יכולות רכיבת השטח מצילות את תושבי קונגו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אנשי הוועד הבינלאומי של הצלב האדום נעזרים באופנועים כדי להגיע לכפרים נידחים בקונגו, שמדממת כבר שנים. צפו

כ-15 משקיפים טנזנים של האו״ם נהרגו בתחילת החודש ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו, במה שהזכיר לעולם, ולו לרגע, את סבך המלחמות האינסופי במדינה המרכז אפריקאית. המתקפה, שבוצעה ככל הנראה על ידי ארגון איסלמי קיצוני, התרחשה במזרח המדינה, אזור החווה אלימות רבה נגד אזרחים וכוחות או״ם.

מזרח המדינה נשלט על ידי מליציות שונות ויריבות, גם כמעט עשור וחצי לאחר סיומה הרשמי של מלחמת קונגו השנייה, בה נהרגו כ-5.4 מיליון בני אדם בקרבות ומרעב ומחלות. עם או בלי קשר למתקפה שהחזירה את הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו לחדשות, לפני כשבוע פרסם הוועד הבינלאומי של הצלב האדום  (ICRC) סרטון ובו מוסבר על הפעילות שהוא מבצע במזרח המדינה באמצעות אופנועים.

הארגון, שמטרתו להגן ולהגיש סיוע הומניטרי לקורבנות סכסוכים מזויינים ומצבים אחרים של אלימות, עוזר לתושבי המדינה המדממת בין היתר בחיזוק הרפואה, בשיפור אספקת המים ובאספקת אמצעים סניטרים. עם זאת, חלק מהכפרים במזרח המדינה הם מבודדים ואינם נגישים למכוניות.

״אנחנו בדרכנו למהגנה, כפר במזרח הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו״, מספר עובד הוועד בסרטון שפרסם הארגון הבינלאומי. ״הגישה לכפר על גבי רכבים היא בלתי אפשרית, ולכן אנחנו משתמשים באופנועים״.  עוד הוא הסביר: ״הגישה לכפרים הללו היא חשובה כדי להעלות את המודעות לבריאות. באזור הזה של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, המשימה שלנו היא עניין של חיים או מוות״.

בסרטון אחר, שעלה כמה שעות לאחר מכן, נראים פעילי הארגון כשהם מנסים להתמודד עם השטח הבוצי בדרך לאחד הכפרים במדינה. בסרטון זה מוסבר כי בשל הגשם הרב והדרך הבוצית לא ניתן להגיע לכפר בעזרת רכבי סיוע, ולכן אנשי הארגון מנסים להגיע אליו באמצעות אופנועים. עם זאת, כפי שנראה בסרטון, באותו יום גם המעבר באופנועים היה בלתי אפשרי – והשיירה הייתה צריכה לעשות את דרכה חזרה.

לפי הוועד הבינלאומי של הצלב האדום, במחצית הראשונה של 2017 כ-30 אלף בני אדם הושפעו מתיקון מערכות אספקת מים במדינה המרכז אפריקאית. עוד לפי הארגון, 42 אלף בני אדם במזרח המדינה קיבלו מהארגון אספקת מזון ותרופות חיונית.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד