סיבוב זריז: קוואסאקי Z900

קוואסאקי Z900
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מחליפו של קוואסאקי Z800 הוא אופנוע חדש לחלוטין שתמורת סכום סביר מציע הרבה מאד

נפח מנוע

948 סמ"ק

הספק

125 כ"ס

מחיר

68,000 ש"ח

שורה תחתונה ראשונה:

קוואסאקי Z900 הוא מחליפו של Z800, אך לא מדובר בשיפור דגם קיים אלא באופנוע חדש לגמרי, עם שלדת צינורות חדשה ומנוע של Z1000 בנפח מוקטן. 

לאחר שנים שבהן שיפרו מהנדסי קוואסאקי את דגם ה-Z הבינוני, ואף הגיעו לתוצאות מרשימות, מעלה הדגם החדש את רף היכולות מדרגה אחת נוספת. המנוע חזק והעברת כח שלו לינארית, המתלים מרשימים, וגם הבלמים טובים – בעיקר כאשר מתייחסים לעלות מול תועלת.

Z900 הוא אופנוע שימושי שלא מעניש את הרוכב עליו בשימוש יום יומי, המנוע נעים גם במהירויות נמוכות, והמצמד ותיבת ההילוכים קלים לתפעול.

את כל החבילה עוטף עיצוב מודרני ובעל נוכחות, והירידה של מעצבי החברה לפרטים ניכרת.

עיצוב:

הרושם הראשוני מרשים מאוד: למסיכת החזית יש עיצוב מודרני, והיא משדרת קרביות. קווי העיצוב חדים וניכרת ירידה לפרטים, למשל פנס זנב בדמות האות Z או פקק מיכל הדלק שלו עם עיצוב ייחודי ומושקע.

לוח המחוונים מיוחד גם הוא, עם רקע שחור ו"מחט" דיגיטלית, וגם סביבו ניכרת ירידה לפרטים – למשל ברגי מתכת קטנים שמותקנים סביב הלוח וחלק דמוי סיבי פחמן.

צורת מיכל הדלק מעט משונה, ועל חלקו יש מעטה פלסטיק, אבל הוא מספק מרחב סביר לרגלי הרוכב. איכות החומרים טובה, והתחושה הכללית איכותית.

שימושיות:

אופנועים עירומים מספקים שימושיות גבוהה יותר מאשר ספורטיביות, ו-Z900 לא שונה. תנוחת הרכיבה זקופה, לכן הרוכב לא נשען יותר מידי לפנים והרכיבה לאורך זמן נוחה למדי.

זווית צידוד נדיבה של הכידון מאפשרת להשתחל בין מכוניות בקלות יחסית ולמרות נתון משקל גבוה יחסית של כ-210 ק"ג, הוא אינו מורגש גם בתנועה איטית. המנוע מספק כח מסל"ד נמוך ובזכות מצמד רך קל לתפעל את האופנוע ולנוע באיטיות בעיר. 

המגבלה העיקרית בעת רכיבה בינעירונית היא היעדר מיגון רוח, לכן מגבלת המהירות נובעת מן היכולת של הרוכב לסבול את עוצמת זרם האוויר מולו.

בכבישים מפותלים זהו כלי בעל יכולות דינמיות מרשימות, ודאי ביחס למחיר, וקיים יחס טוב בין יכולות המנוע לבין המתלים והבלמים.

טכני:

מקורו של מנוע הארבעה צילינדרים בשורה, בנפח של 950 סמ"ק, הוא Z1000, והוא מספק 125 כ"ס – נתון מכובד מאוד, במיוחד מפני שהכח מסופק באופן לינארי ולא מאיים. דחיפה משמעותית מורגשת ב-5,000 סל"ד ומתגברת עד למנתק ההצתה ב-11,000 סל"ד.

כאשר רוכבים סביב רצועת הכח של המנוע הוא מספק כח שיגרום לגלגל האחורי לאבד אחיזה במהירות, ודאי על גבי אספלט חלקלק. בניגוד למתחרים, Z900 חף מעזרים אלקטרוניים ואין מערכת בקרת אחיזה או בחירה של מצבי מנוע. כדי להמנע מהחלקות ומכח מתפרץ, הרוכב צריך לעשות זאת ביד ימין עם מצערת פיזית עם כבלים.

לזכותו של המנוע נציין כי קל לנוע בסל"ד נמוך, ודאי ברכיבות מנהלתיות, וליהנות מכך שלמנוע יש מספיק מומנט כדי לספק לרוכב רכיבה רגועה. המנוע חף מרעידות בסל"ד נמוך ובינוני, ואלה מגיעות רק בסל"ד גבוה מאד. גם אז הן מורגשות בישבן בלבד ולא בידיים או ברגליים.

תיבת ההילוכים והמצמד פועלות ללא דופי, ורכות התפעול של שתיהן מפתיעה לטובה. המצמד אמנם מופעל באמצעות כבל ולא על-ידי מנגנון הידראולי אבל הוא קל לתפעול, ותיבת ההילוכים מדויקת ודורשת נגיעה קלה בלבד ברגלית.

התנהגות:

אופנוע המבחן עליו רכבתי צוייד במערכת פליטה לא מקורית, מתוצרת אקרופוביץ', שנמכרת בתוספת תשלום, וקשה לקבוע עד כמה הוא משפיע על האופן המרשים של מסירת הכח, בעיקר מעל 5,000 סל"ד. הבניה הלינארית של כח המנוע מסייעת מאד לתחושת השליטה. 

המתלים מפתיעים, ודאי יחסית ל"אופנוע תקציב" עם מערכת מתלים פשוטה. הם מספקים משוב טוב ומתמודדים גם עם עומסים גבוהים. המתלים לא מענישים את הרוכב גם על אספלט פגום והם מתפקדים טוב גם בעת רכיבה איטית בעיר. הבלמים מספקים עוצמה טובה ומשוב טוב. 

ההיגוי זריז, אבל לא כפי שהיינו מצפים מאופנוע מסוגו. האופנוע יציב ונייטרלי בהטייה ומספק בטחון רב. על אופנוע המבחן הותקנו צמיגי ברידג'סטון Battlax racing street RS10 שלבטח תרמו את תרומתם להתנהגות ולאחיזה באספלט.

אבזור וציוד בטיחות:

Z900 מגיע עם מערכת ABS כסטנדרט. בניגוד למתחרים, לא קיימת מערכת בקרת אחיזה או בורר לניהול מצבי המנוע כפי שניתן למצוא מתחרים כמו MT-09 של ימאהה או סוזוקי GSX-S750.

למתלים יש אפשרות כיווץ לעומס הקפיץ ולשיכוך החזרה מלפנים ומאחור.

לוח המחוונים עמוס במידע וכולל חיווי הילוך, מדי דלק וחום, מדי מרחק וצריכת דלק, וגם טווח נסיעה משוער עד לתדלוק הבא, וזהו מאפיין שימושי.

מחירי תוספות על אופנוע המבחן:

אגזוז אקרפוביץ': 5,815 ש"ח

צמיגי ברידג'סטון: קדמי: 1,590 ש"ח, אחורי: 2,645 ש"ח.

מתחרים:

אם.וי אגוסטה ברוטלה 800, סוזוקי GSX-S750, ימאהה MT-09 ולמעשה כל קטגורית הנייקד בטווח מחיר של כ-70,000 ש"ח.

תמורה למחיר:

Z900 נכנס לקטגוריה תחרותית ביותר שצוברת תאוצה, אך עם תג מחיר אטרקטיבי וביצועים מרשימים זאת נשמעת כמו עסקה טובה. הוא זול יותר בכ-7,000 ש"ח מימאהה MT-09 ובכ-1,000 ש"ח מהסוזוקי.

 כרגע הוא מוצע במחיר מבצע של 65,000 ש"ח.

שורה תחתונה:

Z900 הוא התשובה של קוואסאקי לקטגורית אופנועי העירום הפופולארית. זהו אופנוע חדש לגמרי עם ביצועי מנוע טובים והתנהגות מרשימה וכל זה במחיר תחרותי. עבור מחיר זה תיאלצו לוותר על עזרים אלקטרוניים שהפכו בתקופה האחרונה לסטנדרט.

יצרן

קוואסאקי

דגם

Z900

נפח מנוע

948 סמ"ק

תצורת מנוע

4 צילינדרים בשורה

הספק

125 כ"ס

קטגוריית רישיון נהיגה

A

משקל

210

גובה מושב

795

מחיר

68,000 ש"ח

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד