השגחה טכנולוגית: הקסדה שתקרא עבורכם לעזרה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברה אמריקאית מגייסת כספים לייצור קסדה המזהה מצבי מצוקה של הרוכב, ואז קוראת לכוחות ההצלה. היא אמנם כבר עברה את סכום היעד שלה, אך עדיין ניתן לרכוש קסדות במחירים מוזלים

חברה סטארטאפ צעירה ממינסוטה שבארצות הברית מגייסת כסף לקסדה חכמה. אתרי גיוס ההמונים אמנם מלאים בוורסיות שונות לקסדות חכמות – דוגמת כאלו עם תצוגת מציאות רבודה או כאלו עם אינטגרציה לטלפון הסלולארי – אך בחברה המדוברת הפיצ׳ר המרכזי נוגע לסיבה הראשונית שבגללה אנחנו חובשים קסדות – הבטיחות.

החברה, ששמה קווין (Quin), טוענת כי היא הראשונה בעולם לייצר קסדה בעלת התרעת תאונות. היא עושה זאת על ידי שימוש בצ׳יפ קטן המוטמע במרכז הקסדה, שעל ידי סנכרון עם הטלפון הסלולארי של הרוכב שולח הודעה אוטומטית לצוותי רפואה במקרה של תאונה.

הקסדה יודעת לזהות התרסקות באמצעות אלגוריתם הבודק את מהירות הרכיבה, האצה או האטה חריגה ושינויים בכוחות הג׳י. בנוסף, מלבד קריאה לכוחות רפואיים, הקסדה אף שולחת הודעה לרוכבים אחרים המשתמשים בה ונמצאים בסביבת התאונה. מלבד זאת, לקסדה אופציית אס.או.אס ידנית, המופעלת על ידי לחיצה על כפתור הממוקם בצד הקסדה. עם המצא הרוכב במצב חירום, הקסדה תתחיל גם להקליט את הסביבה, מעין קופסא שחורה שיכולה לסייע לאחר מכן בתביעה.

לקסדה גם פיצ׳רים רגילים יותר, דוגמת האזנה למוזיקה וניהול שיחה טלפונית. מלבד זאת היא גם מאפשרת גישה לסירי של אפל ולעוזר האישי של גוגל, משמיעה את הוראות תוכנת הג׳י.פי.אס ומתעדת את מסלול הרכיבה.

החברה מציעה שלושה דגמים של קסדות. דגם חצאי בסגנון רטרו, שצפוי להיות מוצע במחיר של 300 דולרים; דגם מלא שצפוי להיות מוצע תמורת 350 דולר; ודגם מלא משודרג שצפוי להיות מוצע למכירה תמורת 540 דולר. לפי החברה, כלל הקסדות עומדות בתקנים האירופאיים והאמריקאים.

קמפיין הקיק סטארטר של החברה יצא לדרך ב-19.3, ותוך פחות משבוע עבר את סכום היעד שעומד על 30 אלף דולר. לטענת החברה, כבר בספטמבר הקרוב ישלחו הקסדות למשקיעים המוקדמים, שהשקיעו בפרויקט בתמורה להנחה של כשליש ממחירה.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד