טריומף תייצר אופנועים בנפח בינוני בהודו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החברה תייצר אופנועים בשיתוף פעולה עם בג'אג' ההודית

יצרנית האופנועים הבריטית טריומף החליטה כי המועד להתרחב הגיע ומודיעה על שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב ההודית בג'אג'. כפי הנראה כרגע מדובר על ייצור אופנועים בנפח בינוני בהודו.

הצורך לגדול ולהתפתח קיים אצל רוב יצרניות האופנועים והנוסחה בתקופה האחרונה היא די ברורה:  שיתוף פעולה כזה או אחר עם יצרנית רכב אסיאתית גדולה, על מנת להוזיל עלויות יצור, לייצר אופנועים קטני נפח זולים יותר לרוכבים צעירים ולחדור לשווקים מתפתחים.

במקרה של טריומף המהלך לקח הרבה מעבר למצופה וקיבל תפנית. החברה הבריטית תכננה להציג אופנוע קטן נפח שייבנה במפעל של החברה בהודו והציגה בתערוכת מילאנו 2013 איור של האופנוע הצפוי שזכה לכינוי דייטונה 250. לא עבר זמן רב ותמונות של אופנוע דמוי סטריט טריפל מצויד במנוע צילינדר בודד בנפח של כ-250 סמ"ק נצפה בתמונות ריגול, אלא שפרויקט זה לא הבשיל לידי ייצור.

כעת טריומף ובג'אג' ההודית מודיעות על שיתוף פעולה שבסופו צפויה טריומף להציג אופנוע בנפח בינוני תוצרת בג'אג' ההודית. שלא כמו הניסיון הראשון, הפעם ככל הנראה מדובר על אופנועים בנפח בינוני שבין 400 ל-700 סמ"ק שיכוונו לשוק הקרוזרים הקטנים והזולים יותר דוגמת הארלי דוידסון סטריט, אינדיאן סקאוט סיקסטי, מוטו גוצי V7, קוואסאקי וולקן או הונדה רבל 500.

בונוויל 400 תוצרת הודו בדרך?

לטריומף אין אופנוע בהיצע הדגמים המתאים לרוכבים בעלי רישיון מוגבל הספק וגם אופנוע הספורט של החברה, דייטונה 675 הוותיק, צפוי לקבל את מנוע הסטריט-טריפל 765 שיסופק גם לקטגורית מוטו2 במרוצי הגרנד פרי. גם במשפחת האופנועים הקלאסיים והקרוזרים של החברה נפח המנוע הקטן ביותר הוא 865 סמ"ק.

שיתוף הפעולה בין טריומף ובג'אג' ממוקד לצורך הפרויקט הספציפי ואינו כולל רכישת אחוזים האחת מהשנייה או השקעות הדדיות, בדומה מאוד לשיתוף הפעולה בין ב.מ.וו ו-TVS ההודית בבניית ב.מ.וו G310 קטן הנפח.

בג'אג', מחזיקה ב-48% ממניות KTM ומייצרת עבורה את דגמי דיוק הקטנים ולאחרונה אף הוגדרה כמועמדת פוטנציאלית לרכישת דוקאטי. במקביל מייצרת החברה אופנוע המבוסס על מנוע דיוק 390. עבור החברה ההודית, פיתוח קרוזר בשיתוף עם טריומף יאפשר לה להרחיב גם את היצע הדגמים שלה עצמה לקטגוריה חדשה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד