מי מכיר? Y2K של MTT

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יש הרבה אופנועים מיוחדים, אבל אין הרבה עם מנוע טורבינה

יצרנית האופנועים האמריקאית (MTT(Marine Turbine Technologies היא חברה המתמחה בייצור כלים המונעים על ידי מנועי טורבינה. אם כבר בונים מכונות אם מנוע טורבינה, למה לא אופנוע?

MTT האמריקאית ממוקמת בדרום לואיזיאנה. הפילוסופיה של החברה טוענת כי מנוע טרובינה, כמו זה המניע מסוקים, מספק כח רב ביחס למשקל עצמי נמוך. כיוון שכך, הם רואים לנכון לשדך מנוע זה לכל מכונה שתחשבו עליה: משאבות מים, סירות המונעות על ידי מדחפים ( Air Boats) וגם פרוייקטים מיוחדים כמו מכוניות, סירות מיוחדות, פרויקטים צבאיים ועוד.

למה לא אופנוע?

טד מקינטייר השני (Ted McIntyre II) בעל החברה ומנהלה בפועל, החליט לקראת סוף שנות ה-90 שהגיע הזמן לייצר גם אופנוע המצויד במנועי הטורבינה שלו.

הדור הראשון הוצג בשנת 2000 ומשם גם לקוח שמו, Y2K. כך הפכה החברה לראשונה אי-פעם שייצרה אופנוע חוקי לכביש בעל מנוע טורבינה. האופנוע הונע על ידי מנוע סילון תוצרת חברת רולס-רויס אליסון המספק לא פחות מ-320 כוח סוס המתקבלים ב-52,000 סל"ד. גם מומנט לא חסר עם כ-59 קג"מ.

האופנוע מצויד בגיר חצי אוטומטי בעל שני יחסי ההעברה שניתן לברור על ידי כפתור וההנעה עוברת לגלגל ע"י שרשרת. לאופנוע מיכל דלק בעל קיבולת של כ-34 ליטרים ואין צורך בדלק סילוני למטוסים, ניתן להשתמש בסולר או נפט.

מהירותו המרבית עצרה את השעון על כ-365  קמ"ש ועובדה זאת, יחד עם תג מחיר שנע בין 150,000 ל-175,000 דולר העניקה לאופנוע את שיאי גינס כאופנוע בייצור סדרתי החזק ביותר וגם היקר ביותר. עד כמה ניתן לקרוא לייצור שמוגבל לחמש יחידות בשנה סדרתי זה כבר סיפור אחר.

למקרה שכ-300 כ"ס זה פשוט לא מספיק:

הדור השני של אופנועי MTT הושק בשנת 2006 וקיבל את השם street fighter. הסטריט פייטר החל שושלת חדשה של אופנועי Y2K עם מנוע המספק 420 כ"ס. בשנת 2015 שיחררה MTT צמד דגמים חדשים. דגמים אילו קיבלו שיפורי טכנולוגיה הכוללים צמיג ברוחב 240 מ"מ מאחור, בלמים משופרים, מערכת קירור משופרת, מעטפת עשויה סיבי פחמן, שלדת צינורות עשויה מאלומיניום, הצתה ממוחשבת, מיכל דלק המכיל 6 ליטרים נוספים במיכל רזרבי ועוד.

הדגם הראשון היה זהה לזה שהוצג ב-2006 אך הדגם השני והמסקרן יותר הוא Y2K RR (ראשי תיבות ל-Race Ready), שצויד במנוע סילון חדש תוצרת רולס-רויס המפיק 420 כוח סוס ב-52,000 סל"ד ומומנט מירבי של כ-70 קג"מ. לדגם זה זוג מפות הצתה הניתנות לשינוי בעזרת כפתור. החברה טוענת שזה האופנוע הקיצוני ביותר שייצרה ומעידה על עצמה שהתקדמה טכנולוגית ושיפרה את האווירודינמיקה לצד שיפורים המוצעים לדגם זה כדי להתאימו למרוצים. באיזה מרוצים בדיוק? עדיין לא ברור לנו.

הצצה בנתוניו הבסיסיים של האופנוע המופיעים באתר החברה הרשמי מגלים כי משקלו היבש כ-226 ק"ג, בסיס הגלגלים הוא 172.7 ס"מ ומהירותו המקסימלית המוצהרת היא "מהר יותר משתעזו לנסות אי-פעם". על פי ניסוי שערכה MTT במנהרת רוח בבריטניה מהירותו המרבית של האופנוע הייתה מעל ל-418 קמ"ש

ג'יי לנו, מנחה הטלוויזיה ואספן המכוניות והאופנועים המפורסם, היה לרוכש הראשון של האופנוע מידי MTT ואופנועו נושא את המספר הסדרתי 002 (לאחר האב טיפוס). לנו התקין באופנועו מסך LED בולט בזנב האופנוע המזהיר נהגים לשמור מרחק, זאת לאחר שפגוש של רכב שנצמד אליו ברמזור פשוט נמס מחום גזי הפליטה. ממי מכם שראה את הסרט Torque, אולי זוכר את סצינת המרדף בה כיכב האופנוע.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד