לא לבעלי לב חלש: כשנשיא הפיליפינים החליט להשמיד 122 אופנועים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הנשיא, שידוע במאבקו הקיצוני בפשיעה, הורה להשמיד אופנועים מוברחים בשווי של כ-640 אלף דולר. צפו בתמונות הקשות

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה ידוע בגישתו הבלתי פשרנית נגד הפשיעה במדינה, ובהתאם לכך לא מהס לנקוט באמצעים חריפים. רק לאחרונה הורה דוטרטה להשמיד 122 אופנועי יוקרה שהוברחו למדינה. בסרטונים שצפו באינטרנט, נראים הכלים כשהם נדרסים על ידי כלים כבדים, ונמעכים על ידי כפות של טרקטורים.

לפי הערכות, שווי האופנועים שהושמדו באופן פומבי עומד על כ-640 אלף דולר. בין היתר, על פי הדיווחים, הושמד אופנוע של הארלי דיווידסון, אופנוע של ב.מ.וו ושני אופנועי טריומף ועשרות דגמי וספה שונים. הנשיא, שידוע כחובב אופנועים בעצמו, אמר לאחר ההשמדה כי ״כשהשמידו את ההארלי הרגשתי מחנק בגרון. איזה בזבוז״.

אז איך זה שדווקא נשיא חובב אופנועים משמיד מספר רב כל כך של כלים מוברחים ולא מעלה אותם למכירה פומבית כפי שעושים ברוב העולם? התשובה נעוצה כאמור במדיניות ה״אפס סובלנות״ של דוטרטה, שידעו בעולם במאבקו הקיצוני בפשיעה.

הוא עלה לכותרות ביוני 2016, אז נבחר לתפקיד הנשיא והודיע כי הוא מתיר לכוחות הביטחון המקומיים להרוג כל משתמש או סוחר בסמים. לפי האופוזיציה במדינה, מאז שניתן ההיתר כוחות הביטחון הרגו כ-2,000 אנשים. בספטמבר 2016 הוא אף אמר שהיה שמח לחסל שלושה מיליון צרכני סמים, ״כפי שעשה היטלר ליהודים״, ולאחר מכן נאלץ להתנצל על ההשוואה לצורר.

לגישתו, הברחת מוצרי יוקרה נעשית על ידי אותם ארגוני פשיעה המבריחים סמים, ועל כן יש לסמן להם להפסיק זאת בכל הכוח הנדרש. כך, מלבד אופנועים, בפברואר האחרון הוא הורה להשמיד 20 רכבי יוקרה שהוברחו למדינה. שווים המוערך עמד על יותר ממיליון דולר אמריקאי.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד