מילאנו 2017: הונדה אפריקה טווין חוגג 30 שנה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
גם אופנוע האדוונצ'ר הגדול של הונדה זוכה לשורת עדכונים, וגם גרסה קרבית חדשה לכבוד ציון 30 שנה לדגם המקורי

עוד דגם מעניין אשר בולט בתצוגה הגדולה של הונדה במילאנו הוא אפריקה טווין המחודש. אופנוע האדוונצ'ר של הונדה זכה לקראת שנת 2018 למקצה שיפורים לרגל הגיעו לגיל שלוש בקרוב, כשבנוסף הוצגה לו גם גרסה מאובזרת וקרבית חדשה בשם "אדוונצ'ר ספורט".

אז מה חדש באפריקה לשנת 2018? מנוע הטווין בעל גל הזיזים היחיד בנפח 998 סמ"ק צויד בתיבת אויר חדשה ושינויים בסעפות היניקה והפליטה, זאת לטובת שיפור הכוח בסל"ד בינוני, עם גל איזון חדש וקל יתר מקודמו האמור לנטרל את רעידות המנוע. מערכת התמסורת כוללת מעתה תוספת של מצמד מחליק בגרסה עם תיבת הילוכים רגילה,  כשכמו בעבר תמשיך להיות אופציה גם לתיבת הילוכים כפולת מצמד.

שדרוג מהותי יותר נעשה בתחום האלקטרוניקה. מעתה יש לאפריקה טווין מצערת אלקטרונית ואפשרות לבחירת שלושה מצבי פעולה למנוע. בנוסף מערכת בקרת האחיזה מציעה מעתה שבעה מצבי פעולה בניגוד לשלושה בעבר, עם אפשרות לניתוק. המצבר הסטנדרטי פינה את מקומו לסוללת ליתיום-יון, מה שחסך 2.3 ק"ג. יחד עם שינויים קלים בשלדה ירד המשקל הכולל של הכלי ב-2 ק"ג, ועומד מעתה על 230 ק"ג כולל דלק לגרסה עם תיבת הילוכים רגילה. מערכת המתלים נותרה ללא שינוי וממשיכה להסתמך על מזלג הפוך בקוטר 45 מ"מ עם כיוונונים מלאים ובולם אחורי מתכוונן מתוצרת שוואה.



במקביל לשורת העדכונים באפריקה טווין ל-2018, חשפה הונדה גרסה חדשה וקרבית יותר תחת השם "אדוונצ'ר ספורט" (תמונה בראש הידיעה). לא מדובר בגרסה נטולת פיירינג כמו זו שהציגה חטיבת הונדה איטליה לאחרונה, אך מדובר בגרסה קרבית יותר לשטח עם שדרוגים מהותיים לעומת הדגם הרגיל. גרסה זו גם נועדה לציין את חגיגות ה-30 שנה מאז הוצג הדגם הראשון לשאת את השם אפריקה טווין, XRV650 שבעקבותיו הגיע דגם ה-XRV750 שהיה גרסת כביש לאופנוע שניצח את ראלי פאריז-דאקאר.

כבר ממבט ראשון ניתן להבחין שהאדוונצ'ר ספורט נבדל מאפריקה טווין הסטנדרטי בצביעה בצבע לבן עם נגיעות אדום-תכלת שהיא ייחודי עבורו ומשתלבת נהדר עם מזלג וחישוקים זהובים. מבט מדוקדק יותר חושף את הפרטים היותר מהותיים. באדוונצ'ר ספורט ניתן למצוא משקף חדש וגבוה יותר, סט מיגונים הכולל מגן קדמי מצינורות פלדה להגנה מנזקים בעת נפילה, מיגון אלומיניום למנוע ומגיני ידיים לכידון. ישנו מיכל דלק חדש בנפח של 24.2 ליטר, תוספת של 5.4 ליטרים, האמור לספק לפי דברי הונדה טווח רכיבה של 500 ק"מ.



מסכת השינויים ממשיכה עם מושב חדש ושטוח יותר, הגבוה ב-5 ס"מ מהמושב של הדגם הסטנדרטי. הגבהת המושב הושגה בי היתר בזכות מתלים חדשים בעלי מהלך גדול יותר. המזלג הקדמי מציע מהלך של 252 מ"מ והבולם האחורי מהלך של 240 מ"מ, תוספת של 22 ו-20 מ"מ בהתאמה. המזלג והבולם נותרו מתוצרת שוואה וכוללים אפשרויות כיוונון מלאות. שדרוג המתלים אפשר גם להגדיל את מרווח הגחון של האופנוע ל-27 ס"מ.  לרשימת האבזור הצטרפו ידיות מחוממות, שקע AC לטעינה ורגליות ייעודיות לרכיבת שטח. 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד