מי מכיר? אופנועי רנרד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תכירו אופנוע מאוסטוניה עם מנוע מאיטליה והיסטוריה קצרה

אנחנו רגילים לשמוע על חברות שמקימים לתחייה על מנת לעשות שימוש בשמן הטוב כדי למכור אופנועים אקזוטיים במחירים מופרכים. הקמה מחדש של חברה קטנה שאף אחד כנראה לא שמע עליה, היא אירוע קצת יותר נדיר, אך זה המקרה אופנועי רנרד (Renard Motorcycles) האסטונית.

רגע, אסטוניה?

המדינה הקטנה השוכנת בצפון אירופה באיזור הבלטי, לא ידועה בתעשיית רכב ענפה. יצרנית האופנועים רנרד, שפירוש שמה הוא שועל בצרפתית, הוקמה בשנת 1938. תחילה ייצרה בעיקר אופנועים קטנים בהם מנוע תוצרת זקס בנפח 98 סמ"ק הותקן בשלדת צינור פשוטה.

ההיסטוריה של היצרנית האסטונית הייתה קצרה ונגדעה על ידי מלחמת העולם השנייה, כשבשנת 1944 הופצץ המפעל ולא שרד. למעשה אף אופנוע של החברה לא שרד על פי החברה, שטוענת כי שלדה מספר 2 משנת 1938 היא הפריט היחיד שנותר מהמותג ההיסטורי.

בחזרה לעניינים:

בשנת 2008, חבורת יזמים, בראשות אנדראס אויבומאה (Andres Uibomäe), החליטה להחיות את תעשיית הרכב של אסטוניה שנגדעה עם מלחמת העולם השנייה על ידי הקמתה מחדש של חברת רנרד.

אב טיפוס ראשון, GT, הוצג כבר בשנת 2010 והיצירה מיוחדת בהחלט, עם העיצוב עצמו מזכיר לנו את אופנועי קונפדרט. אנשי החברה האסטונית בחרו במוטו גוצי כספקית המנועים של החברה, כך שדגם GT מתהדר במנוע V טווין בנפח 1,326 סמ"ק המותקן לרוחב השלדה. המנוע מספק 130 כ"ס ב-7,100 סל"ד ו-13.6 קג"מ ב-5,600 סל"ד.

לא ציפינו לקבל דבר כזה מאסטוניה

המנוע עצמו מותקן בשלדת מונוקוק עשויה סיבי פחמן ומחוזקת בקבלר ששוקלת תשעה ק"ג בלבד, הגלגלים גם כן עשויים סיבי פחמן כשמשקל האופנוע עצמו מגיע ל-170 ק"ג בלבד.

מלפנים קיים מתלה לא קובנציונלי מסוג גירדר המצויד בבולם תוצרת אולהינס, כשגם מאחור יש בולם מאותה החברה. מערכת הבלמים וגם המצמד תוצרת חברת ISR. המחיר לאקזוטיקה האסטונית עומד על כ-75,000 אירו.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד