מוטו גוצי חוגגת 100 עם דגם ספורט תיור חדש: V100 מאנדלו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
היצרנית האיטלקית ממאנלו ד'לאריו חוגגת 100 שנים להיווסדה ומציגה מנוע מקורר מים חדש שישכון בדגם ספורט תיור חדש בשם V100 מאנלו

מוטו גוצי היא אחת מיצרניות האופנועים הוותיקות הפעילות בעולם כיום (אם כי בפועל היא למעשה מותג בבעלות פיאג'ו) כאשר השנה היא מציינת 100 שנים להיווסדה. יש כמה דרכים בהם תציין מוטוגוצי את ציון הדרך ההיסטורי, בין היתר על ידי הקמת מוזיאון חדש שיחנך בשנת 2025, אבל אחד הדרכים המתבקשות הן הצגת דגם חדש לחלוטין העושה שימוש במנוע חדש לחלוטין שמהווה גם הוא סימן דרך עבור החברה עתירת המסורת ממאנדלו ד'לאריו.

בימים אלו חשפה מוטוגוצי תמונות ראשונות של הדגם החדש אותו, תציג רשמית בתערוכת מילאנו הקרובה, הנקרא V100 מאנדלו (Mandello) על שם מקום משכנה של החברה. מה שמעניין במיוחד בדגם החדש הוא המנוע החדש המותקן בחובו – בעל קירור מים מלא. לא עניין של מה בכך עבור מוטו גוצי.



עד מחצית המאה הקודמת נחשבה מוטו גוצי לאחת החברו המובילות בתעשיית האופנועים, אך משנות ה-70 היא די קפאה על שמריה טכנולוגית, בטח לאור הפריחה של היצרניות היפניות. מאז ומעולם מזוהה מוטו גוצי עם תצורת מנוע ייחודית של וי-טווין רוחבי בזווית של 90 מעלות מקורר אוויר, כאשר תצורה זו ליוותה אותה כברירת מחדש בשנות ה-80 וה-90 בהן נאבקה על קיומה, וגם לאחר מכן כאשר יצאה לדרך חדשה תחת כנפי פיאג'ו מיצבה את עצמה כמותג נישה עם דגש על שימור האופי והמסורת.

אלא שהזמנים משתנים. רומנטיקה זה נחמד מאד, אך כדי לעמוד בתחרות וגם ברגולצית זיהום האוויר הולכת והמחמירה מנועי קירור אוויר הולכים ונעלמים מן העולם, וגם יצרניות אחרות בעלות מסורת כמו הארלי דיווידסון עם מנועי הוי טווין או ב.מ.וו עם מנועי הבוקסר נאלצו לשלב קירור מים כדי להמשיך ולמכור אופנועים. גם מוטו גוצי נאלצת לצעוד עם הזמן כדי להתאים את עצמה לתקינת יורו 5. זהו לא מנוע קירור הנוזל הראשון של מוטו גוצי, ודגמי קליפורניה למינהם עושים ישמשו במנוע 1,300 סמ"ק שכזה. אך המנוע החדש, אותו מפתחת מוטו גוצי מאז 2010, חשוב במיוחד כיוון שהוא הולך להיות המנוע שישרת את עיקר דגמי המאסה שלה בעשור הקרוב



המנוע חדש לחלוטין ולא חולק שום רכיב עם מנוע ה"ביג בלוק" למעט השמירה על התצורה מסורתית, יש גבול למהפכות  הנפח אמור להיות 1,050 סמ"ק עם הזרקת דלק כמובן וארבעה שסתומים לצילינדר.המנוע אמור להחליף את המנוע הוותיק של דגמי ה-V85 השונים, והוא תוכנן בצורה מודולרית כך שצפויות לו בעתיד גרסאות מוקטנות ומוגדלות נפח.  כרגע מוטוגוצי לא משחררת פרטים רבים על המנוע, אך בתצורתו ב-V100 מאנדלו הוא אמור לספק כ-115 כ"ס.

מוטו גוצי V100 מאנדלו שבו יותקן המנוע לראשונה הוא דגם ספורט תיור לכביש עם חצי פרינג, עם תנוחת רכיבה זקופה יחסית אבל לא בסגנון אדוונצ'ר כביש, ונועד להתחרות בדגמים כמו ימאהה טרייסר 9.
מהתמונות אותן שחררה מוטו גוצי ניתן להבין בעיצוב מודרני מידי, אם כי לא נועז במיוחד, עם משקף נמוך וחזית שמזכירה לפחות דגמים מתחילת שנות ה-2000.


עוד ניתן להבחין כמובן ברדיאטור הבולט שהגוציסטים יצטרכו להתרגל אליו, בולם אחורי חצי אופקי, זרוע אחורית חד צידית מדליקה ובגל הינע מסורתי. לפי התמונות נראה כי מוטו גוצי תציע את המאנדלו בגרסה רגילה ובגרסה בעלת מכלולים משודרגים עם בלמי ברמבו ובולמים מתכוונים של אוהלינס.
החשיפה הרשמית של מוטו גוצי V100 מאנדלו תהיה כאמור בתערוכת מילאנו הקרובה ב-23 באוקטובר.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד