טריומף עובדת על יורש לדייטונה 675

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
יצרנית האופנועים הבריטית טריומף שוקדת על אופנוע סופרספורט חדש עם מנוע טריפל שיתפוס את מקומו של הדייטונה 675 שייצורו הופסק

מאז סוף שנות ה-80' נשלטת קטגורית אופנועים הסופרספורט בנפח 600 סמ"ק על ידי רביעיית היצרניות מיפן. למרות הדומיננטיות היפנית בקטגוריה, עדין מנסות יצרניות אירופאיות להשיב מלחמה, עד כה ללא הצלחה יתרה. טריומף היא אחת היצרניות שמנסה כבר זמן רב להשתחל לקטגוריה, כשבעשור האחרון הנשק שלה היה הדייטונה 675 הייחודי בעל מנוע הטריפל. מאז נולד טריומף דייטונה 675 בשנת 2006 הוא עבר לא מעט שדרוגים ושיפורים, אך למעט הצלחה נקודתית בשוק הבית בבריטניה ובארה"ב הוא לא הצליח לסכן את ההגמוניה היפנית.

ייצורו של טריומף דייטונה 675 הופסק בשנה שעברה, בין היתר עקב העובדה שמנוע ה-675 של טריומף לא עומד בתקן יורו 4, והתאמתו לתקן תהיה מיותרת ויקרה. עם זאת טריומף לא אומרת נואש ושוקדת בימים אלו על מחליף לדייטונה 675, בתקווה שהפעם תצליח לפצח את הנוסחה להצליח בקטגוריה.

האופנוע החדש שיוצג לקראת סוף השנה לא ישא את השם דייטונה בו משתמשת טריומף מאז שנת 1995, זאת כיוון שהזכויות של החברה על השם פקעו, ובכל מקרה בחברה ירצו להתנתק משורשיו של האופנוע המוחלף. הבשורה הגדולה בדגם החדש תהיה במנוע. בשנה הבאה תהפוך טריומף לספקית המנועים בקטגוריית ה-Moto2 ותתפוס את מקומה של הונדה. כיוון שחוקי הקטגוריה מחייבים התבססות על מנוע סדרתי, המנוע יהיה למעשה זהה בבסיסו לזה של שיותקן במחליפו של הדייטונה.

טריומף תשמור על תצורת הטריפל הייחודית המזוהה איתה בעידן המודרני, כשהמנוע החדש שיותקן ביורשו של הדייטונה, וכאמור יסופק גם לקבוצות ה-Moto2, יהיה מנוע ה-765 המשמש כבר כיום את הסטריט טריפל  (Street Triple) – האח הקטן של הספיד טריפל החדש שהוצג לאחרונה. בסטריט טריפל מפיק מנוע ה-765 הספק של 120 כ"ס ב-11,700 סל"ד, אך מן הסתם בהתאם לייעוד לאופנוע סופרספורט הוא יזכה להספק גבוה יותר עם אופי רייסרי, על חשבון מומנט בסל"ד נמוך.



בהתאם למקובל כיום יזכה מחליפו של הדיטונה לחבילת מערכות אלקטרוניות מקיפה, כולל מערכות ABS ובקרת משיכה עם מספר מצבי פעולה ומספר אפשרויות כיול למנוע. טריומף תציע את האופנוע בגרסה סטנדרטית ולצידה גרסת RS עם מכלולים משודרגים ובהם בולמים מתוצרת אוהלינס ומערכת בלימה של ברמבו. בהחלט יהיה שווה להמתין ולראות את התוצאה הסופית.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד