החזון של ב.מ.וו: כבישים מקורים לאופנועים חשמליים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מחלקת החדשנות של החברה הציגה חזון לפתירת בעיות התחבורה בערי ענק. הוא מבוסס על כבישים עליהם ינועו דו-גלגליים בלבד

מחלקת המחקר, החדשנות והטכנולוגיה של ב.מ.וו הציגה לאחרונה חזון חדש לפתרון בעיית התחבורה בערי ענק. החזון המכונה E³ Way – ייצג של המילים elevated (מוגבה), electric (חשמלי) ו-efficient (יעיל) – מציע לפתח כבישים מורמים ומקורים מעל הכבישים הקיימים, בהם ינועו רוכבים על כלי רכב דו-גלגליים חשמליים. ״המטרה שלנו היא לחבר בין תחבורה ברת קיימה ואפקטיבית לבין איכות חיים גבוהה בערים״, הסביר סגן נשיא ב.מ.וו למחקר ד״ר גרד שוסטר.

לפי החברה, החזון החדש שפותח במשרד החדשנות בשאנגחאי מסוגל להציע לערים מערכת ״מודולארית וכלכלית, שתספק פתרון תחבורתי מהיר וישיר בין מרכזי תחבורה״. בב.מ.וו מציינים כי הכבישים המקורים – במקרה ובאמת יבנו מתישהו בעתיד – יחברו בין כבישים רגילים, תחנות תחבורה ציבורית ומרכזי קניות.

BMW Motorrad Concept Link (תמונה: ב.מ.וו)

עוד טוענים בחברה כי הכביש יגביל אוטומטית – כרגע לא ברור כיצד – את מהירות הנסיעה ל-25 קילומטרים בשעה, מה שיפחית את הסיכוי לתאונות קטלניות. בחברה גם חשבו על עניין נוחות הנסיעה, ובאמצעות קירוי הכבישים הם יספקו הגנה מהגשם וישמרו על טמפרטורה קבועה. מעבר לזאת, מעקב וידאו וטכנולוגיית בינה מלאכותית אמורים לשמור באופן אוטומטי על רציפות הנסיעה בכבישים מקורים אלו.

עוד חולמים בחברה הגרמנית על שירות להשכרת כלי רכב דו-גלגליים לשימוש בכביש המיוחד. הם מציינים כדוגמה לכלים להשכרה את אופנוע הקונספט ״לינק״ שהוכרז במאי האחרון; ואת ה-X2City, מעין קורקינט ממונע של החברה שצפוי לצאת לשוק עד לסוף השנה הקרובה.

BMW Motorrad X2City (תמונה: ב.מ.וו)

״החזון הזה פותח ממד נוסף של ניידות למטרופוליטני ענק״, אמר ראש משרד החדשנות של ב.מ.וו בשאנגחאי ד״ר מרקוס סיידל. ״עד שנת 2050 יותר ממיליארד אנשים יגורו בערים בסין, והמדינה תהפוך לאינקובטור גלובלי להמצאות בתחום הניידות. אין עוד מקום בעולם בו יש צורך כל כך דחוף לכך״.

כתבות נוספות

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד