הטוארג של אפריליה חוזר

טוארג 660, טוארג, אפריליה, aprilia
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
אחרי כמעט שלושה עשורים, אפריליה מחזירה לחיים את הטוארג - הפעם כאדוונצ'ר קרבי עם מנוע ה-660 החדש

אפריליה חוזרת לשוק האדוונצ'רים, כאשר חשפה בסוף השבוע האחרון תמונה רשמית ופרטים ראשונים של טוארג 660 החדש והמסקרן. אפריליה מזוהה יותר מכל עם אופנועי כביש ספורטיביים, אליפויות סופרבייק וגרנד פרי, אבל בעבר הלא הרחוק הייתה אפריליה מחלוצות אופנת האדוונצ'ר, עוד שקראו להם פשוט דו"שים. באמצע שנות ה-80' הציגה אפריליה את "טוארג"  – אופנוע דו"ש שעוצב בסגנון אופנועי הדאקאר שהיו פופולאריים באותה תקופה. טוארג הוצע בגרסאות 50 ו-125, אבל הגרסה העיקרית הייתה בנפח 600 סמ"ק, אשר התייצבה מול כלים כמו ימאהה טנרה, קאג'יבה אלפנט 650 ואפילו הונדה אפריקה טווין בתחילת דרכו.

אפריליה ייצרה את הטוארג (שגם זכה לעשות עליה ארצה לתקופה קצרה) עד 1994 אז הוחלף בפגאסו, שכבר נטה יותר לכיוון הכביש, ומאז לא שבה אפריליה להתחרות בנישה. בינתיים, אופנועי האדוונצ'ר תפסו בעשור האחרון תאוצה מסחררת ובאפריליה נזכרו באיחור אופנתי שהגיע הזמן לנסות שוב לתפוס נתח מהשוק התחרותי אך ריווחי. החזרה של אפריליה לתחום מתרחשת דווקא עכשיו שיש להם מנוע טווין מקבילי חדש שמתאים למשימה. מדובר כמובן במנוע ה-660 החדש שכבר פגשנו ב-RS660 ובטואנו 660.

כפי שניתן לראות בתמונות ובסרטון, טוארג 660 מכוון לצד הקרבי של הקטגוריה, ובראש ובראשונה מול טנרה 700, כפי שמעידים חישוקי שפיצים כאשר החישוק הקדמי הוא בקוטר 21. העיצוב קרבי ומינימליסטי עם משקף גדול וזקוף שממלא את החזית מעל פנסי לד קטנים ונוכחים, מיכל דלק גדול בנפח 18 ליטר, מיגון גחון מאסיבי ומושב שטוח ורחב בגובה של 860 מ"מ שממלא את כל שלדת הזנב.

מפרט מלא של האופנוע לא נמסר, אבל ממה שכן ניתן לספר מנוע הטווין המותקן בשלדת הצינורות עבר התמתנות לטובת אופי פעולה גמיש יותר, כאשר הוא מספק בטוארג 80 כ"ס ומומנט של 7.2 קג"מ, שאמורים להספיק בהחלט לאופנוע שמשקלו היבש עומד על 187 ק"ג. המתלים הם בעלי מהלך נדיב של 240 מ"מ ובעלי כוונון מלא ומערכת הבלימה היא מתוצרת ברמבו עם ABS הניתן לניתוק לרכיבת שטח. בתפריט האלקטרוניקה ניתן למצוא לוח מחוונים דיגיטלי וצבעוני,4 מצבי רכיבה, מתוכם שניים הניתנים להגדרת הרוכב, ואת מערכת ה-APRC של אפריליה שכוללת בקרת אחיזה, שליטה על בלימת המנוע ומערכת בקרת שיוט.

את הבכורה הרשמית שלו צפוי אפריליה טוארג 660 לערוך בתערוכת מילאנו הקרובה, מה שאומר שרוב הסיכויים שנראה אותו בישראל בתחילת שנת 2022. לאור התמחור האטרקטיבי יחסית של דגמי ה-660 אחרים של אפריליה הקטגוריה החמה ממילא של האדוונצ'רים בנפח בינוני הולכת להתחמם עוד יותר.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד