לא רק סופרבייק: אמפלוקס ההודית תחשוף אופנוע סטריטפייטר חשמלי

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים החשמליים ההודית מתכוונת להציג בקרוב אופנוע סטריטיפייטר חדש בשם Two שיצטרף לאופנוע הסופרבייק המוכר אותו היא מייצרת. המחיר צפוי להיות אטרקטיבי


לפני פחות משנתיים חשפה חברת Emflux ההודית אופנוע סופרבייק חשמלי מסקרן בשם One. מעבר לעובדה שמקור האופנוע בהודו, שלה אמנם תעשיית רכב דו-גלגלי עצומה אך בסיסית למדי, הפתיע One של אמפלוקס כשהציע עיצוב סופרבייק מודרני וביצועים נאים במחיר של פחות מ-10 אלף דולר – כשליש ממחירם של אופנועי סופרבייק חשמליים מקבילים.
למרות שנמכר בכמות מוגבלת למדי, one היה רק המתאבן של אמפלוקס השואפת לגדול ומשחררת בימים אלו פרטים ראשונים אודות אופנוע סטריטפייטר חדש אותו היא מפתחת, ואמור להגיע לייצור סדרתי במהלך שנת 2020.

נכון לעתה, חשפה אמפלוקס רק תמונה מוצללת של חזית האופנוע שיקרא Two – כמה לא מפתיע. מהמעט שחושף הצילום ניתן להבחין במראה אגרסיבי למדי, וסביר להניח שכדי לחסוך בעלויות יתבסס האופנוע בחלקו על ה-One מה שאומר שכנראה החלק האחורי של שני האופנועים יהיה זהה.



אמפלוקס מפרסמת פרטים בודדים בלבד אודות הביצועים של האופנוע שיוצע בשתי גרסאות. בגרסה הבסיסית יגיע האופנוע ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות, מהירותו המרבית תוגבל ל-160 קמ"ש וטווח הרכיבה המרבי שלו יהיה 160 ק"מ. הגרסה החזקה והיקרה יותר של האופנוע תיקרא Two Plus, ובה כבר יתקצר הזינוק ל-100 לכדי 3.6 שניות, המהירות המרבית תגיע ל-180 קמ"ש ומכלול סוללות מוגדל יאפשר טווח רכיבה מרבי של 225 ק"מ בין טעינה לטעינה.

בדומה ל-0ne, הבשורה הגדולה של הסטריטפייטר ההודי אמורה לבוא בגזרת המחיר, עם מחיר יעד התחלתי של פחות מ-9,000 דולר. זול משמעותית באלפי דולרים מכלים חשמליים מקבילים, דוגמת אלו של זירו.
למרות המחיר הזול במונחים מערביים, שיווק האופנוע צפוי להיות בתחילה בהודו בלבד ולאחר מכן במדינות מזרח אסיה נוספות, שם ייחשב האופנוע כאופנוע פרימיום ביחס למקובל. 

זה המקום להזכיר שהשוק הדו-גלגלי בהודו, שהוא מהשווקים הדו-גלגליים הגדולים בעולם, נערך למעבר מאסבי להנעה חשמלית בהתאם לתכנית ממשלתית הקובעת כי משנת 2025 כל הכלים קטני הנפח שימכרו בתת היבשת יהיו חשמליים. יצרניות הרכב הדו-גלגלי בהודו נערכות בהתאם ויציגו בשנים הקרובות שלל דגמים חשמליים זולים (גם בליץ הישראלית כבר רוקמת תכניות ומפעל מקומי). עם הכלים המעניינים שלה תנסה אמפלוקס להשתלב שבנים הקרובות בפלח השוק היוקרתי יותר בהודו שהוא בפני עצמו הולך וגדל.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד