מי מכיר? אופנועי Motus

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית אמריקנית צעירה שמבטיחה את אופנוע ספורט תיור אמריקני ראשון

אופנוענות אמריקנית מזוהה בעיקר עם אופנועי קאסטום מצוידים במנועי V טווין. במקרה של מוטוס (Motus) מאלבמה הסיפור שונה. המטרה הייתה לבנות אופנוע ספורט תיור והתוצאה מעניינת מאוד עם מנוע V4 שהותקן לרוחב השלדה.

שני חברים יצאו לדרך:

כמו הרבה סיפורי אופנוענות טובים, גם במקרה הזה מדובר בשני חברים עם תחביב משותף של רכיבה על אופנועים. בריאן קייס (Brian Case) ולי קון (Lee Conn) רכבו יחד בהרי האפלצ'ים והחל ביניהם דיון לגבי מהו "האופנוע האוטלימטיבי" לטיולים הארוכים שהם אוהבים לקיים באותם הרים.

ככל שהדיון העמיק, הבינו השניים כי מבחינתם לא קיים אופנוע כפי שהם מדמיינים אותו וגם אין יצרן אמריקני המייצר אופנועים בקטגוריה הזאת. חמושים בידע של קון בייצור כלי טייס ובזה של קייס בתכנון מוצר החליטו השניים לייצר אופנוע חדש לגמרי. חמש שנים עברו ובשנת 2012 הציג הצמד את אב הטיפוס הראשון של מוטוס MST. שנה לאחר מיכן היה מוכן כבר דגם לייצור סדרתי. 

אופנוע ספורט תיור אמריקני מקורי:

כדי לעמוד בדרישות השונות בריאן קייס חיפש תצורת מנוע שתספק רצועת מומנט רחבה, עמידות, קומפקטיות, ושהמנוע יהיה קל לטיפול. בסופו של דבר הוחלט על מנוע V4 עם 90 מעלות בין הצילינדרים בנפח 1,650 סמ"ק. המנוע כונה בחיבה בייבי בלוק, שכן עוצב בהשראת מנועי הסמול בלוק V8 האמריקאיים. המנוע מותקן לרוחב השלדה ורוכן 15 מעלות לפנים והוא מצויד בהזרקת דלק ומצערת אל חוט.

מנוע V4 שפותח במיוחד למשימה

שלדת צנורות פותחה בשיתוף סדנת המרוצים האמריקנית פראט ומילר (Pratt & Miller Engineering) והאופנועים מגיעים עם כידון ומשקף מתכווננים, מסך TFT המשמש כלוח מחוונים ובקרת שיוט המגיעה כסטנדרט. כיאה לאופנוע שנועד לרכיבה למרחקים ארוכים מצויד האופנוע בשתי מזוודות צד ושקע טעינה.

האופנוע מגיע בשתי גרסאות. בדגם MST המנוע מפיק 160 כ"ס, הגלגלים מאלומיניום תוצרת חברת OZ, והוא מצויד במזלג קדמי מתוצרת אוהלינס מסוג NIX30 ובלמים של ברמבו. גרסת MTSR מצוידת במנוע המספק 180 כ"ס, הגלגלים מתוצרת BST ועשויים סיבי פחמן, מאחור מותקן בולם אוהלינס TTX36, הבלמים הם ברמבו מדגם M4 עם קליפרים מסוג מונובלוק. הגרסה הקרבית שוקלת 256 ק"ג, לעומת 265 ק"ג בגרסה הרגילה וישנם מספר שינויים נוספים בין הדגמים.

בגרסת R תקבלו גם שני שקעי טעינה נוספים, שניתן לרכוש כתוספת בגרסה הרגילה. רשימת התוספות לשני הדגמים כוללת ידיות או מושבים מתחממים, מזוודה אחורית, משקפים שונים ועוד.

העונג לרכוב על אופנוע ספורט תיור אמריקני טהור עולה לא מעט. עבור MST רגיל הרוכב האמריקאי צריך להפרד מ-31,000 דולר בעוד גרסת ה-R דורשת השקעה של 7,000 דולר נוספים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד