הוסקוורנה 701 אנדורו במבחן דרכים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
למרות שכמעט נעלמו מן העולם, הוסקוורנה מנסה להמשיך לשמר את קטגוריית הדו"שים הגדולים והקרביים עם ה-701 אנדורו. האם מדובר כאן בפשרה האידאלית בין כביש לשטח?

השורה התחתונה תחילה
הוסקוורנה 701 אנדורו הוא אופנוע חזק וקשוח שיכול לספק המון הנאה ברכיבת שטח לצד יכולת מוגבלת לנסיעה על הכביש, בתנאי שנוחות היא לא בראש סדר העדיפויות שלכם

עוד ב-TheDoo
הוסקורונה Te250i במבחן דרכים
הוסקוורנה סווארטפילן 701 במבחן דרכים
הוסקורונה סווארטפילן 401 במבחן דרכים

הוסקוורנה "701 אנדורו", אשר הושק בשנת 2016, הוא אופנוע דו-שימושי מוטה שטח שמבוסס על ק.ט.מ 690. מאז עבר הדגם שני שדרוגים לדורות מתקדמים יותר, שבמהלכם שופר גם העיצוב החיצוני, וכעת זה הסמן ה"קרבי" ביותר במשפחת דגמי האדוונצ'ר-שטח של הקונצרן האוסטרי, אם כי אפשר לקנות אותו גם בגרסת A1 מוגבלת הספק.

על אף שהאופנוע מכוון גם לרכיבת כביש – העיצוב שלו מדבר בעיקר שטח. מכל זווית הוא נראה כמו אנדורו שרירי, ובמבט צד הוא פשוט עושה חשק לקפוץ עליו ולתת גז. בהסתכלות מלפנים נראית מסכת החזית מעט פחות מגרה, בגלל עיצוב קצת ריבועי ומיושן.

אנשי הוסקוורנה מיצבו את 701 אנדורו בקצה העליון של קשת המחירים, והוא עולה כמעט 69,000 שקלים, כ-200 שקלים יותר מאשר אחיו לבית ק.ט.מ – ה-690. מתחרים נוספים כוללים את הסינגלים AJP PR7 וסוזוקי DR650, אם כי הסוזוקי עולה 45,000 שקלים כלומר שהוא הרבה פחות יקר. רשימת המתחרים כוללת גם אדוונצ'רים קרביים כמו ימאהה טנרה 700 (68,000 ש"ח), וגם את קוואסאקי KLR650 שמחשב את קיצו לאחור. בקרוב יתייצב על קו הזינוק גם אפריליה טוארג.

מנוע וביצועים
מנוע הסינגל הגדול והמוכר מבית ק.ט.מ מניע את 701 וזה מנוע בנפח 692 סמ"ק שמספק 74 סוסים. בדגם זה, כמו בשאר הסינגלים מאז שנתון 2019, מספק המנוע "בעיטות" נשלטות וחלקות מבעבר בזכות אבולוציה מכאנית מוצלחת.

אי אפשר להתעלם אמנם מן הרעידות האופייניות למנועים חד-צילינדריים באשר הם, אבל הן מתונות מאד, ובסל"ד סרק מתקבל צליל קצת "טרקטורי".

אם מנתקים את הבקרות ופותחים מצערת ההאסקי מחליק זנב ומניף גלגל בקלות יתרה ועם תחושת כח בשרנית. יש שתי מפות הצתה שמשפיעות על תגובתיות המנוע, ואני מצאתי שהן שימושיות מאד גם בשטח וגם ברכיבה על כבישים רטובים. המוח של הרוכב דורש מספר רגעים לחיבור בין תנוחת הרכיבה, שלקוחה מעולם האנדורו, לבין שימוש מגניב ב"קוויק-שיפטר" ובסליפר-קלאץ' בעת רכיבה חלקה בקצב עירוני מסעיר, ומשם ועד לשיוט במהירויות של כ-130 קמ"ש על כבישים מהירים.

התנהגות
701 הוא אופנוע קשיח, וזה ניכר החל במושב הרחב והשטוח שלו ועד לבולמי הזעזועים שמכוילים לעבודת שטח. אפשר לכוון את הבולמים באופן מלא, ועשינו שימוש נרחב באפשרות הזאת בעת מעבר מהכביש לשטח. ככלי עירוני 701 הוא ממתק אמיתי. הוא גבוה מרוב כלי הרכב שעל הכביש, קל לקפץ איתו אל מדרכות, והוא "אוכל" בקלילות את שיבושי הדרך והפרעות האחיזה כפי שאפשר לצפות מאופנוע שבנוי לעבודת שטח אינטנסיבית. ראוי לציין לטובה את צמיגי הקונטיננטל TKC80 שבהם הוא לבוש מן המפעל, ואלה מתאימים היטב לאופי הדו-שימושי שלו. מחוץ לעיר מוגבל האופנוע הזה למהירות שיוט בינונית, מפני שמעבר אליה פשוט לא נוח לרוכב וגם האופנוע משדר שזה לא השטח שלו. תוכלו למדוד בדיוק 25 דקות מן הרגע שבו תתיישבו על 701 לרכיבת כביש ועד שתתחילו לנוע בחוסר נוחות על האוכף, מפני שבתנאים האלה תידרשו לשלם את מחיר קרביות השטח שמתבטאת בנוקשות. בתכל'ס, אפשר לומר שתיאלצו לוותר כמעט עד הסוף על סעיף הנוחות.

ויש גם תמורה. ברגע שבו מסתיים האספלט ומתחיל השביל מתנער ההאסקי ומתחיל לדבר אנדורו בניב שוודי. שבילים, סלעים, חולות כל מה שתזרקו עליו הוא יאכל בלי מלח עם התנהגות כמעט מושלמת. הקשיחות מסייעת לגיהוץ מיטבי של השטח, זמינות הכוח נפלאה ומאפשרת הנפת גלגל בקלילות, וקל גם לדלג איתו מעל מכשולים.

הדואליות שלו מתבטאת בכל שזה ככלי קליל בדרך מן הבית ועד לשטח (רק 145 ק"ג יבשים), ובמיוחד בכך ש"בהשוואה לאופנועי אנדורו זה לגמרי אדוונצ'ר, ואילו בהשוואה לאדוונצ'ר הוא ממש אנדורו". זה אופנוע של "מותק בול באמצע", כזה שמציג פשרה מעולה בין שני העולמות.

נוחות ושימושיות
הוסקוורנה 701 זקוק לרוכב גמיש שיצליח לנהל אותו עם תנוחת רכיבה נכונה. בישיבה עליו הוא מעט צר, מה שדורש מאמץ של חביקה עם הרגליים, ואילו בעמידה הוא מעט רחב. הישבן של הרוכב מרוחק כ-92 סנטימטרים מן האדמה, כלומר שזה אופנוע גבוה, ודאי עבור מי שזקוק לרגל יציבה על הקרקע. "אנדורו" כבר אמרנו?

שלדת הזנב קשיחה ועמידה, והיא תוכל לשאת משקל רב במסעות ארוכים, אבל מומלץ לחשוב על קונספט "פריק וקל" מפני שמכסה התדלוק ממוקם בחלק האחורי של המושב. אגב, אפשר להרכיב על 701 אבל זה לא תענוג גדול. נקודה נוספת: אין באופנוע הזה מד דלק וגם אין מד סל"ד.

שורה תחתונה
701 אנדורו הוא אופנוע כביש ספרטני אשר מציע חבילה מהנה מאוד של ביצועים. הוא יודע לספק ביצועי כביש נפלאים אבל כפי שהשם שלו יותר מאשר רומז: זה אופנוע שנולד לרכיבת שטח ושם הוא גם מבריק. ביחס לאופנועי אדוונצ'ר זה אופנוע קיצוני כלומר שהוא מתאים בעיקר לרוכבים שרוכבים לבד, ללא מורכב, ומוכנים לשלם בחוסר נוחות. התמורה: הרבה כיף ברכיבת שטח יחד עם אפשרות לכסות מרחקי נסיעה קצרים על כבישים בשימוש יום-יומי.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד