כיפת ברזל של הרוכבים: תכירו את המערכת שתקשר אופנועים ומכוניות

מוטליסטרדה דוקאטי אודי
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברת אוטוטוקס (AutoTalks) הישראלית מפתחת מערכת תקשורת בין מכוניות ואופנועים

הרצון למנוע תאונות דרכים ולהפוך את הדרכים לבטוחות יותר גורם להתפתחות טכנולוגיות שונות שעוזרות להשיג את המשימה. אחת מאותן טכנולוגיות היא תקשורת בין רכבים, V2V בעגה המקצועית שפירושה Vehicle to vehicle. טכנולוגיה זאת מאפשרת לחלוק מידע בין המכוניות על מיקום המכונית וכיוונה ובכך למנוע מפגשים שיכולים להסתיים בתאונות. חברה ישראלית בשם אוטוטוקס פיתחה שבב שיעזור לקשר גם בין אופנועים למכוניות.

מרכז הפיתוח של החברה הישראלית נמצא בכפר נטר והיא מעסיקה כ-80 עובדים, בישראל ובחמש מדינות נוספות ברחבי העולם. החברה עוסקת בפיתוח רכיבי תקשורת עבור V2X, ראשי תיבות ל-Vehicle-to-Everything, למעשה תקשורת כלי רכב עם הכל: רכבים אחרים ותשתיות. כעת פיתחה החברה מערכת B2V – Bike-to-Vehicle שלמעשה תחבר אופנועים ומכוניות ותוכל להתריע ולמנוע תאונות ביניהם.

השבב שפותח על ידי החברה מספק נתונים כמו מיקום, כיוון הנסיעה ומצב בלימה וכך לספק לרוכב ולנהג התראה על סכנת התנגשות, במיוחד במצבים בהם אין קו ראייה ישיר בין כלי הרכב או שתנאי הראות לא טובים. הבעת האמון בטכנולוגיה הישראלית לא מגיעה רק מהמשקיעים אלא גם מחברת בוש, שהודיעה כי תקיים מחקר פיתוח בנושא תקשורת בין מכוניות לאופנועים שיעשה שימוש בטכנולוגיה של חברת אוטוטוקס, ובשיתוף עם יצרנית האופנועים דוקאטי. על פי מרכז המחקר של חברת בוש, טכנולוגיה שכזאת תוכל למנוע כשליש מכל תאונות הדרכים בהן מעורבים אופנועים.

האם זה הסוף לבלימות פתאומיות שמפתיעות את הרוכבים, או רכבים שמתפרצים לצומת? זה בהחלט צעד בכיוון והוא מגיע מישראל.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד