חוזרים לשיגרה: דוקאטי סופרלאג'רה V4 נכנס לייצור

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בדוקאטי משדרים עסקים כרגיל לאחר הקורונה ומתחילים לייצר את הסופרלאג'רה V4 המחרמן - גרסה עוד יותר אקזוטית של פאניגאלה V4 R במהדורה מוגבלת

מגפת קורונה פגעה כידוע באופן קשה באיטליה, ובעיקר בצפון, שם נמצאת העיר בולוניה – הבית של דוקאטי. בימים אלה מנסה איטליה כולה להתאושש ולחזור לשגרה, וכך גם בדוקאטי שחזרו להפעיל את פסי הייצור והודיעו גם על תחילת ייצורו של סופרלאג'רה V4 הסופר אקזוטי במפעל בורוגו פאניגלה.

סופרלאג'רה V4 הוא גרסת קיצון בייצור מוגבל, שופעת טכנולוגיית מסלול, שבנויה על בסיס פאניגאלה V4 R שהוא בעצמו חתיכת אקזוטיקה על שני גלגלים. הסופרלאג'רה V4 לוקח את האקסקלוסיביות מדרגה אחת למעלה, ולא רק בגלל העובדה שהוא אמור להיות מיוצר בסדרה של 500 אופנועים ממוספרים בלבד.

סופרלאג'רה V4 מבוסס על פאניגאלה V4 R, אבל בדוקאטי העמיסו עליו כמעט כל מכלול מרוצים שחוקי לכביש הציבורי, וכמעט כל חתיכת סיבי פחמן שמצאה במחסן. השלדה כולה, הזרוע האחורית והחישוקים עשויים כולם מסיבי בפחמן או משילוב של חומרים מרוכבים קלים החוסכים 6.7 ק"ג בהשוואה לפאניגאלה V4 רגיל.  הפרינג עשוי גם הוא כולו מסיבי פחמן ומחוברים אליו כנפונים אוורודינמיים (מסיבי פחמן כמובן) בסגנון אופנועי ה-MotoGP, כשבדוקאטי מצהירים היא הוא תורם במהירות של 270 קמ"ש כוח הצמדה של 50 ק"ג, כמעט פי 2 מאשר בפאניגאלה V4 סטנדרטי.

המנוע הוא אותו מנוע 998 סמ"ק מגרסת ההומולוגציה של הפאניאגלה (במקום מנוע ה-1,103 סמ"ק הדגמים הסטנדרטיים), שבזכות מערכת ניהול מתקדמת ומערכת פליטה של אקרפוביץ מספק 224 כ"ס, או 234 כ"ס במידה ומותקנת על האופנוע מערכת פליטה מטיטניום המותאמת למסלול בלבד ותסופק גם היא לרוכשים.  יחד עם עוד אילו חלקים עשויים מהחומר השחור האקזוטי עומד משקלו היבש של סופרלאג'רה V4 על 152.2 ק"ג בלבד כשהוא בתצורת מסלול עם מערכת הפליטה המשודרגת – 20 ק"ג פחות מאשר פאניגאלה V4 ואף פחות ממשקלו של סתם אופנוע נייקד בנפח בינוני. התוצאה היא אופנוע עם יחס משקל/הספק 1.54 כ"ס לק"ג. הכי קרוב לאופנוע מסלול חוקי שאפשר לרכוש בסוכנות.

אם תכננתם לרכוש לעצמכם סופרלאג'רה אז זה לא הולך להיות עסק פשוט כיוון שרוב היחידות נמכרו מראש ללקוחות נבחרים. מחיר האופנוע לא פורסם אך הוא צפוי להיות גבוה הרבה יותר גם ממחירו של דוקאטי פאניגאלה ספציאלה שעומד על 40 אלף דולר. אגב, הרוכשים המאושרים יקבלו את האופנוע עם חליפת רכיבה מלאה מעור בעלת כריות אוויר המותאמת אישית וקסדה מסיבי פחמן בצבעי האופנוע, יחד עם דגם מוקטן ונאמן למקור בקנה מידה של 1:10 שאפשר לשים בסלון.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד