השקה מקומית: אופנועי אינדיאן בישראל

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אופנועי אינדיאן הראשונים הגיעו לישראל: קבלו בשלב ראשון את סקאוט ואת סקאוט סיקסטי. המחירים: החל מ-86,000 ש”ח ל’סקאוט סיקסטי’ ועד רבע מיליון שקל לדגמי הטורינג

צילומים: רונן טופלברג

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית קבוצת פולריס לישראל, הציגה אמש (ה') את המשלוח המסחרי הראשון של אופנועי 'אינדיאן' לקראת תחילת השיווק שלהם בארץ. ראשוני הדגמים שישווקו כאן הם דגמי ה'מידסייז' של החברה – 'סקאוט' ו-'סקאוט סיקסטי'.

ישירות מן המכולה:

אירוע ההשקה של 'אינדיאן' התקיים בנמל אשדוד באופן שנועד ליצור תחושה כאילו שהאופנועים ירדו מן האוניה ישירות לאירוע, אבל המשמעות האמיתית שלו היא בדברים שנשאו בכירי ד.ל.ב, בהם דורי מנור, מבעלי היבואנית, ומשה ראובני שמנהל את חטיבת מוטוספורט – ומהם אפשר ללמוד משהו על הקו השיווקי שצפוי בישראל, וכמובן על מחירי המחירון של הכלים השונים.

במהלך האירוע דובר על המותג וההיסטוריה העשירה שלו, והוא הוצג כאלגנטי, שיקי, ובאופן מפתיע ככזה שמיועד לחבר'ה צעירים ולאו דווקא לרוכבים מקריחים ומקועקעים.

אנשי ד.ל.ב. מבקשים למצב את 'אינדיאן' כמותג שמציע רמה גבוהה של טכנולוגיה עם אופנועים שכוללים מכלולים מתקדמים ומספקים הנאה מרכיבה. על אף שהשם 'הראלי דוידסון' לא נאמר במפורש די ברור שהוא זה שנתפש בעיני כולם כמי שאיתו צריכים אינדיאן ואנשי המכירות שלו להתמודד, וזה, אגב, לא שונה מכל מקום אחר בעולם.

משה ראובני, מנכ"ל חטיבת מוטוספורט, ציין שכניסת המותג לישראל תתבצע באופן הדרגתי ומתגלגל, כלומר שבשלב ראשון ייובא וישווק רק חלק מדגמי החברה ויתר הדגמים יגיעו בעוד כחודש. ראובני הבטיח, וראוי לבדוק את ההבטחה הזאת בעתיד, שד.ל.ב. תספק רמת שירות גבוהה ללקוחות המותג ותטפל בהם טיפול אישי.

דורי מנור, מבעלי חברת לובינסקי, ציין שבשלב ראשון יוקמו עבור אינדיאן שני אולמות תצוגה, אחד במתחם חברת לובינסקי במעוין שורק (לא הרחק מפלמחים ומראשון לציון), והאחר ברחוב שוקן בתל אביב בצמוד לאולם התצוגה המרכזי של KTM.

לקראת השלב השני של חדירת אינדיאן לארץ יוקמו שני אולמות תצוגה נוספים בצפון ובדרום הארץ. מנור הבטיח שהחברה תבצע עסקאות טרייד אין "באופן הוגן ובמטרה לבנות את המותג בארץ", ובנוסף גם תעניק חמש שנות אחריות לאופנועים, כלומר 3 שנים יותר מאורך האחריות המקורית של היצרנית.

זיו אופנהיים, איש המכירות הוותיק של ד.ל.ב, ינהל מעתה את מותג אינדיאן בישראל, ובמסגרת הצגת הדגמים הוא הדגיש שדגמי סקאוט הם "סנונית ראשונה" שבעקבותיה יוצעו בישראל כל דגמי החברה.

מחירים תחרותיים:

'סקאוט סיקסטי' הוא דגם הכניסה של אינדיאן והוא מונע באמצעות מנוע בנפח 1,000 סמ"ק שמספק 78 כ"ס. מחירו בישראל: כ-86,000 ש"ח 'על הכביש'. דגם הסקאוט, שמצויד במנוע בנפח 1,133 שמספק 100 כ"ס, מוצע תמורת בין 100,000 ל-106,000 ש"ח בהתאם לצביעה.

בשלב הבא צפויים אצלנו דגמי צ'יף של סדרת הקרוזר, והם יוצעו תמורת בין 156,000 ש"ח תמורת צ'יף 'דארק הורס' ל-176,000 ש"ח עבור צ'יף 'קלאסיק'.

דגמי ה'באגר' השונים ימכרו תמורת בין 188,000 עבור צ'יף וינטג' ועד 224,000 תמורת 'צ'יפטיין'. דגמי הטורינג יימכרו במחירים שבין 239,000 ל-255,000 ש"ח, בהתאם לצביעה. על דגמי החברה ניתן לקרוא כאן.

אינדיאן סקאוט וסקאוט סיקסטי

 

ומה לגבי המתחרה שלא מזכירים את שמו? בדיקה קצרה שערכנו גילתה שמחירי המחירון הרשמיים של אינדיאן בישראל עושים רושם תחרותי מאד ביחס להארלי דוידסון, בוודאי כאשר משווים אותם למיצוב של אינדיאן באירופה.

כשמשווים את מחירו של סקאוט סיקיסטי לדגמי סטריט של הארלי הוא עדיין יקר בכ-25%, אך כשמשווים את המחירים לדגמי הספורטסטר הפער מצטמצם. כשמשווים את שאר דגמי החברה מגלים כי אצלנו המחירים של אינדיאן די דומים לאלה של הארלי – בהפרש של אחוזים בודדים – לעיתים אף זולים מהם, כלומר שהמיצוב של אינדיאן בישראל יותר אטרקטיבי, יחסית, מאשר באירופה.

במשלוח הראשון הגיעו כעשרה אופנועים, כששאר הדגמים יגיעו בהמשך, בכלל זה גם דגם הסקאוט בובר שהוצג לא מזמן. בד.ל.ב מוטוספורט מצפים למכור כ-60 אופנועים עד לסוף השנה, יעד שאפתני למדי. לקראת סוף הרבעון האחרון יקבעו היעדים לשנה הבאה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד