התגעגעתם לקוף? אולי הוא חוזר

הונדה מונקי
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה הציגה בתערוכת האופנועים של וייטנאם דגם קונספט למונקי (Monkey) הוותיק והמוכר

בהונדה סבורים כנראה שאופנת ה'רטרו' לא מיועדת רק למבוגרים. בתערוכת האופנועים של וייטנאם היא הציגה דגם קונספט אשר מחייה את שם העבר 'מונקי' ומבוסס על MSX125.

הונדה מונקי, או סדרה Z אם תרצו, הושק ביפן בתחילת שנות השישים של המאה הקודמת והגיע לאירופה לקראת סוף אותו עשור. עם השנים הפך דגם זה לקלאסיקה ואפילו לשם גנרי לאופנוע קטן מידות.

הדגם המקורי הונע באמצעות מנוע ארבע פעימות בנפח 50 סמ"ק שסיפק 4.5 כ"ס בלבד, ולמרות שהוא קיבל את הכינוי 'קוף' – כאשר רואים אדם בוגר שרוכב עליו לא באמת ברור למי הכוונה בכינוי הזה.

 

מונקי המקורי – שם גנרי לאופנוע קטן

 

אף אחד כנראה לא הופתע למראה דגם הקונספט שכן תמונות שלו זלגו לרשת כאשר הונדה הגישה ביפן בקשה לפטנט עבורו (ולאחר מכן הגישה בקשה דומה גם באירופה), אבל הצגת דגם בנוי בתערוכה עשויה להעיד שהונדה בוחנת בשיא הרצינות אם יש עניין בדגם כזה.

בתערוכת בנגקוק, שנערכה כחודש לפני כן, הציגה הונדה דגם קונספט נוסף שמבוסס על MSX125 ונקרא SS150 Racer.

מונקי החדש, אם אכן יגיע לייצור, יהיה מבוסס על MSX125 שבעצמו כולל מספר מאפיינים מהמונקי המקורי, כמו ממדים קטנים, מנוע ארבע פעימות קטן נפח, תיבת הילוכים רגלית וכן הלאה. בעינינו הוא נראה יותר כמו גרסת 'סקרמבלר' ל-MSX, עם צמיגי שטח ואגזוז גבוה.

הדגם המקורי, אגב, עדיין מיוצר ונמכר בשווקים שונים בדרום מזרח אסיה כשהוא חוגג השנה 50 שנים לתחילת ייצורו. לשם השוואה, קוטר הגלגלים שלו 8 אינטש לעומת 12 אינטש ב-MSX, גובה המושב שלו 66 ס"מ לעומת 76.5 ס"מ ב-MSX, והמנוע שלו מספק רק 3.3 כ"ס לעומת כמעט פי שלושה ממנוע ה-125 סמ"ק של ה-MSX.

מונקי עתידי צפוי להיות מבוסס במידה רבה על דגם קיים, מה שמגדיל מאד את הסיכויים שהוא אכן יגיע לייצור סדרתי, ולא מן הנמנע שאנשי הונדה ממתינים לתגובות הקהל לפני שיגבשו החלטה סופית בעניין זה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד