לקראת טוקיו: העתיד על פי ימאהה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ימאהה מתכוננת לתערוכת טוקיו עם כמה קונספטים מעניינים המספקים הצצה לעתיד על שני גלגלים וקצת יותר

מאז ומתמיד תערוכת הרכב בטוקיו היא המקום של יצרניות הרכב היפניות להתפרע עם שלל דגמי קונספט יצירתיים, מוזרים, קיצוניים ולרוב חסרי קשר למציאות. בשנים האחרונות גם יצרניות האופנועים היפניות מנצלות את הבמה לא רק כדי להציג חידושים סדרתיים ,אלא גם להפגין את היכולות של מחלקות הפיתוח שלהן. בחלק מהמקרים, כמו במקרה של סוזוקי SV650X עליו סיפרנו לאחרונה, מדובר ברעיונות שמבשלים לדגמים סדרתיים. במקרים אחרים, מדובר בתצוגת יכולת ראוותנית ותו לא.

בתערוכה השנה, שתיפתח בעוד פחות משבועיים, נראה כי בימאהה מכוונים לצד השני של המשוואה, כשהחברה תחשוף שני דגמי קונספט עתידניים ומעניינים שלא נראה שיגיעו אל הכביש בעתיד הקרוב הנראה לעין.

הקונספט הראשון והמעניין ביותר הוא MotoRoid, משחק מילים בין אופנוע לאנדרואיד, כשהעיצוב תואם את ההגדרה, מעין הכלאה של אופנוע עם הנוסע השמיני ורובוטריק. לדברי אנשי ימאהה המוטורואיד תוכנן לפי תפישה אותה הם מכנים Kando, שהיא מילה ביפנית המתארת סיפוק והתרגשות ממשהו בעל ערך. טוב, נניח. בכל מקרה, אם לא התרגשתם מהעיצוב, אז בהחלט ניתן להתרשם מהפתרונות ההנדסיים המגולמים במוטורואיד בעל ההנעה החשמלית. כך למשל הסוללה ניצבת במרכז האופנוע וחבוקה על ידי השלדה, הזרוע האחורית מחוברת למנוע החשמלי בגלגל האחורי והמזלג הקדמי הלא קונבנציונלי.

הקונספט השני הוא אמנם לא אופנוע, אבל נראה יותר בעל היתכנות להגיע לייצור סדרתי.  הוא מכונה MWC-4 ומציג את הגישה של ימאהה לכלי רכב אישיים בסגנון של קטנוע ארבע גלגלי, נישה די מתפתחת בתעשיית הרכב שלא מעט יצרניות לוטשות אליה עיניים. MWC-4 עושה שימוש בצמיגים צרי פרופיל כמו לכלי דו-גלגלי ובכידון במקום הגה. הוא מצויד בחופה עליונה ומונע על ידי מנוע חשמלי בגיבוי של מנוע בעירה פנימית המשמש כגנרטור מאריך טווח. מעבר לכך, העיצוב מדליק למדי הגם שמדובר בסוג של קלנועית משודרגת.

יחד עם שני דגמי הקונספט הנ"ל תציג ימאהה את פרויקט המוטורובוט בגרסתו העדכנית. לדברי אנשי ימאהה, הרוכב-רובוט מסוגל כעת לרכב סביב מסלול הניסויים עד למהירות של 200 קמ"ש, ומסוגל לאתגר את זמני ההקפה של ולנטינו רוסי על המסלול. מעבר לתצוגת התכלית הטכנולוגית, המקבילה לטכנולוגיית המכונית האוטונומית בתעשיית הרכב, בימאהה עדין לא מספקים תשובה מי בכלל צריך רובוט שירכב במקומו על אופנוע, אבל אי אפשר שלא להתרשם מהביצוע.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד