הונדה NC750X במבחן דרכים

NC750X
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הונדה NC750X היה מראשוני דגמי האדוונצ'ר כביש בנפח בינוני, ומהמיוחדים והשימושיים בהם. יצאנו לבדוק אם במהדורת 2021 המעודכנת הוא שומר על הקלפים שהפכו אותו לחביב הרוכבים הסולידיים

בשנת 2012 הפתיעה הונדה כשהשיקה את סדרת ה-NC עבור רוכבים שחיפשו אופנוע קל וידידותי לשימוש יום יומי, עם יכולות עירוניות, מבלי שיידרשו להיסחב עם קסדה ממקום למקום. סדרת NC כללה שלושה דגמים: S, שעוצב בסגנון "נייקד", X – עם תנוחת רכיבה זקופה ועיצוב "כאילו אדוונצ'ר", ו-D, אשר מכונה גם"אינטגרה", והיה אחד הכלים הבולטים בטשטוש הגבולות בין קטנוע לאופנוע.

שלושת הכלים חלקו יחידת הנעה זהה ומעניינת: מנוע טווין מקבילי בנפח 670 סמ"ק (שהוגדל ל-745 סמ"ק בשנת 2014), עם גל ארכובה בזווית של 270 מעלות שנועד ליצור תחושת פעולה דומה למנוע וי. המנוע הוצב בהטיה של 62 מעלות קדימה כדי להותיר נפח אכסון לקסדה במקום שבו נמצא בדרך כלל מיכל הדלק, ואילו המיכל עצמו הועבר אל מתחת למושב. חידוש מעניין במיוחד היה אפשרות לבחור בתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד (DCT) אשר הפכה את הגרסה הזאת של NC לאופנוע אוטומטי למעשה.

NC750X

התכנסנו הפעם לרגל מתיחת הפנים של NC750X אשר דור חדש ועדכני שלו הוצג בשנת 2018 בעיצוב קרבי ו"אדוונצ'רי" יותר. עדכון זה מדגיש את הפן ה"תיורי" שלו, עם תנוחת רכיבה משופרת, ובאותה הזדמנות נוספו גם בקרות למצבי רכיבה, מספר עדכוני שלדה, ומנוע שהותאם לדרישות התקינה אירו 5 והספ]קו הוגדל ב-4 כוחות סוס.

הונדה NC750X עולה בישראל קצת יותר מ-66 אלף ש"ח והוא אמנם עוף מוזר, אך במחיר שלו הוא מתחרה בדגמי אדוונצ'ר-כביש כמו קאוואסאקי ורסיס 650, ימאהה טרייסר 7, סוזוקי וי-סטרום 650, CF מוטו 650MT וגם ב'ווג' DS650.

מנוע וביצועים
את NC750X מניע, כאמור, מנוע טווין-מקבילי, והוא מספק 58 כוחות סוס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 7.0 קג"מ ב-4,750 סל"ד. למרות המספרים האלה, ובאופן מפתיע, הוא מושך קדימה באופן חלק ונעים כך שהרוכב מוצא את עצמו במהירויות גבוהות יחסית. ובכל זאת אנחנו לא מדברים על מנוע מרגש אלא להיפך: בתאוצות במצבים שונים הוא משדר תחושה חלשה מעט, בוודאי ביחס לנפח שלו.

לזכותו עומדת פעולה שקטה מאד, עד כדי כך שבמשיכת הילוכים הוא מנגן צליל שמזכיר רכב עבודה יותר מאשר אופנוע. תצרוכת הדלק טובה ביחס לנפח המנוע ולמשקל: ברכיבה רגועה הניב כל ליטר בנזין כ-28 קילומטרים, וכאשר ממש לחצנו הספיק כל ליטר לכל 23 קילומטרים. זה מרשים.

התנהגות
בין העדכונים לשנת 2021 אפשר למנות את הנמכת המושב ב-3 סנטימטרים, וכעת הוא מתייצב על גובה של 80 סנטימטרים. מרווח הגחון הונמך ב-2 סנטימטרים ל-14.5 סנטימטרים. אחד הגימיקים השימושיים של NC, כאמור, הוא מיקום מיכל הדלק מתחת למושב, והעיצוב המחודש של הכלי הוא לתנוחת אדוונצ'ר עם מרכז כובד נמוך יחסית, מה שמקנה תחושה יציבה ובטוחה גם בתוך השכבות בפניות חדות. לצד החובה חשוב להדגיש מרווח הטיה מוגבל, וזה מקשה על רכיבה ספורטיבית על כבישים סלולים.

אל תתנו לעיצוב האדוונצ'רי להטעות אתכם מכיוון שאין לו אפילו יכולות שטח מינימליות, לכן הכלי הזה הוא לא "אדוונצ'ר" באף עולם. אנחנו, אגב, לא איבדנו תקווה ועדיין מצפים לראות אופנוע אדוונצ'ר בינוני, רצוי אפילו קרבי, מתוצרת "הכנף האדומה".

בחזרה לאספלט: התנהגות הכביש מוגבלת גם בגלל בולמי זעזועים רכים עם מהלך קצר אשר נסגר בקלות רבה מידי, אבל שוב – זה מפני שאנחנו עדיין חולמים על אדוונצ'ר. כ"קומיוטר" – אופנוע לשימושים יומיומיים, יש לרכות המתלים ערך. עוצמת הבלימה, שנסמכת במידה רבה על דיסק קדמי בודד בקוטר 320 מ"מ, לא מרגשת, אבל בהחלט תואמת את כוח המנוע המתון.

נוחות ושימושיות
הונדה NC750X הוא חלק ממשפחת הכלים שהונדה מטשטשת באמצעותם את הגבולות בין אופנועים לקטנועים, והוא נועד להיות כלי תחבורה נוח ושימושי יותר מאשר כלי שרוצים להתפרק איתו. כלי כזה דורש הסתגלות, למשל לעובדה שמתחת למיכל הדלק המדומה מסתתר תא מטען שבו אפשר לאחסן קסדה. מה חבל שבשונה מהצהרת היצרנית – אי אפשר להטמין בתוכו קסדה מלאה במידה Small.

היות שהוא נמוך, וכל רוכב יכול לשבת עליו ולהציב שתי רגליים על הקרקע, זה אחד האופנועים הקלים לרכיבה. האופנוע חסכוני, לא מאיים, והוא משדר יציבות ושליטה. מצבי ניהול המנוע נשלטים באמצעות מסך תצוגה מעט מיושן, אבל ברור ועם רזולוציה טובה, מסוג LCD. בכל פתיחת סוויץ' האופנוע חוזר אל מצב "סטנדרט" שממנו אפשר להעביר אל מצב "ספורט" או למצב "גשם". האלקטרוניקה אכן משפיעה על תגובות המצערת, בלימה המנוע ונקודות ההתערבות של בקרת האחיזה. מצב רביעי של המערכת הזאת – מצב user – מאפשר לבטל לגמרי את בקרת האחיזה.

מושב האופנוע נוח למרות שהוא מעט צר מידי, והיינו מברכים על תוספת של כמה סנטימטרים לרוחב ומעט יותר ריפוד. אזור החמוקיים של האופנוע, שאותו נדרש לחבוק עם הרגליים, מעט צר מן המצופה, ואילו מיגון הרוח מעולה.

השורה תחתונה
הונדה NC750X הוא אופנוע יום-יומי פשוט לתפעול, קל לרכיבה וחסכוני. רוכבים שמחפשים קצת אקשן ימצאו אותו משעמם, מגביל ועם עיצוב אפרפר. רוכבים שמבקשים לעצמם כלי שמשלב יכולות עירוניות ובינעירוניות – למעשה "חולץ פקקים" – יימצאו ב-X החדש שותף נוח, שימושי ויעיל. NC750X מכוון לרוכבים מתחילים, רגועים או למי שחזרו לרכוב אחרי הפסקה ארוכה ומעוניינים באופנוע שיספק להם ביטחון. את כל הקליקים האלה מסמן NC בקלות, והוא עושה אותם על הצד הטוב ביותר.

השתתף בביצוע המבחן: כפיר אלדד

 

 

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.

העסקים של THEDOO

חדש באתר

גלילה לראש העמוד