חורחה לורנזו הודיע על פרישה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אחרי 18 שנה על מסלולי הגרנד פרי בהן זכה ב-5 אליפויות עולם, ובעקבות סדרת פציעות ועונה קטסטרופלית, חורחה לורנזו הודיע על פרישה מעולם המרוצים

במסיבת עיתונאים חפוזה שהתקיימה אחר הצהריים (יום ה'), בטרם פתיחת סוף השבוע האחרון של עונת 2019 ב-MotoGP, הגיעה לקיצה הקריירה של אחד הרוכבים הגדולים ביותר בשנות ה-2000. אחרי לא מעט שמועות והשערות במהלך העונה הבשילה ההחלטה, ואלוף העולם 5 פעמים חורחה לורנזו הודיעה על פרישתו.

לורנזו הגיע השנה לקבוצת הונדה HRC הרשמית לרכב לצידו של מארק מארקז. אף אחד לא ציפה שלורנזו יאיים על הדומיננטיות של הנמלה מקטלוניה באליפות, אבל גם בסיוטים הגדולים שלו לא חשב לורנזו שהעונה הזו תהיה כל כך קטסטרופלית. פציעה קשה בגבו בעקבות ההתרסקות במרוץ בקטלוניה שהשביתה אותו לחלק ניכר מהעונה. יחד עם ספיחים של פציעות קודמות שהעיבו עליו, לורנזו בן 32 לא הצליח להתעלות אפילו לרמת התחרותיות שלו בעונה שעברה כאשר רכב במדי דוקאטי. גם במרוצים בהם לקח לורנזו חלק העונה הוא אפילו לא הצליח להתברג לתוך העשיריה הראשונה. בך הכל צבר לורנזו העונה רק 25 נקודות המציבות אותו רק במקום ה-19 בדירוג הרוכבים.



תוצאות אלו היו אולי נסבלות אם לורנזו היה רוכב באחת מקבוצות הלווין, אך כשהוא משתייך לקבוצת הונדה הרשמית שלה האופנוע שהוא בבירור הטוב ביותר על הגריד התוצאות הללו לא מתקבלות על הדעת, והלחץ בקבוצה לא הוסיף למצבו של לורנזו. בחרושת השמועות של החודשים האחרונים רוב ההשערות דיברו על כך שלונזו עדין לא יפרוש, אך שהונדה לא תאריך את חוזהו והוא ימשיך לבקבוצת לווין קטנה יותר. אך כנראה שמצבו של הבריאותו של לורנזו היה חמור יותר מכפי ששוער, וכאמור במסיבת העיתונאים שנערכה לצידו של יו"ר דורנה כרמלו אספלטה אמר לורנזו: "ישנם כמה תחנות גדולות במהלך הקריירה של רוכב מרוצים. המרוץ הראשון, הניצחון הראשון, האליפות הראשונה וכמובן יום הפרישה". לאחר מכן הוסיף "כמו שתיארתם לעצמכם, אני כאן כדי להודיע שהיום הזה הגיע, והמרוץ הקרוב יהיה המרוץ האחרון שלי ב-MotoGP"

18 שנות קריירה
המרוץ ביום ראשון יהיה המרוץ ה-203 של לורנזו בקטגוריה הבכירה של ה-MotoGP וה-296 בקריירת הגרנד פרי שלו שהחלה בעונת 2002. לורנזו היה בן 15 שנים ויום אחד בלבד המרוץ הראשון שלו בגרנד פרי, והוא מחזיק בתואר הרוכב הצעיר ביותר אי פעם באליפות. הוא החל לרכב בקבוצת קאחה מדריד בקטגוריית ה-125 סמ"ק על אופנוע של דרבי הספרדית. כעבור 3 עונות, ולאחר שסיים במקום הרביעי בדירוג הכללי בקטגוריה בעונת ,2004 עלה לורנזו לקטגוריית ה-250 כדי לרכב בקבוצת פורטונה. בעונה הראשונה שלו רכב על אופנוע של הונדה, אך בעונת 2006 עבר לרכב על האפריליה RS250 וקטף איתו צמד תארים בקטגוריה.

חורחה לורנזו אפריליה

בעונת 2008 בהיותו בן 20 קיבל מושב בקבוצת ימאהה הרשמית לצידו של ולנטינו רוסי, ואת עונת הרוקי שלו סיים במקום הרביעי בדירוג הרוכבים. את האליפות הראשונה שלו בקטגוריה הבכירה קטף לורנזו שנתיים לאחר מכן כשהוא מפגין דומיננטיות לאורך כל העונה עם 9 נצחונות, ומותיר מאחוריו את דני פדרוסה ואת ולנטינו רוסי. לורנזו נותר נאמן  לימאהה ולאחר עזיבתו של רוסי נותר הרוכב הבכיר של הקבוצה צבר לארון הגביעים שלו עוד שתי אליפויות עולם בעונות 20012 ו-2015. באליפות האחרונה שלו זכה במרוץ האחרון בולנסיה על חשבונו של ולנטינו רוסי שחזר לקבוצת ימאהה, ועד היום מעיבה עליו ההחלטה השיפוטית להזניק את רוסי למרוץ זה מהמקום האחרון בעקבות ההתנגשות שלו עם מארקז במרוץ שקדם לו.


היחסים בפיטס של ימאהה היו מתוחים מאד בעונה שלאחר מכן, ובשנת 2017 עזב לורנזו לראשונה את לטובת מושב בקבוצת דוקאטי הרשמית. על גבי הדסמוסדיצ'י לא זכה לורנזו להצלחה גדולה וסבל מלא מעט נפילות ופציעות. העונה כאמור עבר לורנזו לרכב בקבוצת הונדה, בתקווה שיוכל לחזור להיות דומיננטי באליפות, אך המציאות טפחה על פניו וכעת הוא תולה את הכפפות.

חורחה לורנזו במספרים
מרוצים בקריירה: 296
מרוצים בקטגוריה הבכירה: 203
נצחונות בקריירה: 68
נצחונות בקטגוריה הבכירה: 47
פודיומים בקריירה: 152
פודיומים בקטגוריה הבכירה: 114
פול פוזישן בקריירה: 69
פול פוזישן בקטגוריה הבכירה: 43

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד