מעוצבת ומוארת: הקסדה החדשה שמאירה בבלימה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מעצב אמריקני פיתח קסדה חדשה שלא רק נראית מעולה, אלא גם כוללת חיישנים ונורות המסמנים לשאר האנשים בכביש כי האופנוען בולם. כרגע זה רק בשלב הקונספט

המעצב התעשייתי הניו-יורקי ג׳ו דוקאט לא מגביל את עצמו לתחום אחד. הוא עיצב בשנים האחרונות הכל מהכל: מבקבוקי שתייה, דרך מצנמים ועד חפיסות קלפים וספסלי ישיבה – וכעת הוא הוסיף לכך קסדה חדשה ויפיפייה, שמעבר לעיצוב האיכותי שלה גם כוללת פיצ׳ר בטיחותי חשוב.

הקסדה, שזכתה לשם סוטרה, נמצאת כרגע רק בשלב הקונספט. היא מתאפיינת בקווים חלקים ובצבעים עדינים, ובנויה משילוב של פוליקרבונט וקוולאר עמידים לחום. היא כוללת גם משקף קדמי, כמו כל קסדה כמעט, אך הייחודיות שלה נמצאת בחלקה האחורי התחתון.

החלקה האחורי של הקסדה מותקנות נורות LED, אותן ניתן להטעין באמצעות כבל USB. באמצעות חיישן תאוצה הקסדה מרגישה מתי הרוכב בולם, ובכך מתריעה לנוסעים מאחורי האופנוען כי הוא נמצא בהאטה או בעצירה ולמעשה משמש כאור בלם נוסף, גבוה ובולט יותר מאשר אור הבלימה של האופנוע.

בראיון לאתר העיצוב Dezeen, סיפר המעצב כי הוא לא רשם את הפנס הזה כפטנט מתוך תקווה שחברות גדולות יאמצו זאת ויתקנו את הדבר בקסדות מתוצרתן. ״פנסי אופנועים נמצאים בדרך כלל בגובה נמוך מעל הקרקע״, הוא אמר.

״הקסדה שלי פותרת את הבעיה הזאת בכך שהיא מציבה את האור מול העיניים של מי שנמצא מאחורי האופנוע. התחלתי את הפרויקט הזה עם מטרות מסחריות, אך רגע לפני שרשמתי את זה כפטנט הבנתי שלהמצאה הזאת יש פונציאל רב להציל חיי אדם. לרשום את זה כפטנט זה כמו לרשות חגורת בטיחות כפטנט״.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד