טריומף חושפת את משפחת הטייגר 900

יצרנית האופנועים הבריטית משיבה מלחמה בנישה החמה של האדוונצ'רים בנפח בינוני עם טייגר 900 חדש שיוצע ב-3 גרסאות שונות

תערוכת מילאנו אמנם כבר הרחק מאחורינו, אבל יצרניות האופנועים טרם סיימו לחשוף את חידושיהן לקראת שנת 2020. טריומף חשפה השבוע את טייגר 900 החדש, אח קטן לטייגר 1200 ויורשו של טייגר 800 הוותיק, המיועד להתמודד בקטגוריה החמה של האדוונצ'רים בנפח בינוני דוגמת ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר, ב.מ.וו F850GS ודומיהם. טריומף טייגר 900 אמנם חולק מבנה בסיסי זהה לטייגר 800 שהוצג לראשונה אי שם בשנת 2010, אך מדובר בשדרוג משמעותי ומקיף הרבה יותר מסתם רענון עיצובי.



השינוי המשמעותי בטייגר 900 הוא במנוע. טריומף גם כאן שומרת על תצורת הטריפל המזוהה איתה, והוסיפה 88 סמ"ק לנפח הכולל העומד עתה על 888 סמ"ק באמצעות הגדלת קדח הבוכנה מ-74 ל-78 מ"מ (מהלך הבוכנה נותר זהה – 61.9 מ"מ). סדר ההצתה של המנוע שונה ל-1-3-2 המקובל במנועי טריפל במקום 1-2-3 בטייגר 800, מה שאומר שישנו עתה גל ארכובה חדש של 120 מעלות ואופי אספקת כוח שונה, שנועד לטענת טריומף לספק יותר כוח בסל"ד נמוך ובינוני.

יחד עם עדכונים במערכת היניקה וההזרקה עומד הספק המנוע המוגדל על 95 כ"ס, בדיוק כמו בטייגר 800, אך צריך לזכור שהמנוע החדש עומד בתקנות יורו 5 המחמירות והחונקות שבלעדיהן הספק המנוע היה גבוה יותר. עם זאת גמישות המנוע שופרה משמעותית. ההספק המרבי מתקבל כעת ב-8,750 סל"ד, 750 סל"ד נמוך יותר מאשר בעבר, כאשר נתון המומנט הוא 8.8 קג"מ, תוספת של 0.7 קג"מ המתקבלים גם הם 750 סל"ד נמוך יותר מבעבר. עוד שינויים ביחידת ההנעה הם מצננים חדשים ומוגדלים ומצמד מחליק שהוא כעת ציוד סטנדרטי.


שלדתו של טייגר 900 מתבססת על זו של טייגר 800, אך עברה חיזוקים וקיבלה שלדת זנב עשויה אלומיניום, מה שאפשר להוריד את משקל האופנוע ב-5 ק"ג משמעותיים. מערכת המתלים כוללת מזלג קדמי הפוך בקוטר 45 מ"מ ובולם אחורי בעל כיוונון עומס קפיץ, שניהם מתוצרת מרזוקי. מערכת הבלימה כולה היא מתוצרת ברמבו, עם דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ החבוקים על ידי קאליפרים רדיאלים בעלי 4 בוכנות. חבילת האלקטורניקה הבסיסית כוללת מערכת ABS ,מערכת בקרת משיכה ושני מצבי רכיבה לבחירת הרוכב (רגיל וגשם).

יחד עם הגרסה הסטנדרטית, טריומף תציע את טייגר 900 בשתי גרסאות נוספות, GT וראלי. גרסת ה-GT היא בעלת אפיוני תיור כביש והראלי בעלת מאפייני רכיבת שטח, כאשר שתיהן מציעות מכלולים משודרגים בהתאם לייעודן, לוח מחוונים דיגיטלי עם קישוריות מולטימדיה וחבילת אלקטרוניקה מורחבת שבה ABS ובקרת משיכה הפועלות גם תחת הטייה, 4 מצבי רכיבה וחיישני לחץ אוויר בצמיגים.


גרסת ה-GT התיורית מצוידת במתלי מרזוקי בעלי כיוונון מלא, משקף גבוהה אפשרות לזיווד מלא ואופציה לגרסה מונמכת ב-5 ס"מ עם מהלך מתלים מקוצר ומושב מונמך. גרסת הראלי מגיעה עם חישוקי שפיצים, כאשר החישוק הקדמי הוא בקוטר 21 אינטש במקום 19 אינטש ביתר דגמי הטייגר 900, צמיגי טיובלס עם פרופיל שטח, מתלי שוואה מתכוונים עם מהלך מוגדל של 250 מ"מ מלפנים ו-240 מ"מ מאחור ומצבי רכיבה מותאמים לרכיבת שטח. 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

גלילה לראש העמוד