חסיד אומות עולם ורוכב: על התשוקה הסודית של אוסקר שינדלר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שנים לפני עליית היטלר לשלטון, התעשיין הגרמני וחסיד אומות העולם אוסקר שינדלר בכלל רצה להיות רוכב תחרותי. איזה אופנועים הוא החזיק?

אין אדם כמעט במדינת ישראל שלא שמע על אוסקר שינדלר. התעשיין הגרמני שהציל כ-1,200 יהודים מהשמדה בימי השואה זכה עשורים לאחר מכן במעמד של חסיד אומות עולם, והסרט שעשה אודותיו סטיבן שפילברג הביא לו הכרה בינלאומית.

אך דבר פחות ידוע בהיסטוריה של שינדלר הוא החיבה הרבה שלו לאופנועים. בכתבה שפורסמה לאחרונה באתר האינטרנט RideApart, מסופר על החלום הנסתר של שינדלר להיות רוכב אופנועים תחרותי. הכתבה מתבססת על מאמר שכתב בעבר היסטוריון האופנועים הצ׳כי וחברו של שינדלר דוקטור אירווין טראגטש.

על פי הכתבה, בשנת 1925, עת היה בן 17, רכש שינדלר את האופנוע הראשון שלו. היה זה אופנוע איטלקי של חברה בשם גלוני שהונע על ידי מנוע בנפח של 500 סמ״ק בעל צילינדר בודד. שינדלר לא היה מרוצה מהביצועים של הכלי, ולפי טראגטש מדובר היה ״באופנוע שהוא חלום חסר סיכוי״.

כך, בשנת 1928 החליף שינדלר את הכלי במוטו גוצי SS עם מנוע בנפח של 250 סמ״ק. חוסר הנסיון לא מנע ממנו להתחרות, והוא נכנס לתחרות מקומית בה זכה במקום השלישי. לאחר מכן החליט להתחרות בתחרות כלל-אירופית בשם Praded Circuit, שם סיים גם כן במקום השלישי.

עם זאת, העדר מימון לקריירת הרכיבה שלו גרמה לו לפרוש לאחר התחרות המדוברת. מוזר לחשוב על משק כנפי ההיסטוריה במקרה זה, ולדמיין מה היה קורה אילו היה שינדלר רוכב תחרותי ולא תעשיין שבידיו להציל מאות יהודים.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד