השקה מקומית: דגמי שרקו 2019

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שרקו השיקה בישראל את דגמי האנדורו החדשים והמשודרגים ל-2019. יצאנו לטעום, להתלכלך ולבדוק מה יש ליצרנית הצרפתית להציע מול המתחרות המבוססות

תחום האנדורו פורח בישראל בשנים האחרונות, וכשיש פריחה יש גם מי שרוצה לנגוס בפלח מהעוגה. בישראל נשלט התחום, כמו במדינות רבות בעולם, על ידי ק.ט.מ שבעקבותיה נמצאות בטבלת המכירות הוסקוורנה (הנמצאת בבעלות הכתומה) ובטא. מותג נוסף שהולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות הוא שרקו הצרפתי, המגיע ארצה עלי ידי חברת HM מוטו שהייתה אחראית על יבואם של אופנועי HM מאיטליה שהתבססו על דגמי הונדה עד שייצורם של אלו הופסק. שרקו היא יצרנית אופנועים התמחה באופנועי טריאל ואנדורו והוקמה בשנת 1998, כשכיום היא מייצרת בשני מפעלים שונים, האחד בספרד והשני בצרפת.

את דגמי 2019 של שרקו פגשנו באירוע ההשקה שערכה HM מוטו בשבוע שעבר, כשגם הזדמן לנו לרכוב עליהם ולחוות טעימה קטנה. תומר לויתן, מנכ"ל החברה, סקר את השינויים המרכזיים שעשה המותג בשנה החולפת ואת השאיפות לעתיד. ברמה העולמית שרקו מתכננת התחלת ייצור של אופנועי טריאל עממיים מרובעי פעימות בנפח  125 ו-200 סמ"ק וכמו כן, ישנה תכנית לשנים הקרובות הכוללת התחלת יצור אופנועי כביש. בזירה המקומית הציבו ב-HM מוטורס יעד למסור 100 אופנועי שרקו במהלך 2019, כשלשם השוואה בשנת 2018 נמסרו 65 כלים מתוצרת החברה.

להשגת יעד המכירות נוקטים ב-HM מוטו בשיטת תמחור שדוגלת במחיר אחיד והנחת מזומן לרוכשים, לצד חבילת אבזור בשווי 5,000 ש"ח מתוך קטלוג האביזרים של שרקו. השנה יתמקדו בחברה במיוחד בדגמי ה-SE125, SE250 הדו-פעימתיים וב- SE-F250 הארבע פעימתי  – כלים הנמצאים בטריטוריה הפופולארית ביותר בתחום האנדורו המקומי. הדבר בא לידי ביטוי במחירים נמוכים יחסית ביחס לתמחור שאר דגמי המותג. לאורך השנה מתוכננים ימי הדגמות רבים לקהל הרחב בכדי שתוכלו להגיע ולהתנסות ברכיבה בעצמכם.



מה נשתנה?
לכבוד 2019 מוצעים אופנועי שרקו בשתי גרסאות עיקריות שיימכרו לאורך כל השנה: רייסינג הבסיסית ופאקטורי המשופרת. הבידול המשמעותי בין הגרסאות הוא שאופנועי הפאקטורי מצוידים בבולמי קאייבה בעוד הרייסינג ב-WP. בנוסף, אופנועי הפאקטורי מאופיינים בג'אנטים מחוזקים בגימור אנודייז כחול, מערכת פליטה מלאה מתוצרת FMF בדגמי השתי פעימות ואקרפוביץ' במרובעי הפעימות, מצבר ליתיום קל משקל וצמיגי מישלין. כל השיפורים הללו מייקרים את דגמי הפאקטורי ב-10 אלף ש"ח ביחס לדגמים הבסיסיים.

ליין ה-250/300 הדו-פעימתיים והארבע פעימתיים חולקים את אותה השלדה, כשל-SE125 שלדה קצרה יותר. אם נרד לפרטים, גרסת הפאקטורי בכלל הכלים השתדרגה השנה ביחס לשנה קודמת כשתושבת המנוע האחורית שונתה לצורך הורדת וויברציות, נאבות הגלגלים חוזקו, הגרפיקה חדשה והכנף אחורית גמישה וחזקה יותר. ווסת הטעינה הוקטן משמעותית וחוזק, הרדיאטורים גדלו ומגיעים עם מאוורר כסטנדרט, מערכת הפליטה עוצבה מחדש לשמירה מפגיעות חיצוניות והגדלת המומנט בדגמים הדו-פעימתיים. אופנועי הפאקטורי מסופקים עם מגן גחון מקורי, גלגל שיניים אחורי העשוי בחציו פלדה וחציו אלומיניום, כיסוי כיסא גריפר ועוד.

קדימה להתלכלך
לצורך רכיבת התרשמות על ליין דגמי שרקו 2019 הגענו ליער מענית שסיפק תנאים אירופיים עם הרבה ירוק מסביב, סלעיים מאתגרים ושבילים בוציים וחלקלקים. לכלל הכלים שתי מפות הצתה כסטנדרט בינהן ניתן לעבור בלחיצת כפתור נגיש בכל רגע ברכיבה. ההבדל בין מפות ההצתה מורגש מאוד כשהמפה העדינה מספקת תגובות מנוע נשלטות ויותר אחיזה והמפה האגרסיבית, כשמה היא, מוציאה מהצרפתיים את העוקץ וחושפת את הפוטנציאל הטמון במנועים.

הפתעת היום היה שרקו SE-125 אשר לכבוד 2019 קיבל בוכנה חדשה ועדכוני גרפיקה. זה באמת כלי ב"משקל נוצה" שנותן לרוכב הרגשה של בוס, כשלצד זה מטריף את החושים כששסתום הכוח נפתח ויורה אותך קדימה. למרות היותו גרסת "רייסינג" הוא מגיע עם בולמי WP עם כפתורי כיוון בראש הבולמים, סעפת FMF ועוד. מדובר כאן בדו"פ 125 סמ"ק עם סטרטר ואנחנו כבר ממתינים בקוצר רוח למבחן דרכים מלא.

משם עברתי ל-SE-250R FACTORY. השנה צמד האחים הדו-פעימתיים הבכירים בנפח 250/300 סמ"ק קיבלו צילינדר חדש ושסתום כוח חשמלי המותקן עליו כיחידה אחת. בוצעה הורדת משקל מהחלקים הנעים באזור גל הארכובה ומערכת החשמל בכללותה נלקחה ממרובעי הפעימות ונשתלה בדו"פים. השאלה הגדולה היא האם זו הכנה לקראת מעבר סוף סוף למערכת הזרק ויישור קו עם ק.ט.מ/הוסקוורנה.

ה-250 הוא רייסר מגניב שגרם לי כרוכב להרגיש מהיר יותר. בולמי הקאייבה של גרסת הפאקטורי מחמיאים מאוד להתנהגות הדינאמית ומגהצים באופן מרשים את הסלעים ושיבושי הדרך. מפת ההצתה העדינה העלימה כמעט לחלוטין את בעיות האחיזה ונתנה לי ביטחון לרכוב עם הרבה גז יחסית. עם זאת, ה-SE-250R מרגיש פחות מעודן מבחינת וויברציות ביחס לקואליציה האוסטרית אבל אני מאמין שלאוהבי הדו"פ המושבעים זו הערה פחות משמעותית.

SE-300R FACTORY התגלה כאופנוע פנתר, שכמו אחיו הקטן ב-50 סמ"ק מציע המון כוח זמין על משקל נמוך ומכלולים איכותיים. הקסם של הכלי הזה מתגלה כשמטפסים במהירות אפס והוא פשוט מגרגר עצמו מעלה בכל הילוך ומייצר אחיזה תמידית. התחושה היא שיושבים על תחנת כוח רועדת שלעומת האח הקטן מציע אקסטרה מומנט, אקסטרה כוח.

אחר כך הגיע תורם של מרובעי הפעימות ותחילה SEF-300 שהסתמן ככלי הוורסטילי ביותר מבית שרקו שיודע לעשות הכל טוב מאוד. הוא מתאים במיוחד לרוכבים שרוצים ליהנות מכל העולמות ואין להם תוואי ספציפי מועדף. טכני, ספיישל זורם, חולות, שבילים, הכל הולך אצלו. בפועל, המנוע זריז ועולה בסל"ד מהר. בלימת המנוע מעט הציקה בסלעים אבל ממש זרמה בספיישל. זה אופנוע מדליק שיודע לדחוף חזק קדימה אבל מאוד נשלט.

את הממתק האמיתי שמרתי לסוף. אני חסיד של אופנועי 450 סמ"ק ו-SEF-450  הוא שילוב מושלם בין כוח ומומנט, משקל נמוך והספקת כוח ליניארית בדיוק כמו שאני אוהב. לטעמי הוא מגיע לארץ באיחור של כמה שנים כשאופנת ה-450 סמ"ק ששררה בארצנו די חלפה. מי שעדיין מחזיק בדעה ש-450 סמ"ק זה הסטייל שמתאים לו וכוח הוא מעל הכל חייב לבחון את האופציה הזו.

ההתרשמות הכללית שלנו מליין דגמי שרקו 2019 היא שמדובר בכלי אנדורו משובחים ומעניינים שלא נופלים ברמתם ואיכותם מהמתחרים. ואנחנו כבר מחכים לצאת ולבחון אותם לעומק בשבילכם.

צילומים: עמרי אילת

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד