הסוף לזיעה? חברה חדשה מציעה קסדה ממוזגת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
החלום של הרוכבים בקיץ הלוהט התגשם. חברה אמריקאית חדשה החלה לשווק קסדה עם מזגן מובנה. המחיר: 600 דולר

נמאס לכם להזיע בתוך הקסדה? חברה אמריקנית חדשה בשם Feher Helmets מתיימרת להיות הראשונה בעולם המייצרת קסדות בעלות יחידות מיזוג אוויר עצמאיות. החברה, שנוסדה על ידי סטיב פהר שרשם פטנטים רבים בתחום מיזוג האוויר, החלה לאחרונה למכור את קסדותיה בארצות הברית.

לטענת החברה, הקסדה מסוגלת לצנן את הטמפרטורה שמסביב לגולגולתו של הרוכב בעד 15 מעלות צלזיוס. ״הקסדה לא נועדה להקפיא את הראש של הרוכב, בדומה להרגשה בעת אכילת גלידה״, נכתב באתר החברה. ״היא אמורה לספק לרוכב חווית רכיבה נעימה יותר – שכן בעת שהראש מצטנן כל הגוף מרגיש קריר יותר״.

לקסדה, שעומדת בתקן הבטיחות האמריקאי US DOT FMVSS 218 ובתקן הבטיחות האירופאי ECE 22.05, שני חלקים עיקריים העוזרים בצינון הראש. האחד הוא יחידה אלקטרונית הנמצאת בגב הקסדה, המתחברת למצבר האופנוע באמצעות כבל. היחידה הזאת שואבת אוויר מהסביבה ומצננת אותו. החלק השני הוא אריג מיוחד הרשום כפטנט, המורכב מצינורות מיניאטורים, העוזר בפיזור שווה של האוויר המצונן. כל המערכת הזאת שוקלת, כך על פי היצרנית, כ-1.45 קילוגרמים. 

כרגע, הקסדה זמינה לרכישה בארצות הברית בלבד. היא מגיעה במגוון צבעים ומידות, ומחירה עומד על 600 דולרים. עם זאת, בימים אלו החברה עורכת מבצע חדירה לשוק, במסגרתו היא מוכרת את הקסדה תמורת 550 דולר. מלבד הקסדה, במעמד הרכישה מקבלים הרוכבים גם תיק וכבל לחיבור הקסדה למצבר. בחברה טוענים כי יתחילו למכור בקרוב גם בטרייה נפרדת, כך שהרוכבים הקרירים לא ידרשו להיות מחוברים פיזית לאופנוע.

השאלה הגדולה העומדת באוויר היא עד כמה משפיע משקל הקסדה על נוחות הרוכב לטווח ארוך, מצד שני, במדינות חמות כמו ישראל עם קיץ מיוזע סביר להניח שהאווירה הקרירה בתוך הקסדה שווה את תוספת המשקל.

כתבות נוספות:

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד