מוטו מוריני מציגה את קורסארו ZZ

מוטו מוריני קורסרו ZZ
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים האיטלקית הציגה אופנוע חדש...רגע, מוטו מי?

שמעתם נכון: מוטו מוריני. יצרנית האופנועים האיטלקית הציגה דגם חדש לו היא קוראת 'קורסארו ZZ'. האופנוע החדש הוא שדרוג לדגם קיים של קרוסארו (Corsaro) הוותיק, אשר עומד כעת בתקנות אירו 4 ומקבל תוספות רבות. אבל רגע לפני, האם ידעתם בכלל שמוטו מוריני עדיין קיימת?

יצרנית האופנועים האיטלקית שנוסדה בבולוניה בשנת 1937 על ידי אלפונסו מוריני, עדיין קיימת. בערך. לא זאת בלבד, אלא שסלוגן " 100% hand made in Italy" הוא לא רק סיסמא אלא מציאות: 11 עובדים בונים את אופנועי החברה באופן ידני במפעל חדש בעיר פאביה (Pavia) הסמוכה למילאנו.

מוטו מוריני לא נרכשה (עדיין) על-ידי אף חברת אחזקות, תאגיד סיני ממשלתי או קבוצת משקיעים שמחפשת לעשות סיבוב אלא חיה וקיימת בכוחות עצמה, וזה כמובן שולח אותנו בסקרנות לברר מה עלה בגורלה.

כמו רוב היצרניות האיטלקיות גם מוטו מוריני עברה תהפוכות רבות והחלה להתדרדר בתחילת שנות השמונים, כשלקראת סופן היא נמכרה לחברת קאג'יבה אשר רכשה באותה תקופה, ולאחריה, מספר מותגים איטלקים חשובים נוספים, כמו דוקאטי, הוסקוורנה ואם. וי. אגוסטה.

אנשי קאג'יבה לא ממש השקיעו במותג ובשנת 1993 סגר מפעל החברה את שעריו.

שש שנים לאחר מכן החליט אחיינו של מייסד החברה לקחת את העניינים לידיים והוא הקים את החברה מחדש.

מהנדס שפיתח מנוע לדגם של החברה בשנות השבעים פיתח באותה שנה מנוע V טווין חדש, בנפח 1,200 סמ"ק, שנקרא Bialbero CorsaCorta, ובשנת 2005 כבר יוצרו שני דגמים שהונעו באמצעותו: קורסארו ו-9 ½.

מוטו מוריני המשיכה להציג דגמים שהונעו על ידי אותו המנוע, בהם דגם אדוונצ'ר בשם 'גראנפסו' ודגם סקרמבלר, מה שיכול היה להיות מתכון להצלחה, אלא שזו לא הגיעה והחברה שוב פשטה רגל בשנת 2009.

שנתיים לאחר מכן נמכרה מוטו מוריני לשני יזמים איטלקים אשר לא רכשו את המפעל אלא רק את שם המותג וזכויות הפטנטים של החברה, והם העבירו את ייצור האופנועים לעיר פאביה.

בשש השנים האחרונות מתמקדת מוטו מוריני בייצור אופנועים בהזמנה אישית באמצעות אתר אינטרנט ייעודי, ויש לה רשת מפיצים שמרוכזת בעיקר באירופה. הדגמים הם אותם דגמים שפותחו בגלגול האחרון של החברה: 11 ½, אופנוע עירום פשוט, סקרמבלר, אדוונצ'ר בשם גראנפסו ואופנוע עירום קרבי חדש, הלא הוא קורסארו ZZ אשר הוצג השנה.

האופנוע מבוסס על שלדה חדשה והמנוע שלו, הראשון בין מנועי החברה שעומד בתקינת אירו 4, מספק 137 כ"ס ב-8,500 סל"ד. אל תיבת ההילוכים מחובר כעת מצמד מחליק, ויש גם מערכת קוויקשיפטר שמאפשרת העברת הילוכים ללא מצמד.

ZZ מצויד כעת גם במערכת ABS שנוספת לבלמים מתוצרת ברמבו, התאורה הראשית היא מסוג LED, לוח המחוונים מוצג על גבי מסך TFT בגודל 5 אינטש, כלומר שעל פניו האופנוע מכיל את הרכיבים הנכונים. ההזמנות של אופנועי החברה הן אישיות וניתן להזמין תוספות לבקשת הלקוח, כמו חלקי סיבי פחמן, צביעות שונות או חלקים של חברת 'ריזומה'.

מחירי האופנועים נגזרים מדרישות הלקוח ובכל מקרה אלה אופנועים יקרים: קורסארו ZZ עולה באיטליה יותר מאשר דוקאטי מונסטר 1200.

מוטו מוריני מייצרת כיום מאות בודדות של אופנועים בשנה אבל מוסיפה להציג דגמים חדשים, כמו למשל גרסת R ל'גרנפסו' עם גלגל קדמי בקוטר 17 אינטש, לעומת 19 אינטש בדגם הרגיל.

האם למוטו מוריני יש סיכוי ריאלי לשרוד בתעשיית רכב מתמזגת והולכת? ימים יגידו.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד