לשחרר את ווילי: מעל ל-300 קמ״ש על גלגל אחד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בריטניה אירחה בשבוע שעבר את אליפות העולם בווילי. השיא העולמי, שנקבע בשנה שעברה, אמנם לא נשבר - אך הצופים זכו לראות נסיעה במהירות מרשימה של כ-332 קמ״ש

לבצע ווילי זאת אמנות של ממש. לשמור על איזון, לדעת למצב את הגוף כמו שצריך ולשמור על מהירות מספקת זה לא משהו שכל רוכב מסוגל לעשות. עם זאת, ברחבי העולם יש כמה רוכבים שהביאו את זה כמעט לדרגת מקצוע, ורובם השתתפו בסוף השבוע שעבר באליפות העולם בווילי על אופנוע.

התחרות, שהתקיימה ביורק בצפון אנגליה, הביאה אליה כ-30 רוכבים מיומנים שהעפילו לאליפות מארצות הברית, בריטניה, צרפת, הולנד ואירלנד. אלו נדרשו לבצע ווילי לאורך מסלול של קילומטר אחד, כשהאדם שהוכרז כאלוף הוא זה שהצליח לסיים את המסלול על גלגל אחד בזמן המהיר ביותר.

בהתאם לכך, מרבית האופנועים שהשתתפו בתחרות היו אופנועי ספורט, אופני נייקד וסטריטפייטרס שעברו שיפצורים ושדרוגים. חלקם, כך על פי הדיווחים מהתחרות, אף הגיעו לרמות הספק של 400 כ"ס.

לאחר יום תחרויות ארוך, היה זה מתמודד אמריקני בשם ססיל ״בובה״ מיירס שחצה את קו הקילומטר בזמן המהיר ביותר. הוא עשה זאת על גבי קאוואסאקי ZX10R, כשהצליח להגיע למהירות מסחררת של כ-332 קמ"ש.

עם זאת, בובה סיים את התחרות מעט מאוכזב, שכן לא הצליח לשבור את שיא העולם במקצה – שנקבע בתחרות שהתרחשה בשנה שעברה. אז הצליח מתחרה בשם טד ברי להגיע למהירות מדהימה של כ-351 קמ"ש על גבי סוזוקי היאבוסה משופר. לפי הדיווחים השונים, תנאי מזג האוויר בשנה שעברה היו אופטימליים יותר, מה שככל הנראה תרם לשבירת השיא.

דבר אחד בטוח, אל תנסו את זה בכביש הציבורי. אבל אם בכל זאת אתם רוצים להעמיק את ידיעותכם באומנות הנפת הגלגל, כדאי שתציצו במדריך הויילי למתחילים

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד