הסופרבייק של ק.ט.מ ו-Karmer חוזר למסלול

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אחרי שהוצע בשנה שעברה במהדורה מוגבלת שנחטפה תוך דקות, ק.ט.מ מחזירה את אופנוע המסלול שלה שפותח בשיתוף סדנת קארמר במהדורה משודרגת ל-2023, אבל רק ב-200 יחידות בלבד

מאז הפסיקה לייצר בשנת 2015 את RC8 הייחודי, נותרה ק.ט.מ ללא נוכחות בשוק אופנועי הסופרבייק. זה כל כך נורא עבורם, כי במקביל להקצנה של הקטגוריה היא הולכת ונעלמת מבחינת היקף המכירות. עם זאת, האוסטרים הנחושים להשיג דריסת גלגל בכל הנישות הגדולות ומשקיעים הון במרוצי ה-MotoGP רוצים להראות שהם עדיין בעניינים גם בעולם הסופרבייק. בהתאם לכך הוציאה ק.ט.מ בשנה שעברה את RC 8C –  אופנוע סופרבייק המיועד למסלול בלבד שמתבסס למעשה על אופנוע מסלול אותו פיתחה סדנת Karmer על בסיס מנוע ה-890 דיוק R. רק 100 יחידות של RC 8C יוצרו והן נחטפו תוך דקות אחדות.

ההצלחה הביאה את ק.ט.מ להציג מהדורה חדשה ועדכנית של RC 8C לקראת 2023 שתוצע בכמות נדיבה יותר יחסית, 200 יחידות, אשר יוצעו למכירה מוקדמת מחר (27.10) מהשעה 15:00 לפי שעון מרכז אירופה. מחירו של האופנוע עומד על 35,600 דולר, כמחירו של דוקאטי פאניגאלה V4 SP, אבל יחסית לאופנוע מרוצים ייעודי עם צמיגי סליקס ללא תקינת כביש מדובר במחיר מציאה.



במהדורת 2023 קיבל RC 8C בראש ובראשונה עיצוב מחודש עם צביעה עדכנית, כאשר מה שבולט במיוחד בו הם הכנפונים הקדמיים שנראים כאילו הושאלו מאופנועו של מיגל אוליברה, הרוכב הבכיר של ק.ט.מ בקבוצת ק.ט.מ.
המנוע נותר אותו טווין מקבילי בנפח 889 סמ"ק שקיבל רכיבי טיטניום פנימיים, מערכת ניהול חדשה, גוף מצערת גדול יותר ויחס דחיסה גבוה יותר, אליהם מצטרפת מערכת פליטה מלאה מטיטניום של אקרפוביץ'. כל אלו הוסיפו 7 כ"ס להספק המרבי העומד על 135 כ"ס ב-11 אלף סל"ד. השלדה עברה אופטימציה וכיול מחדש, כשהשימוש בחומרים קלים סייע להוריד את משקלו היבש של האופנוע ל-142 ק"ג קלילים.
המתלים המתכווננים במלואם הם מסדרת APEX PRO של WP ומערכת הבלימה כולה היא מתוצרת ברמבו.



בהתאם לייעודו למסלול, אפשרויות הכוונון ב-RC 8C כמעט בלתי מוגבלות החל ממרכיבי השלדה השונים כמו רגליות והמשולשים המכורסמים וכלה בשפע מערכות העזר האלקטרוניות (10 מצבי בקרת משיכה, התערבות ABS, בקרת ווילי, תגובת מצערת ובקרת זינוק). את החבילה משלימה מערכת טלמטריה האוספת את המידע הרכיבה של הרוכב ומשולבת במודד הקפות המציג את המידע על גבי מסך 5 אינטש המשמש ככלוח מחוונים.
30 הרוכשים הראשונים יוזמנו לקבל את האופנוע ב-26 באפריל ביום מסלול מרוכז שתערוך ק.ט.מ עם צוות המרוצים של החברה במסלול ה-MotoGP בולנסיה.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד