היצירה האחרונה של טמבוריני הוצגה במונאקו

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
היצירה האחרונה של מאסימו טמבורני מגיעה סוף סוף לייצור. המחיר יהיה אסטרונומי ויעמוד על מיליון דולר ליחידה!

מעצב העל מאסימו טמבוריני שהלך לעולמו בשנת 2014 הוציא תחת ידיו כמה מהאופנועים היפים והנחשקים ביותר שעוצבו אי פעם, בהם ניתן למנות את דוקאטי 916, MV אגוסטה F4 ועד כמה וכמה יצירות אקזוטיות מבית בימוטה. לפני שהלך לעולמו, שקד טמבוריני על אופנוע נוסף, שבניגוד ליצירותיו האחרות היה אמור לשאת בגאון את שמו. האופנוע המכונה T12, ועליו סיפרנו לכם בעבר, החל לקרום קרבון וגידים בשנת 2012, אלא שכאמור למרצה בצער טמבוריני לא הספיק להשלים את חזונו בטרם נפטר.

אנדראה טמבוריני, בנו של מאסימו, שם לעצמו למטרה לסיים את הפרויקט הלא גמור של אביו ולהביאו לייצור בסדנה המשפחתית בסן מרינו. לאחר השלמת תהליכי הפיתוח והניסויים הוצג בסוף השבוע האחרון התוצר הסופי בתערוכת רכב במונאקו. הבחירה הנסיכות האריסטוקרטית להצגת טמבוריני T12 לא מקרית, שכן מדובר באופנוע סופר אקזוטי, שייוצר ב-12 יחידות בלבד ויישא תג מחיר בדיוני של מיליון דולר(!), כמעט פי 3 ממחיר היעד המקורי – לא שזה באמת ירתיע את הרוכשים הפוטנציאליים.



כדי להצדיק את תג המחיר הזה לא מספיק שרק שמו של טמבורני יתנוסס על העיצוב הנפלא, ובהתאם לתכניות המקוריות מדובר באופנוע המיועד למסלול בלבד שיעשה שימוש במיטב המכלולים והטכנולוגיה שניתן ליישם. המטרה הראשונית שעמדה בתכנון של טמבוריני T12 הייתה להשיג משקל נמוך ככל האפשר, והאופנוע אכן מציג משקל נוצה של 154 ק"ג. את זאת השיגו באמצעות פיירינג ומיכל דלק העשויים סיבי פחמן, שלדת צינורות סגסוגת פלדה ומכלולים כמו זרוע אחורית, משולים וראש ההיגוי העשויים ממגנזיום.

על ההנעה אחראי מנוע שנלקח מב.מ.וו S1000RR בתצורת סופרבייק משופרת המאפשרת לו להפיק למעלה מ-230 כ"ס, מה שיוצר יחס משקל הספק קיצוני כמעט כמו של אופנוע MotoGP. המכלולים ההיקפיים גם הם מהזן המשובח ביותר, עם בולמי אוהלניס FGR ששווים כמה עשרות אלפי דולרים, בלמי ברמבו מסדרת המסלול ומערכת פליטה מטיטניום מתוצרת חברת Arrow. 

לדבריו של אנדראה טמבוריני, "ה-T12 משלב בתוכו את כל הידע והניסיון שצבר אבי במהלך עשרות שנות עבודתו, וזו הצורה הטובה ביותר לחלוק עבורו כבוד כאדם וכמעצב". אנחנו בהחלט יכולים להסכים עם דבריו.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד