יצרנית האופנועים הצ'כית CZ נולדת מחדש. בערך

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
סוכנות צ'כית החייתה את מותג CZ ואפילו שולחת רוכבים להתחרות עם אופנועיה

לאחרונה הופיע מותג האופנועים הצ'כי CZ מספר פעמים ברשת, בעיקר בתחרויות שטח כמו הרומניאקס והסבב הצ'כי באליפות המוטוקרוס העולמית. אז מה קורה עם המותג הצ'כי ההיסטורי?

יצרנית האופנועים הצ'כית CZ לא זרה לעולם מרוצי השטח. רוכבים רבים התחרו עם אופנועי החברה וכבר בשנת 1958 הופיעו אופנועי החברה באליפות העולם במוטוקרוס. בהמשך גרפה היצרנית לארון הגביעים שבע זכיות עולמיות בתחום המוטוקרוס עד שנת 1975. בתקופה ההיא רוכבי מוטוקרוס ואנדורו מפורסמים בחרו באופנועי CZ בזכות כוח המנוע והאמינות בהם נודעו אופנועי החברה. בשנות ה-90 נסגר מפעל החברה שלא עמדה מול התחרות מצד היצרניות היפניות.

כעת יש ניסיון כלשהו להחיות את המותג. איש העסקים האיטלקי אלסנדרו פרארי, הנודע באהבתו למוטוקרוס ורכיבת שטח הוא כעת הבעלים של המותג CZ ומציע אופנועי שטח תחת שם המותג. האופנועים משווקים בצ'כיה באמצעות סוכנות MCF שבבעלות פרארי, המשווקת במדינה גם את אופנועי דוקאטי, אם.וי אגוסטה, סוזוקי ו-TM. האחרונה, יצרנית השטח האיטלקית, היא החלק הנעלם בסיפור חזרתו של המותג.  

נראה כי CZ החדשה היא למעשה אופנועי TM מדור קודם, ככל הנראה משנתון 2015, שמותגו מחדש עם שינויים מינוריים תחת המותג הצ'כי. כרגע באתר החברה מוצג דגם אחד בלבד בשם CZ xc 300, המבוסס על דגמי 300 סמ"ק של TM האיטלקית. לאופנוע הזנת דלק ע"י קרבורטור תוצרת חברת קייהין , מזלג קדמי תוצרת חברת קאיאבה בקוטר 48 מ"מ ומיכל דלק בנפח 8.2 ליטר.

באתר היבואן הצ'כי מציינים כי האופנועים הם מכונות מרוץ המיוצרים בעבודת יד ובהתאמה אישית. מחיר CZ XC300 בצ'כיה הוא 197,230 קרונות צ'כיים (שווה ערך לכ- 32,000 ₪).

אם ישנם מעריצים ישראלים נסתרים של אופנועי הרפובליקה הצ'כוסלובקית, אין צורך להתלהב עדיין. אמנם CZ מוכרים מכונה מעוצבת ואפילו חזרו להתחרות, אך בתמונה הכללית חזרת המותג נראית כמו גחמה של בעל הון שערג לחברת אופנועי שטח משלו כאשר מדובר בסופו של דבר באופנועי TM ישנים הממותגים מחדש. 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד