הסדנה שהתחילה בטיול אחרי פרידה וכיום מכניסה מיליונים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
בלומברג סקרה לאחרונה סדנה בטקסס, שמייצרת אופנועים עם תג מחיר מינימלי של 115 אלף דולר

רק חמש דקות מבאר שבע יש את מוזיאון חיל האוויר בחצרים, ורק 15 דקות מאוסטין טקסס יש את סדנת האופנועים ״רוויוול סייקלס״ (REVIVAL CYCLES), לה הקדישה לאחורנה סוכנות הידיעות בלומברג כתבה נרחבת. הסדנה – בבעלותם של אלן סטולברג וסטפן הרטל – קיימת כבר עשר שנים. בעזרת 19 העובדים שהם מעסיקים, הם מחדשים אופנועי ויטאג׳ וממציאים אופנועים חדשים לגמרי. כל זה בא עם תג מחיר יוקרתי למדי, כשהאופנוע הבסיסי ביותר שמציע הסדנה – המכונה ״140״ – נמכר בלא פחות מ-115 אלף דולר.

הרעיון להקמת הסדנה היוקרתית עלה במוחו של סטולברג במהלך טיול בן שנה שעשה באירופה על KTM LC4. הוא בדיוק עזב את עבודותו כאיש מכירות, נפרד מבת הזוג שלו ויצא לנקות את הראש. באירופה, כך הוא סיפר לבלומברג, הוא למד להעריך את הקהילתיות של הרוכבים. עוד הוא למד שם שהרבה אנשים היו רוצים לראות איך האופנוע שלהם נבנה מאפס.

לפי הכתבה, בסדנה נבנים אופנועים מכל סוג – מקפה רייסרים ועד לאופנועי שטח. עוד מצויין בכתבה כי הלקוחות רשאים להתערב כמה שהם רוצים בעיצוב ובבניית האופנוע, אך לרוב הם נענים לרוח של שני בעלי הסדנה. ״אלן הוא האמן, המעצב והמדמיין״, מספר בכתבה סוחר נפט שקנה מהם אופנוע. ״לעומת זאת, סטפן הוא המהנדס המלומד״.

סטפן, שהצטרף לאלן זמן קצר לאחר הקמת הסדנה, היה בחייו הקודמים מהנדס מוצרים רפואיים. ״באופן מעשי, הם מהנדסים חלקים חדשים לאופנועים״, מספר מנהל בב.מ.וו מוטורד שמכיר את הסדנה. ״זה לא שהם מחקים חלקים ישנים – הם בונים חדשים״. לפי הכתבה, תחת ניהולו ההנדסי של סטפן, הסדנה רשמה בעשר שנות קיומה עשרה פטנטים.

עוד לפי הכתבה, באופנוע הזול ביותר של הסדנא מושקעים לפחות 650 שעות עבודה. הסבלנות הזאת כנראה משתלמת להם – שכן אם בשנתם הראשונה הם רשמו הכנסות של 12 אלף דולר בלבד, את השנה הקודמת הם סיכמו עם הכנסות בנות שבע ספרות.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד