לראשונה בהיסטוריה: רוכבת מנצחת מרוץ ברמה הבין לאומית

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אנה קרסקו הספרדייה ניצחה במרוץ בקטגורית סופרספורט 300 באליפות הסופרבייק העולמית

רוכבות אופנועים הן לא דבר שכיח, גם בימינו. אמנם יש אליפויות נפרדות לנשים ויש נשים המתחרות יחד עם גברים, אך רק השבוע אנה קרסקו הספרדייה הפכה לאישה הראשונה בהיסטוריה לנצח מרוץ ברמה הבין לאומית.

קרסקו בת ה-20 רכבה בעבר באליפות המוטוג'יפי בקטגורית מוטו3, ואף הייתה לאישה הראשונה שהשיגה נקודות באליפות המוטוג'יפי מאז שנת 2001. השנה היא מתחרה בקטגוריה המקבילה לזאת של המוטו3 באליפות הסופרבייק העולמית הנקראת סופרספורט 300, ומתחרה על גבי קוואסאקי נינג'ה 300.

ביום ראשון נערך הסבב העשירי של אליפות הסופרבייק העולמית בפורטוגל ובמסגרתו נערך הסבב השביעי של הקטגוריה הקטנה באליפות: סופרספורט 300. בתום מרוץ מותח הצליחה הרוכבת אנה קרסקו להגיע ליישורת האחרונה כשהיא חלק מהקבוצה המובילה ולבסוף לנצח את המרוץ בהפרש של 53 אלפיות השנייה.

קרסקו אמנם לא המתחרה היחידה באליפות בה נשים מתחרות לצד גברים ונשים התחרו כבר באמצע המאה הקודמת. מספיק להזכיר שמות כמו קטיה פואנסגן שהתחרתה בקטגורית 250 סמ"ק בגרנד פרי, מריה קוסטלו שהתחרתה באי מאן, לאיה סאנז המתחרה בשטח וגם בראלי דקאר, מריה הררה המתחרה במוטו3 ורוכבות רבות העושות חיל באליפויות לאומיות. אלא שקרסקו תיכנס לספרי ההיסטוריה כרוכבת הראשונה לנצח מרוץ ברמה הבין לאומית.

ניצחון זה מספק לקרסקו נקודות המקפיצות אותה למקום השביעי באליפות, זאת לאחר שעד כה סיימה העונה בעיקר סביב העשירייה הראשונה. אנו מקווים כי הניצחון יהווה רוח גבית שתאפשר לה להמשיך ולהשתפר.

צפו בסרטון בו היא מנצחת:

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד