לשבת? לקום! המדריך לרכיבה בעמידה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יש רק דרך אחת לרכוב מהר בתוואי שטח טכני - והיא בעמידה. עם זאת, רוכבים מתחילים רבים חוששים לעשות זאת

אחת מהטעויות הנפוצות ביותר אצל רוכבי שטח מתחילים היא שהם לא עומדים מספיק. רוכב מתחיל, באופן טבעי, יבלה זמן רב יותר מהרכיבה בישיבה ולא בעמידה – בטח בתנאי דרך מאיימים כמו עלייה תלולה, נחל מסולע או רצף מכשולים שמרגישים לרוכב רחוקים מאזור הנוחות.

עם זאת, סגנון רכיבת הטריאל אשר התקבע כאורים ותומים בכל הקשור לטכניקת רכיבת שטח, חף מישיבה לחלוטין. למעשה, ישנה רק דרך אחת לרכוב מהר בתוואי שטח מסובך או טכני והיא בעמידה. אך כמו שאמר בעבר רוכב מירוצי הדקאר סימון פאבי (Simon Pavey), "אין שום סיבה לרכוב בעמידה אם לא למדתם איך לעשות זאת טוב ולמה לעשות זאת״. לכן, TheDoo מציג את המדריך לרכיבה בעמידה. הניסיון על אחריותכם בלבד.

קל יותר לשמור על שיווי המשקל (תמונה: ראובן סביו)

הכנת הכלי:

לפני שנניף רגל מעל למושב האופנוע ונתחיל להתגלגל, יש לכוון את האופנוע במטרה להשיג נוחות מרבית בתנוחת הרכיבה בה אנו פחות מנוסים. המכלולים המשמעותיים ביותר אותם יש להתאים הם רגליות הבלם האחורי וההילוכים.

רגלית הבלם האחורי צריכה להיות ממוקמת מצד אחד בגובה בו נוכל לעמוד ולהזיז את כף הרגל על הפג ללא הפרעה, ומצד שני לאפשר לנו לחוש בעוצמת הבלימה בעזרת תנועת פוינט קלה.

את רגלית ההילוכים יש לכוון לגובה בו מגף הרכיבה נכנס בדיוק ובקלות מתחתיה. בנוסף, את מנופי המצמד והבלם הקדמי המורכבים על הכידון נטה במעט כלפי מטה.

מתחילים לתרגל:

  1. בשלב הראשון, נבצע שמיניות איטיות בעמידה, שכן בתנועה קל יותר לשמור על שיווי משקל. נבצע נסיעה איטית בצורה זאת בקוטר הסיבוב הקטן ביותר שאפשר, וכל זאת ללא שימוש בגז. הרעיון בתרגול זה הוא להסתכל לכיוון אליו אנחנו רוצים להתקדם – ולעשות זאת במהירות נמוכה. חשוב להקפיד לשמור את פלג הגוף העליון זקוף וישר ביחס לקרקע, ולהטות את האופנוע רק באמצעות סיבוב הכידון.
  2. בשלב השני נעמוד במקום כשהאופנוע לא נעזר ברגלית או מעמד ייעודי. ננסה לעמוד על רגליות האופנוע, כמה שיותר זמן ברצף. נעשה זאת מבלי להתקדם כלל – וניתן אפילו להדמים את המנוע כדי לא להפריע לשכנים במנוחת השבת.
  3. בשלב השלישי נרכוב בסביבה משתנה בעמידה. נבחר לנו מסלול שאנחנו מכירים, וננסה לבצע את כולו בעמידה, גם בחלקים בהם הנטייה האוטומטית שלנו היא להתיישב. אחרי שנרגיש יחסית בנוח, נשתדל לשלב נסיעה איטית, נסיעה מהירה, וכן עליות, ירידות ומכשולים. באופן כללי, עדיף לתרגל תחילה בקטעים ישרים, ולאט לאט לנסות להימנע מישיבה גם בפיתולים ובאזוריים הטכניים.
יש להעביר משקל לאחור בירידה (תמונה: ראובן סביו)

טיפים, הערות וכללים:

  1. בהאצה בעמידה נעביר משקל לפנים, בבלימה נעביר משקל לאחור.
  2. בעלייה נעביר משקל לפנים, בירידה נעביר משקל לאחור.
  3. על הידיים להיות רפויות ומשוחררות על הכידון, כשבעזרת היריכיים נחבוק את גוף האופנוע.
  4. ברכיבה במסלולים או סינגלים צפופים מומלץ לעמוד בישורות, בבמפים וכשהדרך משובשת – אך לשבת בזמן ביצוע פניות הדוקות.

בונוס:

צפו בלקט הביצועים הזה של רוכב הטריאל טוני באו. נסו להביט בעבודות הגוף והרגליים שלו, ולא על האופנוע.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד