יד שלישית מחיפושית: ההונדה של ג׳ון לנון מוצעת למכירה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ה-Z50A של אייקון התרבות יעלה למכירה פומבית בבריטניה בחודש מרץ. בבית המכירות מעריכים כי הוא יימכר בכ-30 אלף פאונד

בחודש מרץ הקרוב יעלה בית המכירות האירופאי H&H Classics אופנוע יפני למכירה פומבית. בבית המכירות מעריכים כי הוא יימכר ב-30 אלף פאונד (כ-140 אלף שקל) – מה שכבר בטח מגלה לכם שלא מדובר בסתם אופנוע.

מדובר בלא פחות מהונדה Z50A של ג׳ון לנון מהביטלס, אולי אייקון הרוק הגדול בהיסטוריה. לפי בית המכירות, לנון נהג להתנייד באמצעות האופנוע הזה – שמכונה גם ״מונקי״ – בשנים 1969-1971, אז התגורר באחוזה במחוז ברקשייר שבדרום-מזרח אנגליה.

ב-1971 מכר לנון את האופנוע לאדם ששמו הנרי גרהם, שבהמשך אותה שנה מכר אותו למחזיק הנוכחי ג׳וש הרינגטון. לפי בית המכירות, הריגנטון שמר על האופנוע במשך 47 השנים האחרונות, והציג אותו ואת הייחוס הכביר שלו במספר אירועים שונים.

ה-Z50A הגיע לשוק בממלכה המאוחדת בשנת 1969 כ״מיני-טריאל״. הוא שווק עם מנוע ארבע פעימות בנפח של 49 סמ״ק, מנוע שניתן למצוא באופנועים שונים ששיווקה החברה היפנית באותה תקופה. משקלו היבש עומד על כ-49 קילו, משקלו עם דלק עומד על כ-52 קילו ומהירותו המקיסמלית היא כ-40 קילומטרים בשעה.

״באופן טבעי״, כך אמר לאחרונה מנהל מחלקת מכירות האופנועים ב- H&H Classics מארק ביירן, ״אנחנו נלהבים בכל הנוגע לשיווק ולמכירה של האופנוע הזה בהתחשב במקור שלו״. האופנוע יעלה למכירה פומבית ב-4.3.2018, במוזיאון הבריטי הלאומי לאופנועים, הממוקם בעיר סוליהל.  

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד