המדריך: התוספות הנחוצות לאופנוע השטח שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
רכשתם אופנוע שטח חדש? מברוק. רגע לפני שאתם יוצאים לחרוש את הסינגלים ולכבוש עליות, שימו לב שישנן כמה תוספות בהן כדאי לכם להשקיע כדי לשפר את חווית השימוש באופנוע

בעשור האחרון, כמעט כל אופנוע אנדורו מקצועי מוגש לצרכן כמוצר מוגמר ברמה גבוהה. רוב האופנועים מאפשרים רכיבה וורסטילית שמתאימה למנעד רוכבים רחב מאוד. בהתאם לכך מצוידים במכלולים איכותיים ויעילים, כשלרוב האופנועים ישנן אפשרויות כיוונון שונות למתלים, למנופים ולרגליות המאפשרות לבצע התאמה אישית של האופנוע לנוחות וסגנון הרכיבה של הרוכב.

עם זאת, הן מטעמי חיסכון והן משיקולי רווחיות, שוק האפטר-מרקט (כמו גם קטלוג המוצרים המשלימים של היצרנים) פורח ומציע שלל תוספות שיהפכו את האופנוע שלכם לכלי שלם יותר וילבו עוד יותר את אהבתכם למכונה. כקונים אנחנו משתדלים להקצות את מירב התקציב שברשותנו בכדי לרכוש את האופנוע הכי חדש, הכי שמור, הכי נוצץ.

אמנם בכל שנת דגם מנסות היצרניות לאבזר את האופנועים במוצרים שהתרגלנו לרכוש כתוספות במודלים קודמים, אך לא בכל אופנע יש את כל האבזור הנחוץ והמבוקש, בפרט שמודבר בגרסאות הסטנדרטיות ולא בדגמי Six Days יוקרתיים למינהם. לכן ההמלצה שלנו היא להשאיר בכיס מספר שקלים שיספיקו בכדי לשדרג את האופנוע בחבילת תוספות, שתשלים סופית את הקנייה ותשפר את חווית הרכיבה בכל פעם שתצאו לשטח.

הרשימה שבסקירה זו היא הצעה לאבזור אופנוע שטח המשמש לרכיבת אנדורו מגוונת. השתדלנו להשאיר את הרשימה כמה שיותר פרקטית ונקייה מקשקושים. כללנו בתוכה תוספות חובה בלבד, כשכוכב הצפון הוא שיפור האמינות והגברת הנוחות בזמן הרכיבה לשם שיפור בביצועים.  כיוון שהשוק מלא מותגים שונים ברמות איכות שונות טווח המחירים רחב למדי, כאשר בכתבה מצויין טווח שהוא אומדן ממוצע על פי חיפוש אינטרנטי. תמיד כדאי לעקוב ולבצע חיפוש ברשת, לא פעם ניתן להיתקל בהזדמנויות או מבצעי חיסול מלאי עם מחירים מפתיעים גם כשמדובר בהזמנה מאתר בחו"ל.

מגני ידיים
מגני ידיים, פתוחים או סגורים, הם נושא לשרשור ארוך במיוחד ברשתות החברתיות, כשישנם רוכבים התופסים את מגני הידיים הסגורים כפוטנציאל לידיים שבורות במקרה של נפילה לא טובה. בפועל מגני ידיים סגורים מספקים הגנה על מכלולי הכידון וחשוב מכך, הגנה על האצבעות מפני מפגש לא נעים עם עצים, אבנים, קוצים וכד'.
מחיר ממוצע: כ-150 ש"ח

מיגון מכלולים
למרות שאופנועי שטח בנויים ומתוכננים לשרוד נפילות, חבילת מיגון לגחון היא "תעודת הביטוח" שלכם מפני תקלות מרגיזות ויקרות. כמובן שמי שזקוק יותר לתוספות אלו הם לועסי הסלעים באנדורו הצפוף, אבל גם רכיבה טכנית מתונה עלולה לכלול נפילה שטותית שתוצאתה סעפת עקומה או רדיאטור נוזל. בשורה התחתונה, אופנוע ממוגן בצורה מקיפה יחווה פחות תקלות ויזדקק לפחות אלתורים או חילוצים מהשטח.

מגן גחון– המלצתנו על היא מגן מתכתי אך ישנם גם פלסטיים או מקרבון קלים משמעותית. מגן גחון יגן על חלקה התחתון של השלדה ועל עוקת השמן והבלוק התחתון של המנוע מפני לכלוך, אבנים, סלעים או עצים. כדאי לבחור מגן אשר בולט מעט לצדדים ונותן כיסוי רחב כמה שיותר להשגת הגנה מקסימאלית. מבחינה פרקטית יש לבחור מגן שקל להתקנה והסרה בכדי לפשט את הגישה בזמן טיפולים שוטפים.
מחיר ממוצע: כ-500 ש"ח

מגן סעפת- סעיף זה מדבר אליכם במיוחד אם בבעלותכם אופנוע דו-פעימתי בעל סעפת נפוחה בצורת "שופר". רוב אופנועי השטח המודרניים (4 פעימות ו-2 פעימות) מאופיינים בסעפת פליטה אשר יוצאת מהמנוע ומקיפה את השלדה מצדה החיצוני. בעקבות מיקומה בחלקו הקדמי-חיצוני של האופנוע הסעפת בסיכון לנזק (מעיכה או סדק) שיכול לסיים רכיבה או להשפיע על פעולת המנוע וקבלת הכוח. ישנם סוגים של מיגונים: מתכתי או מקרבון, מלא או חלקי.
מחיר ממוצע: כ-650 ש"ח לאופנוע 2 פעימות, כ-400 ש"ח לאופנוע ארבע פעימות.    

מגני רדיאטור מדובר במסגרת מתכתית המורכבת בצמוד למצננים ומונעת נזקים בעת נפילת האופנוע על צידו. פגיעה ביכולת הקירור של המצננים יכולה להוביל להתחממות המנוע ולנזק עקיף חמור ויקר בהרבה.
מחיר ממוצע: כ-500 ש"ח

מגן מכסה מצמד- מעבר לכך שמכסה המצמד הוא חלק שנשחק וויזואלית בגלל חיכוך מגף הרכיבה על גביו, חור במכסה הקלאץ' ואיבוד שמן כתוצאה מכך זה הוא נזרק לא נעים כלל.
מחיר ממוצע: כ-200 ש"ח

מגני דיסק בלימה קדמי ואחורי- רכיבת שטח אינטנסיבית והתמודדות עם מכשולים וסלעים יכולה לגרור פגיעה בדיסקי הבלימה, בייחוד הקדמי, ולהביא לעיוותים בדיסק. עיוותים או עיקומיך תיפגע ביכולת הבלימה שלא לדבר על הסכנה הבטיחותית.
מחיר ממוצע: כ-200 ₪ לשני מגינים

ערכת אוורור חיצוני לרדיאטור (קיט וונטה)
בדרך כלל מגיע הקיץ הישראלי מוקדם מדי וחם מדי. כשאנו רוכבים לאט ומאמצים את האופנוע עלול המנוע להתחמם די מהר, כשבגלל המהירות האיטית זרימת האוויר לתוך הרדיאטור נמוכה מהנדרש וטמפרטורת המנוע עולה מעבר לרצוי. ערכת המאוורר מחוברת לחיישן אשר מכניס את המאוורר לפעולה כשהטמפרטורה עולה מעבר לערך מוגדר הניתן לכיול. מאוורר קירור יעזור למנוע לפעול בטמפרטורה נכונה ויאריך את חיי המנוע.
מחיר ממוצע: כ-500 ₪

נוחות רכיבה
בחרנו לציין ארבעה מרכיבים אותם ניתן להתאים ולשדרג בכדי להשיג נוחות מרבית ברכיבה וחיבור מקסימאלי עם המכונה.

מנופים- ישנם מספר מותגים המציעים מנוף מצמד ובלם בעלי מפרק המאפשר להם תנועה לכל הכיוונים למניעת שבר במקרה של נפילה. בנוסף, מנופים אלו ניתנים לכיוון לצורך נוחות השימוש. כבונוס, חלקם גם מגיעים בצפויים וצבעים נוצצים המוסיפים למראה של האופנוע.
מחיר ממוצע: כ-400 ש"ח לסט

גריפים ידית אחיזה דקה ורכה תשפר את תחושת הנוחות ותוריד את המאמץ הכרוך באחיזת הכידון בעת רכיבת האופנוע. מדובר בחלק מתבלה וזול יחסית כך שאין טעם לחסוך ועדיף להחליף בעת הצורך.
מחיר ממוצע: כ-70 ש"ח לסט

מדרסי עמידה(פגים) תנוחת הרכיבה היא נושא חשוב מאוד ברכיבת שטח ובכלל. מדרסי עמידה המוצעים בשוק כמוצר משלים מאפשרים אחיזה משופרת עם המגף והתאמה אישית.
מחיר ממוצע: כ-300 ש"ח לסט

כיסא האופנוע- התאמת מושב האופנוע (גובה, ריפוד פנימי, כיסוי מושב) לסגנון הרכיבה והרוכב יכול לתרום לתחושת הביטחון כשאנו יוצאים מאזור הנוחות הטבעי שלנו ברכיבה. שוק יש מגוון כיסויים עם ציפויים מונעי החלקה לשיפור הנוחות וגם המראה.
מחיר ממוצע: כ-400 ש"ח

ערכת כלים ייעודית
אופנועי אנדורו מקצועיים חדישים בנויים באופן פשוט ונגיש המאפשר התמודדות ודילוג מעל תקלות בתנאי שטח. מותגי האופנועים פיתחו סטים ייעודיים אשר חוסכים מקום, משקל ואלתורים. מדובר בתוספת מצוינת שחובה שתהיה איתכם בכל רכיבה לכל צרה שלא תבוא.
מחיר ממוצע: כ-250 ש"ח

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד