השקה מקומית: דגמי 2020 של קאן אם מאבריק X3

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
קאן אם השיקה בישראל את דגמי 2020 במשפחת המאבריק X3 ומרימה עוד קצת את הרף הגבוה שקבעה. בתפריט: עוד כוח, מרווח גחון משופר וגרסת טורבו בסיסית חדשה

לפני קצת יותר מ-3 שנים הפתיעה קאן אם את את חובבי רכבי ה-Side by Side הקרביים כשהציגה את סדרת המאבריק X3. מאבריק X3 הרים גבוה אתה רף של רכבי השטח הקרביים, כשהציג תכנון בסיסי שהוא יותר רכב למרוצי באחה מאשר SBS קלאסי, ובגיבוי מכלולים תואמים ומנוע טורבו חזק. ההצלחה לא מיהרה לבוא. בשוק שמקדש את הקיצוניות הפך המאבריק X3, במיוחד בגרסת ה-XRS, לדבר הכי חם בשטח גם בישראל. גם מחיר בטריטוריה של כ-200 אלף ש"ח לא הרתיע את הקהל, והמאבריק X3 נחטף כמו קוביות קרח ביום קיץ ישראלי.



במשך שלוש השנים האחרונות עדין לא הצליחו המתחרים להוציא תגובה הולמת מבחינת רמת הטירוף והיכולות, לכן הסתפקו בקאן אם בעדכונים קלים בלבד מידי שנה. למען האמת נראה שלא באמת היה מה לשפר, כי נדמה היה הקטגוריה הגיעה לסף העליון של הטירוף. אלא שמסתבר שתמיד יש מי שרוצה יותר, וזה מה שמגישה קאם אם בדגמי 2020 לקהל.

הבשורה הגדולה בדגמי 2020 של המאבריק היא בקצה הפירמידה של המשפחה. הדגמים רחבי הגוף נושאים מעתה את השם טורבו RR ועברו מסכת שיפורים שנועדה להפוך אותם לקיצונים ומהירים מאי פעם, וזאת בראש ובראשונה על ידי תגבור מנוע ה-900 סמ"ק שהספקו עלה ב-23 כ"ס ועומד מעתה על 195 כ"ס(!). העלאת הספק זו הושגה בין היתר על ידי התקנת מגדש טורבו ומצנן ביניים חדשים, בוכנות חדשות וניהול מנוע משופר. כדי לתמוך בהעלאת ההספק מצהירים בקאן אם שגם מערכת התמסורת חוזקה ומערכת הקירור שופרה כדי לעמוד בעומס כבד יותר.



שינויים נוספים בדגמי ה-RR הם הגדלת מרווח הגחון ב-2 ס"מ ל-40.6 ס"מ, כיול מחודש למתלים ומעבר לשימוש בכלוב בטיחות פריק לטובת תחזוקה פשוטה וזולה יותר במקרה של תאונה. בדגם ה-XRS ישנם מהשנה חישוקים ברוחב שונה של 9 אינטש מלפנים ו-11 אינטש מאחור, ואילו דגם ה-XRC קיבל צמיגי 32 אינטש משופרים.
מחיר גרסאות ה-RR הוא בטווח הגבוה של הסקאלה ועומד על 207 אלף ש"ח לגרסת ה-XRS הדו- מושבית כשעבור הגרסה המאורכת לארבעה נוסעים מדרשת תוספת של 20 אלף ש"ח. מחיר גרסת ה-XRC הוא 225 אלף ש"ח.



עבור נהגים מעט מתונים יותר מוצע משנה דגם ביניים חדש במשפחת המאבריק בשם DS טורבו R. מדובר למעשה בגרסה עם מנוע ה-172 כ"ס הישן של דגמי הטורבו R שהושתל בגוף הסטנדרטי והצר של משפחת המאבריק (162.5 לעומת 184 ס"מ של ה-XRS/XRC). הדגם החדש מתמקם מעל דגם הטורבו הסטנדרטי עם 120 כ"ס שיצא בשנה שעברה ומגשר בינו לבין דגמי ה-RR, כשהוא עדין מציע פרט קרבי עם בולמי FOX מתכווננים וחישוקים בקוטר 14 אינטש. מחיר דגם ה-DS טורבו R הוא 157 אלף ש"ח, כ-5,000 ש"ח בלבד יותר מדגם ה-120 כ"ס הסטנדרטי מה שאומר שקרוב לודאי לאור הפרש המחיר הזניח ואופי הלקוחות הוא יימחוק את נוכחותו הצרה של אחיו החלש יותר.

כל דגמי משפחת מאבריק X3 מגיעים עם מפרט אבזור סטנדרטי הכולל גג קשיח, מסיט רוח קדמי, השלמת דלתות, מיגון מלא ומערכת שמע אינטגרלית. במהלך תקופת ההשקה תינתן הנחה בגובה 7,000 ש"ח ממחיר המחירון. המסירות הראשונות של הכלים אמורות להיות במהלך חודש ספטמבר, אז גם נוכל להתרשם ממה שיש משפחת ה-X3 העדכנית להציע.

צילומים: ערן שלמה ואסף רחמים

נהיגה ראשונה בדגמי 2019 של קאן אם מאבריק X3

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד