מהפכה או בלוף? אופנוע חשמלי עם טווח של 640 ק״מ

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אופנוע חשמלי עם טווח של 640 ק"מ? חברה בריטית טוענת כי פיתחה סוללה מהפכנית שתשדרג את יכולות האופנועים החשמליים לטווחים לא מוכרים. המשקיעים עדין מתקשים להשתכנע

אופנועים חשמליים נהיים פופולאריים יותר ויותר, ומתקרבים ליכולות ולביצועים המוכרים לנו מהאופנועים סטנדרטים, ואפילו מצליחים להתעלות עליהם במספר תחומים. אלא שהעדין ישנה בעיה אחת גדולה לאופנועים בעלי הנעה חשמלית והיא כמובן הסוללה. רוב החברות שקיימות כרגע בשוק מציעות טווח נסיעה מוגבל מאוד, ההטענה לוקחת זמן רב וניסיונות להציע טווחים משופרים גורמות לעליה ניכרת במשקל.

עם זאת, חברה בריטית בשם ״ויגו״ טוענת כי יש באפשרותה לפתח אופנוע חשמלי ספורטיבי בעל יכולות מרשימות: טווח נסיעה של כ-640 קילומטרים לטעינה, האצה מאפס למאה תוך מעט יותר משלוש שניות, מהירות רכיבה מרבית של 290 קילומטרים לשעה וכל זאת עם זמן הטענה של כחצי שעה בלבד.

למרות הנתונים המרשימים, החברה לא מוכנה לגלות באיזו טכנולוגיה חדשנית היא מתכננת להשתמש, ועל כן היא מתקשה בגיוס כספים. ב-2017 היא העלתה קמפיין לאתר מימון ההמונים אינדיגוגו, שם ביקשה לגייס 240 אלף פאונד, אך גייסה בסך הכול 213 פאונד. לא, לא שכחנו לכתוב פה ״אלף״.

התגובות הקרות גרמו לחברה לסגור את קמפיין מימון ההמונים שלה, ולפני מספר חודשים היא הודיעה בפייסבוק כי היא מחפשת משקיעים בדרכים אחרות. עם זאת, קשה להאמין שהיא תצליח להשיג משקיעים פרטיים או מוסדיים כשאין לה אף הוכחה לטכנולוגיה בה היא רוצה להשתמש או אב-טיפוס כלשהו דרכו היא יכולה להוכיח את יכולותיה.

״האם החברה הזאת היא במקרה בבעלות נסיך ניגרי?״, עקץ את קמפיין המימון גולש בפייסבוק, כשהוא רומז לעקיצה הידועה בדואר האלקטרוני. גולש אחר כתב: ״כרגע יש לכם רק קונספט. אתם תשיגו מימון רק אחרי שתצליחו לעלות אב-טיפוס על הכביש״. עניין של ביצה ותרנגולת. ככל הנראה כרגע, האופנוע הזה ישאר בזמן הקרוב רק כמצגת.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד