלי כשהיא חושפת בסין שני קונספטים חשמליים: אופנוע ספורטיבי מדליק וקטנוע עירוני מעוצב

זוכרים את סגווי? החברה האמריקאית המהפכנית הקדימה את זמנה לפני כשני עשורים כשיצרה כלי תחבורה אישית בעל שני גלגלים מקבילים שניתן לעמוד עליו, כשהניהוג בו מתבצע באמצעות רכינת הגוף של הרוכב (מה שהביא להעניק לו את השם העברי רכינוע). הפנטנט של סגווי (Segway)היה מהפכני, אך הכלי עצמו היה יקר ומוזר מידי עבור רוב האנשים, במיוחד כאשר לפני כמה שנים החלו להופיע תחליפים בסגנון ההוברבורד שהיו זולים וזמינים יותר. בסופו של דבר סגווי פשטה את הרגל ונרכשה לפני כ-5 שנים על ידי חברה סינית בשם Ninebot המתמחה בייצור כלי תחבורה וניידות אישיים.

כחלק מתהליך ההתחדשות שלה חשפה סגווי רכב קארטינג חשמלי, קונספט לרכב שטח SBS חשמלי, ולפני כחודשיים הציגה בתערוכת SEMA בארה"ב מעין אופניי שטח חשמליים. כל זה לא היה רלוונטי לנו אלמלא העובדה שבמסגרת הניסיונות להמציא את עצמה מחדש פוזלת סגווי גם לכיוון העולם הדו-גלגלי המוכר לנו, כשבשבוע שעבר חשפה בבייג'ינג שני קונספטים חשמליים חדשים ומעניינים.


הקונספט הראשון והמסקרן מבין השניים נקרא APEX והוא לא פחות מאשר אופנוע ספורט חשמלי – יומרני מאד עבור חברה חסרת כל ניסיון בתחום האופנועים. באופן מעניין מגדירה את ה-APEX לא כאופנוע אלא כ"סופר סקוטר", כך שיתכן שמדובר בכלי קטן יחסית לאופנועי ספורט רגילים (נתוני המידות לא פורסמו) וכזה המותאם יותר לניוד עירוני בפוזה רייסרית ולא לחריכת מסלולים.

בתמונה הרשמית הבודדת שפורסמה ניתן לראות שסגווי APEX מעוצב כמו אופנוע ספורט מן השורה, כשהמנוע החשמלי שלו מותקן מתחת למושב הרוכב ומעביר את הכוח לגלגל האחורי באמצעות שרשרת. מעבר לכך הוא כולל מכלולים ספורטיביים כמו מזלג קדמי הפוך מוזהב, צמד בלמי דיסק גדולים מלפנים, זרוע אחורית מפוסלת מאלומיניום וצמיגי פירלי קורסה. סגווי לא פרסמה פרטים טכניים אודות המנוע והסוללה של האופנוע, אבל הצהירה כי הוא מסוגל להאיץ ל-96 קמ"ש ב-2.9 שניות בלבד ולהגיע למהירות מרבית של 201 קמ"ש.

הקונספט השני שנראה בעל סבירות גדולה יותר להגיע לייצור סדרתי הוא קטנוע חשמלי עירוני בשם  eScooter T. הקטנוע ,שמעוצב בקווים עגלגלים וחביבים עם פס LED קדמי רוחבי, הוצג דווקא תחת שם המותג של Ninebot וגם לגביו לא נמסרו פרטים טכניים.  עם זאת מצאו בסגווי-Ninebot לנכון לפרט דווקא על תכונות אחרות שלה קטנוע כמו אפשרו לאיזון עצמי ושליטה מרחוק על הקטנוע באמצעות אפליקציה בטלפון החכם, מה שמאפשר להסיע אותו ללא יד אדם לטווחים קצרים בדומה לקורקינטים וכלי ניוד זעירים אחרים אותם מייצרת החברה.

כרגע לא ברור האם יגיעו צמד הקונספטים לייצור סדרתי, אבל לא נתפלא אם נראה את סגווי מציעה כלים דו-גלגליים חשמליים כבר בשנים הקרובות לכל הפחות בשוק הבית העצום בסין.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד