ימאהה R1 משתדרג לקראת 2020

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ימאהה מעדכנת את אופנוע הליטר הספורטיבי שלה לקראת 2020 עם שדרוגים לעיצוב, למנוע ולמערכות האלקטרוניקה והתאמה לתקן זיהום האוויר יורו 5

שוק אופנועי הסופרבייק הגדולים מתעורר בשנתיים האחרונות. אמנם המכירות של אופנועי הליטר הספורטיביים רחוקים מימי הזוהר של שנות ה-90', אך לאחרונה היצרניות המתחרות בקטגוריה בעלת התדמית היוקרתית מספקות לנו דגמים מעודכנים ומחודשים אחרי כמה שנות קיפאון. את ההתעוררות ניתן בהחלט ליחס לדוקאטי פאניגאלה V4 שהציג קפיצת מדרגה בקטגוריה ודרש מהמתחרים ליישר קו. כעת, לאחר שב.מ.וו הציגה S1000RR חדש, אפריליה שלפה את RSV4 1100 והונדה עדכנה את הפיירבלייד, מגיע תורה של ימאהה לחשוף את R1 העדכני לקראת שנת הדגם 2020. מדובר בעדכון המשמעותי השני שעובר ימאהה R1 מאז הוצג הדור הנוכחי שלו בשנת 2018, כשהעדכון האחרון היה לפני כשנתיים לקראת שנת הדגם 2018.



חיצונית קשה להבחין בשינויים עיצוביים מרחיקי לכת באופנוע, אך מבט מדוקדק יגלה עיצוב מחודש למסכה הקדמית עם פתח יניקה צר וגבוה יותר, משקף חדש ויחידות תאורת LED ראשיות עגולות וקטנות יותר. שינויים קלים נעשו גם בפריניג בהשראת ה-M1 המתחרה ב-MotoGP ובימאהה מצהירים שהשינויים הללו הביאו לשיפור של 5% ביעילות האווירודינמית.



המנוע של ימאהה R1 עבר מספר שינויים, בראש ובראשונה כדי לעמוד בתקן יורו 5 המחמיר שיכנס לתוקף בשנה הבאה. בין היתר כדי לעמוד בתקן החדש מצויד ה-R1 מעתה בלא פחות מארבעה ממירים קטליטיים. למרות זאת ההספק המרבי נותר ועומד על 200 כ"ס  המתקבלים ב-13,500 סל"ד. שינויים נוספים שקיבל מנועו של ימאהה R1 גלי זיזים חדשים ומשופרים ותכנון מחודש לראשי הצילינדרים. מערכת הזנת הדלק שופרה גם היא עם גופי מצערת נשלטים אלקטרונית חדשים בקוטר 45 מ"מ הממוקמים קרוב יותר לתא הבעירה ומזרקים חדשים בעלי עשרה חרירים הממוקמים בזווית של 21.5 מעלות ביחס לתא השריפה כדי להשיג פיזור יעיל יותר של הדלק.

השלדה לא השתנתה  מהותית, אך המזלג מתוצרת קאייבה קיבל שסתום חדש וקפיצים משופרים יחד עם כיול משופר למשכך ההיגוי. בתחום האלקטורניקה מצויד מעתה ה-R1 במערכת ABS הפועלת גם בהטיה עם שני מצבי פעולה, מערכת ניהול בלימת מנוע עם שלושה מצבי פעולה ובקרת זינוק משודרגת.


גרסת ה-M הסופר קרבית המיועדת למסלול (האופנוע השחור בתמונות) קיבלה גם היא מספר עדכונים מעבר לשינויים שנעשו בדגם הרגיל לקראת 2020. בין השינויים שקיבל ימאהה R1M ניתן למנות יחידת זנב חדשה עשויה מסיבי פחמן, בולמי אוהלניס ERS NPS חדשים נשלטים אלקטרונית ואפליקציות משופרות לטלמטריה, איסוף נתוני רכיבה וכיול מערכות האופנוע השונות.
שיווקו של ימאהה R1 המעודכן יחס בעולם בחודש ספטמבר, כשמחירו יעמוד על 17 אלף דולר לדגם הרגיל וכ-26 אלף דולר לדגם ה-M.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד