נוביז: כל המידע על משקף הקסדה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברה אמריקנית פינית מציגה מוצר חדש לתצוגת מידע על משקף הקסדה

תצוגה עילית, או Heads Up Display באנגלית, הייתה בעבר מנת חלקם של סרטי מדע בדיוני. עם התפתחות הטכנולוגיה היא הגיעה למטוסי קרב, אחר כך למכוניות ועכשיו גם תורם של האופנוענים ליהנות מטכנולוגיה זאת, עם מוצר חדש המיועד לאופנועים שפיתחה חברת Nuviz.

החברה האמריקנית-פינית הציגה את המכשיר החדש שלה לאחרונה ומחירו באירופה 700 אירו. מדובר במכשיר המתחבר כמעט לכל קסדה מלאה ומספק תצוגה עילית (או מציאות רבודה אם תרצו) של נתונים לבחירת הרוכב.

לא מדובר במכשיר זול, אך בפועל הוא מציע שילוב של מספר מכשירים שכן מעבר לתצוגה העילית, המכשיר משמש גם כמכשיר ניווט, דיבורית ומצלמת אקשן. נוביז מצויד במפות זמינות שניתן לחזות בהן דרך המסך הייעודי והן זמינות גם ללא חיבור אינטרנט. באמצעות דיבורית ניתן לקבל שיחות ולשוחח בטלפון הסלואלרי או להאזין למוזיקה. לבסוף נוביז מצויד גם במצלמת אקשן אותה ניתן לכוון באמצעות התצוגה ולצלם סרטונים תוך כדי רכיבה. המכשיר מחובר לאפליקציה ייעודית לסלולארי שקיימת למכשירי אנדרואיד ואפל. באמצעות האפליקציה ניתן לשמור מסלולי רכיבה, להתחבר לחברים, לראות תמונות שצולמו על ידי המכשיר ואף לראות נתונים שונים וסטטיסטיקות שנשמרו על ידי חיישנים  המצויים במכשיר. כמובן שאי אפשר בלי האפשרות לחלוק את כל המידע ברשתות החברתיות.

תפעול המכשיר עצמו מתבצע על ידי שלט ייעודי המותקן על האופנוע ומיועד לתפעול על ידי כפפות רכיבה. על פי החברה השלט מותקן בקלות וניתן להעבירו מאופנוע לאופנוע. מכשיר התצוגה עצמו בנוי כך שבעת תאונה הוא אמור להתנתק מהקסדה כך שלא יפגע ברוכב. עם התפתחות טכנולוגיית תקשורת בין רכבים ( V2V – Vehicle top vehicle) חברת נוביז צופה כי פיתוחים נוספים ישלבו את המכשיר גם בפונקציה שכזאת.

טכנולוגית המציאות הרבודה ותצוגת העילית נמצאת בפריחה וחברות רבות רואות בה עניין. חברת פיהרר (Pierer Industrie AG), החברה שבבעלותה יצרניות האופנועים KTM והוסקוורנה ויצרנית המתלים WP, השקיעה בחברה השקעה אסטרטגית, אך היא אינה היחידה שנכנסה לתחום המציאות הרבודה לאופנועים. ב.מ.וו מפתחת קסדה משלה עם תצוגה כזאת וגם יצרנית הקסדות נולן משתפת פעולה עם סוני לפיתוח מוצר דומה. ראויה לציון גם יצרנית הקסדות Skully שפיתחה קסדה ייעודית עם תצוגת עילית. החברה פשטה רגל כיוון שבעליה בזבז את כספי המשקיעים וכעת יש חדשות כי יש ניסיון לרכוש את החברה ולהמשיך את פעילותה. בנוסף קיימות חברות קטנות נוספות המציעות מכשירים דומים.

ככל שטכנולוגיה זאת תתפתח, סביר להניח שיוצעו מכשירים נוספים ומחיריהם יוזלו. יהיה מעניין לנסות מכשיר שכזה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד