לא רק ג׳ינסים: ליוויס אופנועים חוזרת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מותג האופנועים הבריטי חוזר לפעילות אחרי 70 שנה, הודות לשני חובבי החברה. הם כבר הציגו אב טיפוס לקפה רייסר שמחירו ההתחלתי יעמוד על כמעט 80 אלף פאונד

רוב הסיכויים שגם חובבי האופנועים המושבעים ביותר יחשבו על ג'ינס כשישמעו את השם ליוויס. אך מסתבר שישנה גם חברת אופנועים בריטית הנושאת את אותו השם, חברה שנסגרה לאחר מלחמת העולם השנייה, וכיום עושה קאמבק עם אופנועים יקרים במיוחד הודות לצמד מעריצים נלהבים.

״ליוויס מוטורסייקלס״ הקמה בשנת 1911 בעיר הבריטית ברמינגהאם. אופנועי שתי הפעימות של החברה זכו לפופולאריות לא מועטה, ורוכב החברה אף זכה ב-Isle of Man TT בשנת 1920. עם זאת, מלחמת העולם השנייה פגעה בעסקים, ובשנת 1946 נסגרה החברה.

לפני כשבעה חודשים, אחרי כ-70 קיצים ללא פעילות, שני חובבי אופנועים בריטיים רכשו את המותג. השניים פיתחו קו אופנועים בקצת יותר מחצי שנה, ולאחרונה אף הציגו אב-טיפוס לדגם של קפה רייסר שהם מתכוונים להוציא לייצור סדרתי עד לסוף הרבעון הראשון של שנת 2019.

לב הקפה רייסר הזה הוא מנוע בתצורת V6 נדירה, בנפח של 1,200 סמ״ק. ״האופנוע הזה נשמע טיפה כמו שלושה הארלי דיווידסונים שמתניעים ביחד״, אמר אחד ממייסדי החברה למגזין הבריטי MCN. ״הליך פיתוח המנוע מתקדם טוב״.

במקביל לפיתוח המנוע, השניים עובדים גם על פיתוח שלדה מפלדת אל-חלד. ״לא מזמן סיימנו את הניסויים, ובזמן זה השלדות הראשונות שלנו נמצאות בהליך הייצור״, הוסיפו בחברה. ״הן מאוד קרובות לאיך שדמיינו אותן, אך עדיין נוכל לשנות אותן בהתאם לדרישות של לקוחות״.

לפי הערכות, כשיגיע לייצור סדרתי, הקפה רייסר של החברה יימכר בסכום של בין 78 אלף פאונד ל-102 אלף פאונד. בחברה מתכננים לייצר בעתיד הקרוב עוד שני דגמי ספורט, דגם אורבני ופלאט טראקר.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד